بازدید 16381
۱
عصرانه اقتصادی

پاسخ مدیرعامل درباره فساد 3500 میلیاردی

در این عصرانه، نگاهی آماری به آنچه در این هفته بر بورس گذشت داریم و در ادامه از بازار جهانی طلا و کشوری که امتیاز ساخت بزرگترین هواپیمای جهان را گرفته است می گوییم. همچنین از اجرای کارت اعتباری خرید، شکایت استرالیا از فولکس واگن، خودروهای سه شخصیته در بازار، قیمت مرغ و نمودار کاهش شدید درآمدهای نفتی در بهار امسال داریم. در پایان از بازگشت انگلیسی ها به آسمان ایران پس از 4 سال و پاسخ مدیرعامل به فساد 3500 میلیاردی نوشته ایم.
کد خبر: ۶۱۹۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۱ 01 September 2016
در عصرانه اقتصادی، هر روز بسته ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم روز، همچون تغییرات در بازار سرمایه، تحلیل بورس، سکه، طلا، ارز، نفت، خودرو و ... تا خبرها و اتفاقات جذاب اقتصادی را گردآوری می کنیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»، در این عصرانه، نگاهی آماری به آنچه در این هفته بر بورس گذشت داریم و در ادامه از بازار جهانی طلا و کشوری که امتیاز ساخت بزرگترین هواپیمای جهان را گرفته است می گوییم. همچنین از اجرای کارت اعتباری خرید، شکایت استرالیا از فولکس واگن، خودروهای سه شخصیته در بازار، قیمت مرغ و نمودار کاهش شدید درآمدهای نفتی در بهار امسال داریم. در پایان از بازگشت انگلیسی ها به آسمان ایران پس از 4 سال نوشته ایم.


بورس در هفته ای که گذشت...

شاخص بورس اوراق بهادار تهران در هفته منتهی به دهم شهریور 1395 به رقم 77167.9 واحد رسید که نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته(3شهریور1395) که رقم 78081.5واحد بود،913.6 واحد کاهش یافت. شاخص فرابورس برخلاف شاخص بورس،این هفته کار خود را با ثبت 809.3واحد پایان داد که نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته که رقم 798.9واحد بود، حدود10.7واحد افزایش یافت.


به گزارش تابناک اقتصادی،شاخص بازار اول که در هفته گذشته کار خود را با 55006.5واحد به پایان رساند این هفته با کاهش743.5 واحدی به رقم 54263 واحد و شاخص بازار دوم نیز با کاهش 1388واحدی به رقم 176210واحد رسید. در این هفته نیز شاهد این بودیم که شاخص قیمت(وزنی- ارزشی) که در پایان هفته گذشته در ارتفاع 27814.9خاتمه داده بود، با کاهش 326 واحدی به سطح 27489.3رسید.


بازار جهانی طلای در التهاب فرو رفت

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد رشد کرد و به ۱۳۰۹.۷۶ دلار رسید. این فلز ارزشمند روز چهارشنبه به رکورد پایین ۱۳۰۴.۹۱ دلار سقوط کرده بود که پایین‌ترین قیمت در بیش از دو ماه گذشته بود.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ۰.۱ درصد رشد کرد و در ۱۳۱۲.۹۰ دلار قرار گرفت. بهای معاملات این بازار روز چهارشنبه ۵.۱۰ دلار یا ۰.۴ درصد کاهش پیدا کرد و در ۱۳۱۱.۴۰ دلار بسته شد. طلا در ماه اوت ۳.۷ درصد کاهش قیمت داشت که نخستین کاهش ماهانه در سه ماه گذشته بود.

کشوری که امتیاز ساخت بزرگترین هواپیمای جهان را گرفت

کی یف و پکن قراردادی امضا کرده اند که براساس آن امتیاز ساخت آن 225 که بزرگ ترین هواپیمای باری جهان با توان حمل تا 220 تن بار است به چین واگذار می شود.

به گزارش ایرنا، این هواپیما با شش موتور قدرتمند جت که نخستین پرواز خود را سه سال پیش از فروپاشی شوروی (1988) انجام داد، توان حمل محموله های فوق سنگین مانند فضاپیما و شاتل را روی بدنه خود دارد و در زمان حاضر نیز فقط یک نمونه آن در شرکت حمل و نقل هوایی اوکراین استفاده می شود. پایگاه شبکه تلویزیونی دوژد روسیه روز چهارشنبه با اعلام امضای قرارداد واگذاری امتیاز ساخت این هواپیما، نوشت: براساس توافق صورت گرفته، اوکراین در ساخت هواپیمای غول پیکر باری با چین در این کشور همکاری خواهد کرد. براساس برنامه اعلام شده، اوکراین و چین نمونه دوم هواپیمای آن 225 را خواهند ساخت و سپس تولید انبوه آن را آغاز می کنند.

پولدارهای آلمان به تهران می آیند

ایلزه آیگنر، وزیر اقتصاد ایالت بایرن ۱۳ شهریور برای یک سفر سه‌روزه با هیئت 50 نفره اقتصادی به تهران می‌آید، ماشین‌سازی و بحث‌های مالی محور گفت‌وگوها خواهد بود. به گزارش دویچه‌له،برای دومین بارطی ۱۰ ماه، وزیر اقتصاد ایالت بایرن به ایران سفر می‌کند. ایلزه آیگنر از حزب سوسیال مسیحی بار قبل در آبان ماه گذشته به ایران سفر کرده بود.

آخرین روز هفته با آخرین قیمت دلار، یورو و درهم امارات

امروز در بازار آزاد ارز، میانگین خرید دلار، یورو و درهم امارات به ترتیب با قیمت های 3550، 3973 و 969 تومان ثبت شد. همچنین میانگین قیمت فروش این سه ارز نیز به ترتیب با قیمت های 3553، 3977 و 971 تومان رقم خورد. نمودارهای زیر این روند را نشان می دهد.



چوب حراج عربستان بر تاسیسات نفتی اش

رویترز اعلام کرد: مسئولان عربستانی به دنبال فروش شرکت نفتی آرامکو در بازار بورس چین هستند.

دولت عربستان بعد از افت شدید درآمدهای نفتی که طی دو سال گذشته با کاهش 70 درصدی قیمت نفت ایجاد شده، در پی فروش بزرگترین شرکت نفتی آرامکو است. عربستان مدعی شده است که فروش 5 درصد از سهام آرامکو برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های زیرساختی این کشور انجام شود، اما شواهد حاکی است که سعودی‌ها اکنون با بحران اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند. بنابر اذعان خود مسئولان سعودی، سال گذشته عربستان 98 میلیارد دلار کسری بودجه داشت که صندوق بین‌المللی پول آن را با 1.5 درصد افزایش اصلاح کرد و رقم 140 میلیارد دلار را صحیح دانست.


اجرای کارت اعتباری هفته آینده ابلاغ می‌شود

در جلسه شب گذشته رییس کل بانک مرکزی با مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره بانک‌ها و موسسات اعتباری، ساز و کار اجرایی کردن طرح کارت اعتباری از اول مهر سال جاری توسط شبکه بانکی بررسی شد و طبق اعلام رییس کل بانک مرکزی با ابلاغ بخشنامه کارت اعتباری به شبکه بانکی در هفته آینده، مابقی بخشنامه‌ها در این خصوص ملغی می‌شود.

به گزارش ایسنا، ولی الله سیف یکی از آفت های اجرای طرح های نوین نظام بانکی را شتابزدگی عنوان کرد و گفت: تجربه نشان می دهد یکی از اصلی ترین مشکلات در خصوص ایده های تازه، شتابزدگی و رقابت زدگی (فضای رقابتی) میان بانک هاست اما باید به دور از شتابزدگی، کارت های اعتباری، جایگزین دیگر روش های تأمین مالی شود.

استرالیا از فولکس واگن شکایت کرد

دیده بان مصرف کننده استرالیا از واحد استرالیایی فولکس واگن به دلیل فروش بیش از ۵۷ هزار خودروی دیزلی آلاینده شکایت کرد.به گزارش ایسنا، راد سیمز - رییس کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا - در بیانیه ای اعلام کرد این اتهامات شامل رفتار عامدانه یک شرکت بین المللی در فروش خودروهای آلاینده ای است که سطح بالایی از اکسید نیتروژن منتشر می کنند. این خودروساز آلمانی به دلیل استفاده از یک نرم افزار غیرقانونی در خودروهای دیزلی که میزان آلایندگی آنها را کمتر از سطح واقعی نشان می دهد، با شکایتهای حقوقی در استرالیا و سراسر جهان و همچنین جریمه از سوی رگولاتورهای دولتی روبروست. شرکت حقوقی موریس بلک برن در استرالیا بدنبال دریافت بیش از ۱۰۰ میلیون دلار استرالیا (۷۵ میلیون دلار آمریکا) خسارت از فولکس واگن است که شامل هزینه تعویض ۹۰ هزار خودرو است. فولکس واگن در آمریکا موافقت کرده است به واسطه‌های فروش ۱.۲ میلیارد دلار خسارت بدهد.

خودروهای سه شخصیته در بازار ایران

خودروهای سه شخصیته، خودروهایی که برایشان 3 شماره شاستی مختلف تعریف شده تا بتوانند به راحتی قانون را دور بزنند.

تعداد بازدید : 58


سهم 87 درصدی مديران یک مؤسسه اعتباری از كل حقوق و مزايا

به گزارش «تابناک اقتصادی» بر پایه صورت‌هاي مالي عملكرد مؤسسه اعتباري كاسپين كه روي سايت كدال قرار گرفته، ذكريا محتمل، عضو هيأت مديره و مديرعامل اين مؤسسه در مدت زمان فعاليت سه ماه و 27 روز منتهي به 29 اسفندماه سال گذشته، بالغ بر 3 ميليارد و 991 ميليون و 666 هزار و 683 ريال، عليرضا پايين‌ محله در مقام نايب رئيس 2 ميليارد و 368 ميليون و 59 هزار و 547 ريال و فريد ضيا‌ء‌الملكي رئيس هيأت مديره يك ميليارد و 48 ميليون و 333 هزار و 333 ريال حقوق و مزايا دريافت كرده‌اند. البته در اين گزارش اشاره‌اي به حقوق و مزاياي پرداخت شده به علي رحماني و نعمت‌الله اكبري از ديگر اعضاي هيأت مديره 5 نفره مؤسسه اعتباري كاسپين اشاره‌اي نشده است. برای اطلاع از جزئیات این گزارش، به این قسمت مراجعه کنید.


کاهش شدید درآمدهای نفتی در بهار امسال

به گزارش اقتصادنیوز، منابع حاصل از نفت و فراورده‌های نفتی ایران در بهار امسال در حالی 4.3 هزار میلیارد تومان گزارش شده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 10 هزار میلیارد تومان و میزان رقم پیش‌بینی شده در بودجه امسال برای بهار سال 95 معادل  18.9 هزار میلیارد تومان بود.

عصرانه اقتصادی

آن طور که بانک مرکزی در گزارش«گزیده آمارهای اقتصادی» خرداد ماه امسال گزارش داده، در سه ماهه نخست امسال بیش از 4.3 هزار میلیارد تومان دولت ناشی از نفت و فراورده‌های نفتی درآمد داشته و این در حالیست که رقم مصوب سه ماهه این میزان در بودجه سال 95 معادل 18.9 هزار میلیارد تومان بوده است.

افزایش ۲۰۰ تومانی قیمت مرغ در بازار

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در گفتگو با مهر از افزایش ۲۰۰ تومانی قیمت مرغ نسبت به چهار روز گذشته خبر داد و اظهار داشت: امروز پنجشنبه قیمت مرغ زنده در تهران و همچنین در مازندران ۵ هزار و ۲۰۰ تومان است. وی با بیان اینکه قیمت مرغ آماده به طبخ در عمده‌فروشی درب کشتارگاه، ۷ هزار و ۵۰ تومان است، قیمت این کالا را توزیع درب واحدهای صنفی ۷ هزار و ۲۰۰ و در مراکز خرده‌فروشی سطح شهر، ۷ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام کرد.

بازگشت انگلیسی ها پس از 4 سال به آسمان ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، این نخستین پرواز مستقیم یک شرکت هواپیمایی انگلیسی به ایران از سال دو هزار و دوازده محسوب خواهد شد.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی بی بی سی، پروازهای مستقیم شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز به ایران از سرگرفته می شود.شرکت بریتیش ایرویز قصد دارد پس از چهار سال تعلیق، پروازهای مستقیم خود را به تهران از سر بگیرد.گفته می شود یک فروند بوئینگ 777 ساعت بیست و یک به وقت انگلیس در روز پنجشنبه عازم تهران خواهد شد. این نخستین پرواز مستقیم یک شرکت هواپیمایی انگلیسی به ایران از سال دو هزار و دوازده محسوب خواهد شد، زمانی که این مسیر به سبب قطع روابط، دیگر در دسترس نبود.این اقدام در پی برداشته شدن برخی از تحریم های اعمال شده علیه ایران در ماه ژانویه و بازگشایی سفارت‌خانه انگلیس در پایتخت ایران در سال دو هزار و پانزده انجام می شود. بریتیش ایرویز اعلام کرد شش روز هفته از فرودگاه هیثرو لندن به تهران پرواز خواهد داشت.

پاسخ مدیرعامل درباره ادعای فساد 3500 میلیاردی

به گزارش خبرگزاری فارس، شهاب‌الدین غندالی مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان طی نامه‌ای به دادستان تهران خواهان بررسی عملکرد صندوق و برخورد جدی با متخلفان شد.

در این نامه خطاب به عباس جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران آمده است: «احتراماً همانگونه که مستحضرید اخیراً برخی از افراد سودجو و فرصت طلب در حوزه اقتصاد کشور با سوءاستفاده از حساسیت نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی نسبت به جایگاه، حقوق و دارایی فرهنگیان در صندوق ذخیره فرهنگیان، با استراتژی فرار به جلو و خرید زمان جهت حفظ منافع نامشروع خود، اقدام به شایعه‌پراکنی و اتهام زنی‌های غیر اسلامی و انسانی به اینجانب، خانواده و مدیران شرکت‌های تابعه صندوق نموده‌اند. 
برای مشاهده متن کامل این خبر به این قسمت مراجعه کنید.

شایان ذکر است، دیروز سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: نزدیک به 80هزار میلیارد ریال فساد مالی در صندوق ذخیره فرهنگیان صورت گرفته است.



تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
20.30 تو پی گیر باش تا بحال به کدام یک از گزارش ها پاسخ منطقی و قانونی گرفتی ؟ یکی را پخش کن.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس