بازدید 14609
۶
عصرانه اقتصادی

از "گروکشی‌ جدید بنگاهی‌های تهران" تا "انتقاد محسنی‌اژه‌ای از امحانشدن خودروهای‌ قاچاق"

در این عصرانه، از بورس و تحلیل آن تا آخرین قیمت ها از بازار سکه، طلا و ارز آورده ایم. همچنین از گرانی خودرو، افزایش نقدینگی، شرط عجیب در بنگاه‌ها، نرخ جدید مرغ و زوال تولید ارزان در چین نوشته ایم. در پایان هم از انتقاد سخنگوی قوه قضائیه پیرامون امحا نشدن خودروهای قاچاق گفته ایم.
کد خبر: ۶۱۸۴۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷ 28 August 2016
در عصرانه اقتصادی، هر روز بسته ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم روز، همچون تغییرات در بازار سرمایه، تحلیل بورس، سکه، طلا، مسکن، خودرو و ... تا خبرها و اتفاقات جذاب اقتصادی را گردآوری می کنیم.

به گزارش تابناک اقتصادی، در این عصرانه، از بورس و تحلیل آن تا آخرین قیمت ها از بازار سکه، طلا و ارز آورده ایم. همچنین از گرانی خودرو، افزایش نقدینگی، شرط عجیب در بنگاه‌ها، نرخ جدید مرغ و زوال تولید ارزان در چین نوشته ایم. در پایان هم از انتقاد سخنگوی قوه قضائیه پیرامون امحا نشدن خودروهای قاچاق گفته ایم.

شیب تند نزول شاخص بورس

به گزارش تابناک اقتصادی، با اتمام ساعات معاملات روز یکشنبه 95.06.07 شاخص بازار اول با 335.19واحد کاهش به رقم 54389.70 واحد و شاخص بازار دوم همانند شاخص بازار اول، با کاهش 826.92واحد به رقم 167383.10 واحد رسیدند. شاخص قیمت بورس(وزنی- ارزشی) نيز در روز جاري با 158.11 واحد کاهش به رقم 27541.20 واحد رسيد. شاخص کل بورس در دومین روز کاری بورس در هفته جاری با کاهش 444واحدی به رقم 77313.60 واحد رسید و شاخص کل فرابورس بازهم مانند دیروز برخلاف شاخص بورس، با افزایش 7.50واحد به رقم 815.80واحد رسید.گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 2361میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 605 میلیارد ریال رسید.



امروز شاخص بورس مانند روز کاری قبل، از ابتدا با افزایش عرضه مواجه شد و با گذشت زمان همچنان بر عرضه و تقویت آن افزوده می شد تا در نهایت شاخص بورس دومین روز کاری در هفته جاری را با کاهش 444 واحدی و ثبت رقم 77313.60 واحد به پایان رساند.


تحلیل و حاشیه 7 شهریور بازار سرمایه

در گروه قندوشکر، شاهد معاملات نسبتا پرحجم تر نسبت به روز کاری قبل و نیز افزایش تقاضای سرمایه گذاران و سهامداران برای خرید از این گروه بودیم به طوری جایگاه اول جو خرید را در بین تمامی گروه های بازار به خود اختصاص داد.در گروه رایانه و فعالیت های وابسته به آن، شاهد استقبال خوب سرمایه گذاران و سهامداران از این گروه بودیم به طوری که در جایگاه سوم گروه های بازار سرمایه قرار داشت که جو خرید بسیار خوبی در آن قابل مشاهده بود.در گروه خودرو و قطعات ساخت،صف های  خرید متعلق به سهام شرکت های  آهنگری تراکتورسازی ایران و ریخته گری تراکتورسازی ایران و در مقابل صف های فروش متعلق به شرکت های ایران خودرو دیزل،قطعات اتومبیل ایران،چرخشگر،کمک فنرایند امین،سرمایه گذاری اعتبار ایران،سرمایه گذاری رنا،سایپا،فنرسازی خاور،مهندسی نصیر ماشین،تولید محورخودرو،لنت ترمز ایران و سازه پویش بود.گروه سرمایه گذاریها، امروز شاهد معاملات متعادل نسبتا کم حجم و اکثرا در درصدهای منفی نسبت به روز کاری قبل بودیم.3 شرکت از 20 شرکت فعال و قابل معامله در درصدهای مثبت و 17 شرکت در درصدهای منفی به کار خود پایان دادند. در گروه فلزات اساسی،مانند سه روز گذشته  یکی از صف خرید متعلق به شرکت سپنتا و در مقابل شرکت های فولاد امیرکبیر کاشان،نورد و قطعات فولادی و فولاد خوزستان با صف فروش به کار خود خاتمه دادند.بیشترین حجم معاملات متعلق به نمادهای ذوب و فولاد به ترتیب با بیش از 19 و 14 میلیون سهم بود.

اتفاقی جالب توجه و خیره کننده در بازار سرمایه

نکته جالب توجه و خیره کننده امروز بازار سرمایه در بازار پایه توافقی رخ داد،جایی که شرکت فرآورده های غذایی و قند تربت جام در معاملات امروز کام سهامداران خود را شیرین کرد و بازدهی بیش از 23 درصد نسبت به قیمت پایانی روز قبل و بیش از 32 درصد نسبت به آخرین قیمت دیروز به ارمغان آورد. این شرکت که براساس صورت های مالی سال مالی منتهی به 29/12/1394 دارای سود انباشته 29485 میلیون ریالی می باشد در حالی سرمایه شرکت 26000میلیون ریال است و مشمول ماده 141 قانون تجارت شده است، برای خروج از این ماده مجوز 1100 درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها از سازمان بورس گرفت.براساس قیمت پایانی امروز، قیمت تئوریک این سهم پس از اعمال افزایش سرمایه 610 ریال می باشد و این یعنی قیمت سهام این شرکت با توجه به اعمال افزایش سرمایه و بازدهی خیره کننده امروزش زیر قیمت اسمی 1000 ریالی معامله می شود و پیش بینی میشود در کوتاه مدت شاهد رشد ادامه دار این شرکت باشیم.

سکه ۱میلیون و ۱۱۳ تومان شد

در بازار آزاد امروز یک شنبه هفتم شهریور ماه، قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی با ۳۰۰ تومان رشد قیمت، یک میلیون و ۱۱۳هزارتومان معامله شد.
از

تعطیلی ۴۲ درصد مصالح فروشی‌ها

به گزارش مهر، رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی استان تهران در نشستی خبری با اشاره به تاثیر رکود بازار مسکن بر بازار مصالح ساختمانی، گفت: رکود ساخت و ساز در مسکن تاثیر مستقیمی بر بازار مصالح ساختمانی دارد بطوری که حدود ۴۲ درصد از مصالح فروش‌های استان تهران به دلیل عدم تامین هزینه واحدهای صنفی خود تعطیل شده‌اند.

وی با بیان اینکه براساس آمار بانک مرکزی در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ صدور پروانه‌های ساختمانی ۵۱ درصد کاهش داشته است، افزود: همچنین صدور پروانه‌های ساختمانی در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ با ۲۸ درصد کاهش روبرو شده است که به همین میزان مصالح فروش‌ها هم با کاهش فروش مواجه شده‌اند.


مدیران خودرو هم محصولاتش را گران کرد

به گزارش ایسنا، هفته گذشته دو شرکت سایپا و کرمان موتور قیمت برخی محصولات خود را افزایش دادند. سایپا قیمت چهار محصول تیبا، وانت پراید، برلیانس H۲۲۰ و برلیانس H۲۳۰ را تا حدود یک میلیون تومان و کرمان موتور نیز قیمت محصولاتش را تا هشت میلیون تومان افزایش داد.

به دنبال آن مدیران خودرو نیز محصولاتش را به طور میانگین دو میلیون تومان گران کرده است. در این زمینه قیمت ام‌وی‌ام ۱۱۰ جدید به ۳۰ میلیون و ۹۵۴ هزار تومان، ام‌وی‌ام ۵۵۰ به ۵۳ میلیون و ۴۶۲ هزار تومان و ام‌وی‌ام ۳۱۵ جدید به ۴۴ میلیون و ۷۹ هزار تومان افزایش یافته است.

نقدینگی به ۱۰۶۰ تریلیون رسید

به گزارش ایسنا، در حالی نقدینگی خود را به مرز ۱۰۶۰ تریلیون رسانده که در مقایسه با خردادماه سال گذشته با رشد ۲۹.۷ درصدی همراه است. این در حالی است که در مقایسه ای دیگر، حجم نقدینگی در پایان بهار امسال نسبت به همین دوره در سال ۱۳۹۲ که حدود ۴۷۲ هزار میلیارد تومان بود رشدی حدود ۶۰۰ هزار میلیارد تومان داشته است.

پایان بازار با دلار 3549 تومانی

در پايان معاملات امروز هفتم شهریورماه بازار آزاد ارز ايران هر دلار آمریکا 18 ريال نسبت به روز گذشته افزایش یافت و به 35 هزار و 498ريال رسيد و ارزش برابري هر يورو در برابر ريال هم به 39 هزار و 569 ريال رسيد كه نسبت به همان روز 629 ريال کاهش قيمت را نشان مي‌دهد همچنین درهم امارات هم نسبت با افزایش 9 ریالی 9 هزار و 701 ریال قیمت گذاری شد.



گروکشی جدید بنگاهی‌های تهران

کسادی این روزهای معاملات مسکن شهر تهران، برخی بنگاهی‌ها و مشاوران املاک را به فکر دور زدن قانون برای کسب درآمد کرده است؛ تا جایی که با متعاملین، بخصوص فروشندگان شرط می‌کنند تنها در صورتی که دوبرابر تعرفه مجازشان، یعنی یک درصد از ارزش قرارداد را به عنوان حق کمیسیون بگیرند برای ملک مشتری پیدا می‌کنند؛ این در حالی است که مبلغ کمیسیون برای املاک دارای ارزش کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان نیم درصد از هر طرف معامله است.

گزارش‌های میدانی ایسنا نشان می‌دهد معامله‌گران این روزهای مسکن در تهران از سنگ‌هایی که بنگاهی‌ها سر راهشان می‌اندازند دل خوشی ندارند. در حالی که برخی فروشندگان به دلیل رکود بازار مسکن حاضرند با قیمت‌هایی کمتر از عرف بازار، ملک خود را بفروشند، طمع بعضی بنگاهی‌ها آنها را در مسیری دو سر باخت قرار می‌دهد و در شرایطی که اغلب خانه‌های زیر قیمت توسط دلالان املاک خریداری می‌شود، با دریافت حق بنگاهی دوبله، سود مضاعف به جیب واسطه‌گران سرازیر می‌شود.

ماجرای تعداد اعضای دفتر وزیرصنعت

وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: در هشت سال وزارت قبل از من، دفتر وزارت با 12نفر اداره می‌شد ولی پس از اینکه در این دولت دوباره وزیر شدم مشاهده کردم که همان دفتر 85 نیرو دارد و تامین هزینه حقوق و مزایای همین تعداد نیز قابل ملاحظه است

آخرین تغییرات در بازار خودرو

در این بخش خبری با آقای موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو گفتگو شد.

تعداد بازدید : 42


مقایسه جالب بین قیمت "یک کیلوگرم شکر" در پارسال و امسال

به گزارش خراسان، روند صعودی قیمت شکر بالاخره در هفته پایانی مرداد متوقف شد و طبق اعلام بانک مرکزی هر کیلوگرم شکر با کاهش 300 تومانی حدود 4 هزار تومان به مردم عرضه شد. این در حالی است که همین گزارش بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده فروشی اقلام خوراکی در تهران نشان می دهد که سال گذشته این روزها با پرداخت 2600 تا 2700 تومان می شد یک کیلوگرم شکر خرید.

نرخ جدید مرغ در بازار اعلام شد

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی نرخ جدید مرغ و انواع مشتقات آن را در بازار اعلام کرد و گفت: امروز نرخ این کالا در مراکز خرده فروشی ۷۷۰۰ تومان است. مهدی یوسف‌خانی در گفتگو با مهر اظهارداشت: امروز یکشنبه نرخ مرغ زنده ۵۰۰۰ تومان است.

وی گفت: نرخ مرغ زنده در استان مازندران نیز همانند تهران و ۵۰۰۰ تومان است. وی قیمت مرغ آماده به طبخ را نیز در مراکز عمده فروشی درب کشتارگاه  ۶۹۵۰ و توزیع درب واحدهای صنفی ۷۱۰۰ تومان اعلام کرد.

سیر صعودی اجاره بها

به گزارش مهر، هرچند که رکود بازار مسکن همچنان پابرجاست و متقاضیان زیادی در بازار معاملات مسکن حضور ندارند اما اجاره بها به روند سال‌های گذشته ادامه داده و هرفصل نسبت به فصل قبل افزایش قیمت را تجربه می‌کند.در میان استان‌های کشور بیشترین متوسط اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره هرمترمربع زیربنای مسکونی معامله شده ۱۶۶ هزار و ۷۸۷ ریال در استان تهران و کمترین آن ۲۰ هزار و ۹۷۴  ریال در استان چهارمحال و بختیاری بوده است.

انتقاد از امحا نشدن خودروهای قاچاق

بر اساس گزارش خبرگزاری‌های داخلی، محسنی اژه‌ای با انتقاد از امحا نشدن خودروهای لوکس قاچاق گفت: نگویید این ماشین‌ها لوکس است و می‌خواهیم صادر کنیم یا عودت دهیم. مگر می‌شود این خودروها را صادر یا مسترد کرد؟

وی با اشاره به ضرورت برخورد جدی مسئولان و قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: هم در جلسه‌ای که با مسئولان مربوطه داشتم اعلام کردم و هم از این تریبون اعلام می‌کنم که با قاچاق اعم از کالا و غیره باید برخورد جدی شود و اغماضی صورت نگیرد و دلشان نسوزد زیرا ضرری که قاچاق کالا برای کشور دارد بسیار بالا است.  وی با بیان اینکه مسئولان برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز نباید نگران باشند و باید به صورت جدی وارد میدان شوند، گفت: مسئولان از امحای کالای قاچاق هیچ نگران نباشند و دادستان‌های ما اعم از تهران و غیره از امحای کالای قاچاق خودداری نکنند و نگویند این کالاها قیمت دارد مگر ساختمانی که با حکم قلع و قمع تخریب می‌شود قیمت ندارد؟ به طور قطع ضرر قاچاق کالا بیشتر از آن ساختمان است.

زوال تولید ارزان در چین

به گزارش مهر به نقل از واشنگتن‌پست، پس از سه دهه پیشرفت چشمگیر، موتور ساخت‌وساز چین تا حد زیادی متوقف‌شده است. با افزایش حقوق، ناآرامی‌های کارگری، ویرانی محیط‌زیست و سرقت مالکیت معنوی، چین دیگر مکانی جذاب برای شرکت‌های غربی نیست که تولیدات خود را به کارخانه‌های چینی بسپارند. فناوری نیز مزیت «هزینه نیروی کار ارزان» را از بین برده است؛ به همین دلیل شرکت‌ها در ایالات‌متحده و اروپا به دنبال بازگشت به کشورهای مبدأ خود هستند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۶
من متعجبم میگن رشد اقتصادی و تورم رو کنترل کردیم . یعنی آقایان دولتی اینهائی که نوشته شده دروغه؟ مردم نمیتونن خرید کنن
چه حرفیه! یعنی با امحا خودرو جلو ضرر و زیان قاچاق گرفته میشه؟
اصل قضیه، محروم کردن قاچاقچی از منتفع شدن از جنس قاچاق هست که با گرفتن این اجناس از او محقق شده. حالا از این به بعدش چه بلایی سر جنس قاچاق بیاد هیچ فرق به حال قاچاقچی نمیکنه چون در هر صورت اون دیگه دستش از کالای قاچاق کوتاه شده. مگه اینکه مسئولین محترم فکر می کنند با مشاهده امحا خودرو، دل قاچاقچی میسوزه و دل مسئولین خنک میشه و یک آخیش از ته دل میگن!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
حرف شما شاید درست باشه. ولی این منشا فساد میشه مخصوصا تو کشور ما که نظارت درست و حسابی وجود نداره
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
چطوری منشا فساد میشه وقتی از کسی که واردش کرده بگیرید و خودتون صادرش کنید و پول حاصل از اون رو به بی بضاعت ها و موسسات کمکی بدید
در مورد این خودروها بهتر است که آن ها را به مزایده گذاشته و فروخته شوند و وجه آن به حساب خزانه واریز گردد اما درخصوص سایر کالاهای قاچاق که مشابه تولید داخل آن وجود دارند فقط باید امحاء گردند چون حتی اگر توسط دولت فروخته شوند و وارد بازار شوند تاثیر مخرب خود را بر اشتغال و تولید داخلی خواهد گذارد.
بنگاهی ها در مناطق متوسط شهر سالهاست که یک درصد می گیرند و در مناطق بالای شهر درصدشان به بیش از این مقدار هم می رسد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل