بازدید 9090
۲
عصرانه اقتصادی

از "حذف یارانه چهار میلیون نفر" تا "پاداش میلیونی هیات مدیره یک بانک"

در عصرانه اقتصادی امروز، از حال و روز بازار مسکن در تابستان 95، آمار بورس تهران در هفته ای که گذشت و قطع یارانه 4 میلیون نفر نوشته ایم. همچنین از پاداش میلیونی هیات مدیره یک بانک سخن گفته ایم و در ادامه از پرطرفدارترین کالاهایی که از امارات و ایتالیا به ایران می آیند رونمایی کرده ایم. از امید به زندگی در ایران، افزایش دوباره قیمت گوشت گوسفند و کاهش قیمت نفت نوشته ایم. هفت قطب مالی آینده اروپا را معرفی کرده ایم. و در پایان نخستین‌ نوشته محسن جلال‌‌‌پور پس از استعفا از اتاق‌‌ ایران را آورده ایم.
کد خبر: ۶۱۳۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۱ 11 August 2016
در عصرانه اقتصادی، هر روز بسته ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم روز، همچون تغییرات در بازار سرمایه، ارز، انرژی، مسکن و ... تا خبرها و اتفاقات جذاب اقتصادی را گردآوری می کنیم.

به گزارش تابناک اقتصادی، در عصرانه اقتصادی امروز، از حال و روز بازار مسکن در تابستان 95، آمار بورس تهران در هفته ای که گذشت و قطع یارانه 4 میلیون نفر نوشته ایم. همچنین از پاداش میلیونی هیات مدیره یک بانک سخن گفته ایم و در ادامه از پرطرفدارترین کالاهایی که از امارات و ایتالیا به ایران می آیند رونمایی کرده ایم. از امید به زندگی در ایران، افزایش دوباره قیمت گوشت گوسفند و کاهش قیمت نفت نوشته ایم. هفت قطب مالی آینده اروپا را معرفی کرده ایم. و در پایان نخستین‌ نوشته محسن جلال‌‌‌پور پس از استعفا از اتاق‌‌ ایران را آورده ایم.

بازار مسکن در نیمه تابستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، تابستان امسال از نیمه هم گذشت اما بازار مسکن گرم نشده. کارشناسان امیدوارند با سیاست های حمایتی از قیبل افزایش تسهیلات خرید مسکن و کاهش نرخ سود بانکی رکود بازار مسکن به سوی رونق متمایل شود.

تعداد بازدید : 85


نگاهی‌آماری به هفته‌سوم مردادماه دربازارسرمایه

شاخص بورس اوراق بهادار تهران در هفته منتهی به 20 مرداد 1395 به رقم 78190.5 واحد رسید که نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته(13 مرداد1395) که رقم 77883.3 واحد بود، 307.2 واحد افزایش یافت. شاخص فرابورس نیز این هفته کار خود را با ثبت 818.3واحد پایان داد که نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته که رقم 813.9 واحد بود، 4.4 واحد افزایش یافت. جدول زیر نشان دهنده وضعیت تغییرات شاخص ها، حجم و میزان معاملات در هفته ای که گذشت، می باشد.

عصرانه اقتصادی

قطع یارانه ۴ میلیون نفر دیگر

به گزارش مهر، علی ربیعی با تاکید بر اینکه یارانه ۴ میلیون نفر دیگر قطع می شود، در زمینه پرداخت یارانه‌ها با اشاره به سابقه اجرای آن افزود: برای تحقق به مصوبه مجلس شورای اسلامی باید حدود چهار میلیون نفر دیگر از پرداخت یارانه حذف شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، در مورد شاخص حذف افراد از یارانه و اینکه تاکنون چند نفر از دریافت یارانه حذف شده‌اند گفت: در بحث یارانه ابتدا خلاف قانون اجرا شد و اگر زمینه‌های دقیق آن ملاحظه نشود به راه غلط خواهیم رفت. حدود ۲۸ پایگاه اطلاعاتی را در این یکسال اخیر سامان دادیم و با آنها گفتگو کردیم و چیز جدیدی به وجود نیاوردیم.

وی ادامه داد: ما درآمد و هزینه را در سه فرمول می گذاریم. مسکن، خودرو، درآمد و حتی سفر می تواند دارایی شما محسوب شود البته سفرهایی که بابت ماموریت می روند را جدا کردیم. هرچند یکی از اشکالاتی که به وجود آمده بود این بود کارگرانی که در خارج بوده و حذف شده بودند را بازگرداندیم. ما از طریق پایگاه ها دسترسی به فعالیت های اقتصادی داریم اما به حسابهای بانکی سرک نکشیدیم.

عصرانه اقتصادی

وزیر کار خاطرنشان کرد: بیش از ۲.۱ میلیون نفر را حذف قطعی کردیم که ۸۰ درصد شکایت نکردند. در ارتباط با آن ۲۰ درصد هم زمانی که نشانشان دادیم چه اموالی در اختیار دارند، ۱۰ درصدشان قبول کردند و رفتند اما آن ۱۰ درصد هم می گفتند که بله شاید این اموال را داشته باشیم اما در خانه بیمار سرطانی یا دانشجو و یا تحصیل کرده بیکار داریم.

ربیعی افزود: شیوه اعتراض را خیلی روان کردیم، فرد می گوید من این اموال را دارم و ما از وی تعهد می گیریم که چنانچه نتواند اثبات کند ما آن میزان پرداختی را از آنها خواهیم گرفت. در مرحله آخر هم به تحقیقات میدانی خواهیم رفت که تاکنون به این مرحله ورود نکرده‌ایم.

پاداش میلیونی هیات مدیره بانک کارآفرین

به گزارش نسیم آنلاین، بر اساس مصوبه مجمع عمومی عادی سالیانه بانک کارآفرین، مبلغ  4,500  میلیون ریال ناخالص پاداش هیئت مدیره تعیین شد.

این گزاش حاکیست: همچنین حق حضور اعضای غیر موظف هیئت مدیره مبلغ  12,000,000  ریال بابت برگزاری حداقل  4  جلسه در ماه مصوب شد. این گزارش می افزاید: بانک کارآفرین برای سال گذشته نیز همین مبالغ را برای پاداش هیئت مدیره و حق حضور اعضای غیرموظف تصویب کرده بود. برای سال 1392 نیز مبلغ پاداش هیئت مدیره 450 میلیون تومان و حق حضور اعضای غیرموظف یک میلیون تومان تصویب شده بود.

مجمع این بانک برای سال مورد گزارش، سود نقدی  به ازای هرسهم را  200 ریال تعیین کرده است.جالب  تر اینکه، مدرک عطاءالله آیت‌اللهی مدیر عامل بانک کارآفرین ، لیسانس مهندسی آبیاری  بوده اما در گزارش امسال تصمیمات مجمع عمومی بانک کارآفرین، مدرک وی ذکر نشده است. این در حالی است که در گزارش سال قبل، مدرک وی ذکر شده بود.

پرطرفدارترین کالاهایی که از امارات به ایران می‌آیند

اقلام عمده وارداتی ایران از امارات متحده عربی در سه ماهه آغازین سال جاری عبارتند از: انواع «وسایل نقلیه موتوری»، «مجموعه مولدها که با نیروی باد کار کند»، «ماشین‌آلات و دستگاه‌های تهیه لبنیات»، «جو به استثنای بذر»، «بوژی محرک و بوژی راهنمای لکوموتیوهای راه آهن یا تراموا یا نواقل روی خط راه آهن»، «کنجاله و سایر آخال‌های جامد، حتی خردشده یا به هم فشرده به شکل حبه یا گلوله که از استخراج روغن سویا به دست می‌آید»، «گوشی تلفن همراه»، «لوبیای سویا»، «ذرت دامی» و «محصولاتی از آهن یا فولاد غیر ممزوج تخت و گرم نوردشده به شکل طومار»، «کره بسته‌بندی‌شده»، «اجزا و قطعات توربین‌های بخار»، «موز سبز تازه یا خشک‌کرده»، «انواعی از دانه گندم به‌جز گندم دامی»، «قطعات بی استخوان منجمد از نوع گاو»، «بوزداهای بدن و ضد ترشح عرق»، «دامپرها برای استفاده در خارج از شاهراه‌ها»، «اجزا و قطعات توربین‌های بخار»، «عدس» و «پارچه‌های تاروپودباف، رنگرزی‌شده از نخ رشته‌های سنتتیک».

امید به زندگی در ایران چند سال است؟

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: متوسط سن بازنشتگان ۵۱ سال است که این در نیروهای مسلح به ۴۸ سال کاهش می یابد اما امید به زندگی ۷۵ سال است؛ بنابر این فرد بعد از بازنشتگی ۲۵ سال فرصت کار کردن دارد و انتظار برای بیرون کردن بازنشتگان بی معناست.


پرطرفدارترین کالاهای ایتالیایی در بازارهای ایران

آمارهای رسمی گمرک که در سایت اتاق تهران منتشر شده نشان می‌دهد اقلام عمده وارداتی ایران از ایتالیا عبارتند از: «اجزا و قطعات ماشین آلات»،‌ «ماشین‌ها و دستگاه‌های مکانیکی»، «ماشین‌های بسته‌بندی و ماشین‌های لفاف کردن کالاها»، «ماشین آلات و دستگاه‌ها برای آماده کردن یا تغییر شکل دادن توتون و تنباکو»، «خون انسان، خون حیوان برای مصارف درمان یا پیشگیری یا تشخیص بیماری، توکسین‌ها، کشت‌های موجودات ذره‌بینی به استثنای مخمرها و محصولات مشابه غیرمذکور در جای دیگر»، «ماشین آلات و دستگاه‌های به هم فشردن، شکل دادن یا قالب‌گیری سوخت‌های معدنی جامد، خمیرهای سرامیکی و سایر محصولات معدنی، ماشین‌های درست کردن قالب‌های ریخته‌گری از ماسه»، «داروهایی که تولید داخلی ندارند»، «اجزا و قطعات ماشین‌های ظرفشویی»، «ماشین ابزار برای کار روی چوب، چوب پنبه، استخوان، کائوچوی سفت شده، مواد پلاستیکی سخت و...»، «ماشین‌های قالب‌گیری تزریقی برای کار کردن روی کائوچو یا مواد پلاستیکی یا برای ساختن محصولات از این مواد»، «داروهای حاوی هورمون‌های کورتی کوستروئیدی مشتقات یا مشابه‌های ساختاری آنها که تولید داخلی ندارند»، «ماشین‌های ابزار برای کار روی سنگ، سرامیک، بتون یا مواد معدنی همانند یا شیشه به حالت سرد»، «شبکه توری، پرچین، از آهن یا از فولاد، جوش داده شده در نقاط تقاطع»، «مشعل‌های کوره برای سوخت جامد یا گاز» و «مجموعه مولدها دارای پیستونی تراکمی – احتراقی».


قیمت جهانی نفت کاهش یافت

به گزارش مهر به نقل از رویترز، قیمت جهانی نفت در ساعات اولیه بازار معاملات آتی روز پنج شنبه به دلیل انتشار آمار افزایش ذخایر نفت خام آمریکا و همچنین ثبت رکورد تولید نفت توسط عربستان سعودی، با روند نزولی آغاز به کار کرد.

در همین حال قیمت نفت دریای برنت با ۳۳ سنت کاهش به ۴۳ دلار و ۷۲ سنت در هر بشکه رسید ضمن اینکه قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با ۳۷ سنت کاهش در برابر ۴۱ دلار و ۳۴ سنت به ازای هر بشکه معامله شد.

7 قطب مالی آینده اروپا کدام شهرها هستند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از سی‌ان‌ان، بسیاری از شرکت‌های جهانی اعلام کردند به دلیل حفظ مقام اتحادیه اروپا ممکن است مجبور شوند که برخی از عملیات خود را از لندن خارج کنند. اما مقصد کدام شهر خواهد بود؟

فرانکفورت به جذب بانکداران فراری از لندن بسیار تمایل دارد. این شهر آلمانی، مقر بانک مرکزی اروپا، بوندس‌بانک و دفاتر بیمه ‌اروپا نیز هست.
لوکزامبورگ در حال حاضر 143 بانک را با مجموع دارایی به ارزش 800 میلیارد یورو در خود جای داده است. بانکداران می‌توانند به جامعه شهری لوکزامبورگ بپیوندند که نزدیک به نیمی از 563 هزار ساکن آن خارجی هستند.
شرکت‌های خدمات مالی در پاریس هم‌اکنون دارایی‌هایی به ارزش 2.6 میلیارد یورو را مدیریت می‌کنند. این شهر همچنین مرکز یورنکست، دومین بورس بزرگ اروپا است که پس از بورس لندن بیشترین حجم و ارزش معاملات در آن رقم می‌خورد.ن آن خارجی هستند.
دوبلین در حال حاضر در حال رقابت با لندن برای تصاحب عنوان قطب تکنولوژی اروپا است. شرکت‌های گوگل، فیسبوک،‌ دراپ‌باکس و توئیتر دفاتر اروپایی خود را در پایتخت ایرلند مستقر کرده‌اند.
برلین به لطف مناظر طبیعی و فرهنگی جذاب و اجاره‌بهای پایین، یک آهنربای قوی برای استعدادهای تکنولوژی جوان‌تر است. هر 20 دقیقه در این شهر یک استارت‌آپ تشکیل می‌شود.
آمستردام به سرعت به عنوان یکی از مراکز پیشتاز تکنولوژی اروپا تبدیل شده و یک شهر بسیار عالی برای شرکت‌هایی خواهد بود که به دنبال دفاتر جدید در اروپا هستند.
ادینبورو دومین مرکز مالی بزرگ بریتانیا محسوب می‌شود و مقر بسیاری از شرکت‌های مدیریت سرمایه است. دفتر مرکزی رویال بانک اسکاتلند نیز در این شهر قرار دارد.

محسن جلال‌‌‌پور پس از استعفا از اتاق‌‌ایران...

دوستان عزیز سلام

خالق بی همتا را شکر می‌کنم. در روزهای اخیر، روند بهبودم، سرعت گرفته.  
دوری از غوغای روزگار،نوشدارویی بی همتاست.

جان همه روز از لگدکوب خیال
وز زیان و سود وز خوف زوال
نی صفا می‌ماندش نی لطف و فر
نی بسوی آسمان راه سفر

آهسته آهسته راه افتاده ام.لرزان لرزان قدم برمی دارم .کم کمک راه می روم . چه کشف شگفتی است، زیر آسمان خدا، دوباره قدم زدن و  این جهان شگرف و پر راز و رمز را دگر بار، از نو پوییدن ودیدن و شنیدن و بوییدن ... 
همین امشب، گوشی ام را که روشن کردم ، از مشاهده صدها پیام خجلت زده شدم.
خبر مهر و محبتتان را شنیده ام.احوال پرسی هایتان، دیروز و امروز به قلبم رسیده.پاسخ‌گويي به يكايك پيام هاي محبت آميزتان مقدور نيست. انگشت‌ها هنوز یاری نمی‌کنند.اين است که اینجا سر به احترام فرود آورده ،  می گویم:  بسيارشرمنده ام كرده ايد آدم های نازنین.
پزشکان گفته اند از هفته آینده می توانم کم کم راه بیفتم وکم کم دوستان عزیزم را ملاقات کنم.دستهای مهربانتان  رامي بوسم و به اميد ديدارتان لحظه شماري مي كنم.
ارادتمند   
محسن جلال پور

قیمت گوشت گوسفند بازهم در حال صعود!

رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی گفت: به دلیل جلوگیری نکردن از خروج دام زنده، قیمت گوشت گوسفند بازهم افزایش یافت.

علی اصغر ملکی در گفتگوی تلفنی با خبرگزاری صدا و سیما، ‌با اشاره به خروج بی رویه و غیر قانونی گوسفند زنده از کشور افزود: وزارت جهاد کشاورزی باید در ارائه مجوز برای خروج دام زنده تغییر رویه دهد.

عصرانه اقتصادی

وی توزیع گوشت منجمد از سوی سازمان پشتیبانی دام را از دیگر راه کارهای کاهش قیمت گوشت گوسفند اعلام کرد و گفت: هم اکنون گوسفند زنده در بازار 13 هزار تومان ،‌گوشت در مرکز عمده فروشی به مغازه دار 29 تا 30 هزار تومان و به مصرف کننده 33 تا 34 هزار تومان عرضه می شود.

ارزانی "یک" ریالی دلار بانکی

بانک مرکزی امروز پنج شنبه ۲۱ مردادماه، بانک مرکزی قیمت ۳۹ ارز عمده دولتی را اعلام کرد و بر این اساس قیمت ۱۷ ارز نسبت به دیروز افزایش پیدا کرد و ارزش ۱۶ ارز دیگر از جمله دلار آمریکا کاهش پیدا کرد و ارزش ۶ ارز دیگر بدون تغییر ثابت ماند. 
طبق این گزارش دلار آمریکا با یک ریال کاهش ۳۱هزار ۴۴ ریال و یورو با رشد ۸۷ ریالی ۳۴ هزار ۶۹۹ ریال قیمت گذاری شد و نرخ درهم امارت هم ثابت اعلام شد.

عصرانه اقتصادی


 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
اينقدر كه در باره يارانه صحبت ميشه كه حال آدم بد میشه
مسوولین سایت خبری تابناک : چرا در خصوص پاداش مدیران حرف می زنید که فلان مدیر عامل وهیات مدیره چنان مبالغ را دریافت کردند زیرا به عوض آن ناعدالتی ها و افشا گری ها وبرخورد با عاملان ، متاسفانه مسوولین عالی رتبه در امور اقتصادی با بی تدبیری مبادرت به تنبیه پرسنل خدوم وزحمتکش بانکها نموده اند .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان