بازدید 8571

مقابله با دریافت های نامتعارف هماهنگی همه قوا را می طلبد

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با ارزشمند خواندن بیانیه رییس جمهوری در باره حقوق های نامتعارف گفت: شفاف سازی و مقابله با حقوق های نجومی و غیرمتعارف در کشور ؛ هماهنگی قوای سه گانه را می طلبد.
کد خبر: ۶۰۳۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶ 07 July 2016
به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ میرحمایت میرزاده افزود: کار و اقدام رییس جمهوری در برخورد با حقوق های نامتعارف در عین اینکه اقدامی ارزشمند و بجا می باشد اما آغاز راه است و برای حل ریشه ای این مشکل کار سختی در پیش داریم و به یقین مجلس شورای اسلامی نیز در این مساله با جدیت ورود خواهد کرد.
وی بیان کرد: قبل از ورود به حریم خصوصی افراد و بررسی میزان دریافتی آنها باید به ضوابط پرداخت حقوق و مزایا در دستگاه های مربوطه نیز توجه شود.
او اظهار کرد: پرداخت های غیرمتعارف در برخی از شرکت ها و موسسه ها از سال های گذشته رواج داشته و احتمال دارد نقص یا نبود قانون ، علت آن بوده است و باید بررسی های لازم صورت بگیرد.
وی بیان کرد: از آنجایی که فرار از قانون راه های مختلفی دارد احتمال می رود اصلاح قوانین پرداخت در برخی از شرکت ها ، موسسه ها و سازمان های دارای پرداختی های نامتعارف به پاک کردن صورت مساله بیانجامد و دریافتی های غیرمتعارف از راه های دیگر تداوم داشته باشد.
میرزاده ادامه داد: این نگرانی وجود دارد که برخوردها با دریافتی های نامتعارف به حذف دریافتی های نقدی و رواج دریافتی های غیرنقدی نامتعارف منجر شود ، از این رو این مشکل باید به طور ریشه ای با دقت کامل بررسی و برطرف شود.
او گفت: ممکن است چند نفر به لحاظ دریافتی های غیرمعمول تخلف کرده باشند اما هنوز از نظر نحوه پرداخت در میان دستگاه ها شفافیت لازم وجود ندارد و به عنوان مثال میزان دریافتی دو کارمند هم سابقه و هم سطح از نظر تحصیلات و عنوان شغلی در دو وزارتخانه جدا ازهم متفاوت است.
عضو کمیسیون علوم و تحقیقات اظهار کرد: حل این مشکل زمان بر است و ضمن اصلاح یا تدوین قانون برای مبارزه با دریافتی های غیرمتعارف و شفاف سازی میزان آنها لازم است در پست های سازمانی دستگاه ها و تعریف میزان حقوق قانونی آنها دقت لازم اعمال شود تا هر شخصی که در یک پست سازمانی مشغول کار است بدون لحاظ شخصیت حقیقی اش، حقوق تعریف شده در آن پست را دریافت کند.
رییس جمهوری شامگاه دوشنبه در واکنش به دریافتی های غیرمتعارف با انتشار بیانیه ای خطاب به مردم بر مبارزه با فساد و رانت تا ریشه کنی آن تاکید کرده بود.
حجت الاسلام حسن روحانی در این بیانیه با اعلام اینکه (با کسی عقد اخوت نبسته ام) ضمن ابلاغ دستور تدوین لایحه اصلاح نظام حقوقی پرداخت ها با رفع خلاء های قانونی در این رابطه، از دستگاه های کشوری و لشگری خواست حداقل و حداکثر حقوق مدیران خود را منتشر کنند.
به گزارش ایرنا؛ گرمی مغان به فاصله 110 کیلومتر در شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل