بازدید 26308

با تصمیم امروز مجلس قیمت بنزین باید ارزان شود!

مجلس امروز خودزنی کرد، متأسفانه بحث بنزین در کشور یک موضوع سیاسی شده است، دولت دوست دارد قیمت را افزایش دهد اما ملاحظاتی دارد و این کار را انجام نمی‌دهد، ولی مجلس به‌روزهای پایان کار خود رسیده است و دیگر ملاحظات گذشته را ندارد، بنابراین این کار را انجام داد.
کد خبر: ۵۸۲۳۲۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۳ 19 April 2016
با این طرح، یک نفر هم صاحب خانه نمی شودبار دیگر موضوع بنزین و احتمال افزایش و کاهش آن به موضوع اصلی مردم تبدیل شد، هرسال در این موقع از سال بحث بالا رفتن بنزین از سوی دولت و مجلس تبدیل به یکی از چالشی‌ترین موضوعات روز در بین مردم می‌شود، و هنوز قیمت‌های جدید اعلام‌نشده، تأثیر خود بر روی تمام اجناس می‌گذارد.

به گزارش «تابناک»، ایران جز معدود کشورهایی است که بنزین در آن جزو کالاهای اساسی به شمار می‌آید و هرگونه تغییر در آن در بخش‌های دیگر از نرخ نان گرفته تا قیمت ویزیت پزشکان مؤثر است و هر تغییر کوچک در آن باعث بالا رفتن ناگهانی مایحتاج می‌شود.

اما امسال این ماجرا قدری پیچیده‌تر از سال‌های قبل بود، دولت موافق افزایش قیمت‌ها نبود اما مجلس اصرار داشت تا قیمت‌ها را افزایش دهد، طراح طرح نیز از نمایندگان اقتصادی مجلس بود، دولتی‌ها اعتقاد داشتند که دونرخی کردن قیمت بنزین به صلاح کشور نیست و شرایط حاضر موقعیت خوبی برای ارائه بنزین به نحو جاری فراهم کرده است.

اما نمایندگان در مجلس اعتقاد داشتند که حفظ کارت سوخت از هر چیزی برایشان مهم تراست، همچنین نمایندگان بر این اعتقاد بودند که باید قانون برنامه پنجم به هر ترتیب شده اجرا گردد، بنابراین تصمیم خود را عملی کرده و با چند نرخی کردن قیمت بنزین دولت را مجاز کردند بهای بنزین مصرفی خارج از سهمیه‌ای را باقیمت فوب خلیج‌فارس حساب کند.

این مصوبه مجلس با واکنش دولتی‌ها و متصدیان بنزین کشور همراه شده است؛بیژن حاج محمدرضا، رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت کشور، اظهار داشت: مصوبه امروز مجلس بسیار عجیب و تأسف‌آور است. طبق پیگیری‌هایی که انجام دادیم متوجه شدیم که هیئت دولت نیز مخالفت خود را با این مصوبه به مجلس شورای اسلامی اعلام کرده و طبق نظرخواهی‌ای که از وزارت نفت شده، وزارت نفت نیز به‌صورت مجزا مخالفت خود را اعلام کرده و ما نیز در ادامه امروز مخالفت کتبی و رسمی خود را با این مصوبه اعلام می‌کنیم.

اما محمدباقری بناب عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: مجلس امروز خودزنی کرد، متأسفانه بحث بنزین در کشور یک موضوع سیاسی شده است، دولت دوست دارد قیمت را افزایش دهد اما ملاحظاتی دارد و این کار را انجام نمی‌دهد، ولی مجلس به‌روزهای پایان کار خود رسیده است و دیگر ملاحظات سیاسی گذشته را ندارد، بنابراین این کار را انجام داد.

این نماینده مجلس گفت: طبق قانون برنامه پنجم قیمت سوخت باید به قیمت فوب خلیج‌فارس می‌رسید اما نه دولت قبلی و نه این دولت حاضر به پذیرش آن نبودند، به‌هرحال باید این کار روزی انجام می‌شد، و شاید وقت آن امروز باشد.

این نماینده مجلس گفت: البته در این مصوبه، دولت مجبور به اجرای این قانون نشده است، مجلس در این مصوبه دولت را مجاز به این کار کرده و دولت؛ مختار است قیمت‌ها را بالا ببرد، می‌تواند این کار را انجام هم ندهد. البته من تصور می‌کنم تا پایان این دولت به دلیل نزدیکی به انتخابات این کار انجام نشود.

اما گویا نماینده‌ها این روزها زیاد سرشان تو حساب‌وکتاب نیست و از قیمت‌ها باخبر نیستند و ناخواسته رأی به نفع مردم داده‌اند، آن‌گونه که بیژن حاج محمدرضا، رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت کشور، می‌گوید هم‌اکنون قیمت بنزین در فوب 890 تومان است؛ در امارات همین لحظه بنزین لیتری 890 تومان عرضه می‌شود و در عراق حدود 880 تومان؛ قیمت عرضه بنزین در ایران از نرخ فوب هم گذشته و اکنون داریم بالای نرخ فوب عرضه می‌کنیم.

با این حساب اگر این مصوبه به مرحله اجرا برسد باید شاهد کاهش قیمت سوخت در کشور باشیم و دیگر نیازی به استفاده از کارت سوخت نیست، چراکه طبق این قانون اگر کسی بخواهد از کارت خود استفاده کند، باید بنزین با نرخ 1000 تومان وارد باک خودرو خود کند اما اگر از کارت جایگاه استفاده کند حدود 900 تومان باید به جایگاه دار پرداخت نماید.

حال باید دید که مسئولان سر این مصوبه خود خواهند ایستاد و اکنون‌که یک مصوبه به نفع مردم تصویب شده است به مرحله اجرا خواهد رسید یا بار دیگر باید هزینه‌های چند برابری برای استفاده از خودرو باید پرداخت کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۵
انتشار یافته: ۴۱
نظری ندارم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
واجب نکرده نظر بدی
نمیشه مگر برای کارت های دست مردم 900 تومان رو تعریف کرد؟ اگر نمیشه، پس بنزین هم اگر گرون شه با کارت خودش کسی بخواد بنزین بزنه براش 1000تومان حساب میکنند؟ این چه حرفیه که ایشون میگه با کارت جایگاه 900 با کارت دست مردم 1000تومان باید پرداخت
اونجا که گفتی ناخواسته رای به نفع مردم دادن عجب جمله تاریخی و پر معنیی بود تابی
" سرشان تو حساب‌وکتاب نیست و از قیمت‌ها باخبر نیستند و ناخواسته رأی به نفع مردم داده‌اند"
چی می کنه این مجلس
عمرا مصوبه ای به نفع مردم تصویب کنه مجلس
البته هزینه حمل و پورسانت جایگاه داران هم به نرخ فوب اضافه خواهد شد
اگر شود اولین رویای ملت ایران به حقیقت پیوسته می شود.
خوب از اول هم قرار بود اینگونه باشد بر اساس فوب خلیج فارس حالا شما چی می گید خدا داند
آیا بنزین 890 تومانی امارات همون بنزین 1200 ما نیست . خودتون بهتر میدونید به لامبورگینی و بنز و پورشه و این جور ماشینها با نسبت تراکم 1:13 نمیشه بنزین معمولی زد . پس دولت داره 300 تومن بیشتر میفروشه
مگه یارانه دولت نقطه پایان نداره؟
نمیشه که هی هرسال قیمتها را به این بهانه بالا ببرند و مدام بگویند حذف یارانه ها!!!
به نظرم مسئولین اگر درست فکر کنند، همین امروز قیمت بنزین را برابر با قیمت فوب خلیج فارس کرده و هر روز نیز قیمت آن را با فوب خلیج فارس تطابق می دهند. و حتی مثل دیگر کشور های دنیا، هزینه حمل سوخت تا جایگاه را نیز از مشتری دریافت می کنند. به این ترتیب این مشکل برای همیشه حل شده و هیچگاه بحث بنزین در کشور سیاسی نمی شود.
هزینه های حمل و تبخیر و. .. را اضافه کنید1500تومان میشه
ما که اخر نفهمیدیم کی راست میگه
دو نرخی کردن یعنی رانت خواری را باب کردن
سیاه بازی تا کی ؟
گرانی بس است کمی فکر مردم باشید
بنزین نهایتا یک یا دوسال به این قیمت خواهد بود اما با افزایش قیمت نفت ملت بسیار ضرر خواهند کرد
اصلا مهم نیست مردم باید بدانند که اقتصاد مقاومتی یعنی چه باید مردم بدانند که نان شب خود را به دولت بدهند که دولت گرسنه نماند
قانون جديد ميگه قيمت فوب به اضافه هزينه حمل و هدررفت و بيمه و غيره. پس مطمئن باشيد بيشتر از ٢٠٠٠ تومن ميشه هر ليتر
نگران نباشیدچندماه دیگه قیمت نفت درمنطقه افزایش پیدامیکنه ودوبرابرخواهدشداونموقع بایدهرلیتربنزین رابخرید2000 نمایندگان هیچوقت بفکراین ملت نبوده اندکه حالابخواهندباشند
مصوبه اجرا شود و در صورت افزایش قیمت فوب افزایش و کاهش قیمت فوب کاهش یابد.
بالاخره تا ابد نمیتوانید بخاطر انتخابات ملاحظه کاری کنید.
بنزین امارات مثل بنزین شماست؟؟!!
چه مجلس با سواد و مقتدری داریم ما
آفرین به خودمون
چرا باید هزینه حفظ کارتهای سوخت از جیب ملت پرداخت شود؟؟؟
دولت اینجاست که امتحان می شود. اگر دولت با گران شدن بنزین مخالف است باید این مصوبه را اجرا کند و گرنه دولت مثل همیشه دروغ می گوید و خواهد گفت. چون دولت روحانی ثابت کرده که آراء مردم می خواهد و براش مهم است بقیه چیزها مثل معیشت اقتصادی مردم، رفاه مردم و...اصلا براش مهم نیست
در شرایط فعلی که مردم نیاز به آرامش و آسایش دارند بهترین روش حذف سیستم کارت سوخت و تک نرخی کردن نرخ بنزین می باشد، چرا که اصرار بر استفاده از کارت سوخت علاوه بر وقت کشی برای مردم در زمان سوخت گیری، زمینه های دلالی و رانت و تقلب هم مهیا می شود.
کاش شورای نگهبان این مصوبه را رد کند و در غیر این صورت نمایندگان محترم مجلس دهم در اولین فرصت این مصوبه را باطل کنند.
اگه ئاقعا مجلس چنین کاری کرده و این نرخ را مصوب کرده باید دولت اجرا نماید..برا یه بار به مردم کار کرده حالا دولت اجرا نمیکند..خخخخ
سر لج و لجبازی داره یه چیزی اشتباهی به نفع مردم می شه !
زمانی میشه از قیمت فوب حرف زد که همه چیز عینه اون کشور باشه.نه دستمزدها به اندازه کشورهای حوزه خلیج فارس هست نه ماشینها اون کیفیت رو دارن.خودرو انحصاری با مصرف بنزین بالا.اینا اصلا ربطی به هم ندارن.
واقعا خدا خیرتون بده!!از روزی که این بحث مربوط به بنزین در سال جدید شروع شد و نماینده ها مرتب تاکید میکردند که بنزین باید گران بشه و به قیمت فوب خلیج فارس عرضه بشه من گیج شده بودم که خوب ما که داریم بالاتر از قیمت فوب بنزین میخریم اینا منظورشون چیه؟!!واقعا سر این موضوع گیج شده بودم و فکر میکردم من دارم اشتباه میکنم ولی باز هم معلوم شد نمایندگان مجلس بازم تو صحن چرتشون پاره شده و همونطور تو عالم خواب و بیداری یه چیزی پروندند بدون اینکه حتی بدونند قیمت بنزین تو مملکت ما چنده و تو کشورهای خلیج فارس چند!!
دوباره خرید وفروش کارت سوخت وقاچاق سوخت آغاز خواهد شد خیلی از افراد هستند که مصرف سوخت در بیشتر ایام سال را ندارند ویا درخارج از کشور به سر می برند یا خودرو دارند با دوچرخه یا موتور سیکلت تردد می کنند و در کنار آن هم یک یا دو خودرو دارند که سهمیه سوخت دارد و دولت به طریقی آنها را مجبور به فروش وقاچاق کارت ها وسوخت های شارژ شده می نماید-این بی عدالتی دوباره امتداد پیدا خواهد نمود که هر کسی که وسیله نقلیه بیشتری دارد سهم بیشری از یارانه و درآمد حاصل از آن خواهد داشت ولی شخصی که فقیر است وتوان خرید وسیله نقلیه شخصی ندارد از این یارانه محروم می باشد
اجرا نمیشود
اخیرادر کشور ایتالیا برای اینکه الودگی هوا کمتر شود قیمت بلیط مترو -هزینه تاکسی-واتوبوس را پایین اوردند تا مردم شویق شوند از وسیله نقلیه عمومی استفاده کنند. اما در گشور ما بلیط مترو و...بالا مبرند و... بدون در نظر گرفتن وضیعت بیکاری در جامعه شورای شهر تصمیم به تیشه زدن به ریشه مردم مکند. مدیریت کسور افرین دارد.
خیلی جالبه...
ولی تا حالا چیزی تو این مملکت ارزون نشده. احتمالا بعدش هم مدعی میشن قیمت فوب خلیج فارس بیشتر از این حرفاس، امارات و عراق اطلاع ندارن یا دروغ میگن!!!
بنزین باید به بالاترین قیمت ممکن باشد، اگه فوب بالا بود، فوب، وگرنه فوب اصلا غلط کرده!
باسلام با گران کردن بلیط اتوبوس ومترو وبرق وبنزین اب گاز در کجای دنیا رونق اقتصادی رشد کرده یا بیکاران کار پیدا کرده اند ویا با وام اتوموبیل برای بیکاران کار تولید کرد
اقا در روستا ها زمین برای ساخت مسکن وجود ندارد یازراعتی است یا دولتی این چه روشی است که مدیران شهر نشین برای روستاها خواب دیده واجرا میکنند تا مهاجرت ویا فرار از روستا به اوج خود برسد
چرا؟
ایا واقعا بنزین ایران با بنزین کشورهای همسایه برابری میکنه ویک مقدار که هوا الوده میشود پته وکیفیت ارنرا رو میکنند ای واقعا ماشینهای میلیاردی در کشورهای منطقه با بنزین ایران روشن میشود ؟؟؟؟؟
دوستانی که هزینه بیمه و حمل و نقل و پرتی و ... رو اضافه میکنن فکر میکنن بقیه کشورها از این هزینه ها ندارن؟!
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
بنظرت کیفیت بنزین بقیه ی کشورها هم همینه؟؟؟
بنزین با افزودنی های ...فرآوان 1000
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر