بازدید 17778

گل آرایی حرم امام رضا(ع) در آستانه نوروز

در آستانه نوروز باستانی و تحویل سال، فضای اماکن متبرکه حرم مطهر امام رضا(ع) با بهترین گلها تزئین شد
کد خبر: ۵۷۵۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰ 19 March 2016
سرپرست اداره کل روابط عمومی آستان قدس رضوی گفت: در آستانه نوروز باستانی و تحویل سال، فضای اماکن متبرکه حرم مطهر امام رضا(ع) با بهترین گلها تزئین شد تا با پراکندن عطر خوش بهار لحظات معنوی و شادی برای زائران ایجاد شود.

به گزارش ایرنا، سید احمد هاشم آبادی افزود: در آستانه تحویل سال همه اماکن متبرکه حرم مطهر به صورت ویژه با 100 هزار بوته گل تزئین شد.

گل آرایی حرم امام رضا(ع) در آستانه نوروز

وی ادامه داد: همچنین روزانه گلهای بالای ضریح حرم مطهر رضوی تعویض و 450 شاخه گل جدید بر روی آن قرار می گیرد تا عطر گلها نوازشگر جان زائران باشد.

سرپرست اداره کل روابط عمومی آستان قدس رضوی همچنین گفت: حرم مطهر رضوی در ایام نوروز به صورت ویژه روزانه نظافت می شود بطوری که 30 دستگاه ماشین مکانیزه اماکن متبرکه رضوی را شست و شو می دهند و کلیه دیواره ها، کاشی کاریها، آیینه کاریهای صحنها و رواقها غبارروبی می شود.

گل آرایی حرم امام رضا(ع) در آستانه نوروز

وی افزود: برای معطر کردن فضای اماکن متبرکه از باکیفیت ترین اسانسها بهره گرفته می شود که به صورت روزانه توسط خدام مورد استفاده قرار می گیرد.

هاشم آبادی ادامه داد: نوروز امسال برای مفروش کردن سطح صحنها، دالانها و دیگر نقاط حرم مطهر رضوی که امکان نشستن زائر در آن وجود دارد از شش هزار تخته فرش جدید استفاده می شود.

وی گفت: مسیرهای رفت و آمد در حرم مطهر رضوی نیز با فرشهای دارای رنگ متفاوت مشخص می شوند تا مشکلی در ارائه خدمت به زائران به وجود نیاید.

گل آرایی حرم امام رضا(ع) در آستانه نوروز

سرپرست اداره کل روابط عمومی آستان قدس رضوی افزود: از ابتدای سال جدید تا 13 فروردین 11 هزار نیروی خدمتیار و خادم به زائران و مجاوران در حرم مطهر امام رضا(ع) خدمت رسانی می کنند.

وی با اشاره به خدمات رسانی دفاتر امانات حرم مطهر رضوی در ایام نوروز نیز گفت: این دفاتر در ورودی بستهای حرم مطهر با سازه های موقت ایجاد شده و در ایام نوروزی با ظرفیت افزون بر پنج هزار صندوق امانت به زائران خدمت رسانی می کند.

هشام آبادی افزود: در ایام نوروز حرم مطهر رضوی برای پذیرایی از سه میلیون تشرف به صورت روزانه آمادگی دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار