بازدید 10621
اطلاعات، جرم، هروئین؛ آن سوی تاریک وب؛

آیا Dark Web بزرگترین دام اینترنتی دنیاست؟

آنچه تحت عنوان Dark Web یا بخش تاریک وب شناخته میشود، اغلب به عنوان فضایی برای مخفی و پنهان ماندن تلقی می شود. بخش تاریک اینترنت یعنی جایی که اغلب هکرها، مجرمین، قاچاقچی های مواد مخدر و البته فعالان حقوق بشری و سیاسی نیز از آن بهره وافر می برند.
کد خبر: ۵۷۵۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰ 17 March 2016
آنچه تحت عنوان Dark Web یا بخش تاریک وب شناخته می‌شود، اغلب به عنوان فضایی برای مخفی و پنهان ماندن تلقی می‌شود. بخش تاریک اینترنت یعنی جایی که اغلب هکر‌ها، مجرمین، قاچاقچی‌های مواد مخدر و البته فعالان حقوق بشری و سیاسی نیز از آن بهره وافر می‌برند.

به گزارش «تابناک»، برخی آن را شبیه به جاده ابریشم می‌دانند؛ جایی که تجارت از طریق آن برقرار است اما کاملا مخفیانه. تجارت اسلحه، مواد مخدر، اطلاعات و از همه مهم‌تر رکورد‌های مالی. «اوژن گئورگ» هکر معروفی که سابقا از نام مستعار GhostShell استفاده می‌کرد، اما این بخش تاریک وب را که خود زمانی از آن بهره می‌گرفته است، مورد نقد قرار می‌دهد؛ نقدی جدی که حاکی از آن است که تمامی موضوع مخفی ماندن و پنهانکاری در Dark Web تنها یک دام و تله است.

وی در مصاحبه‌ای با DataBreaches گفته است: آنچه Dark Web شناخته شده و از طریق TOR در دسترس است، تماما توسط نهادهای بین المللی که از سوی آمریکا و انگلستان اداره می‌شوند، ساخته شده و یک دام و تله بزرگ است.

آیا Dark Web بزرگترین دام اینترنتی دنیا است؟

وی گفته: همه این وب سایت های موجود روی Dark Web برای استخدام قاتلان، فروش مواد مخدر و مانند آن تقلبی است. آنها دام و تله هستند. بزرگترین انجمن های هکری در این قسمت از وب توسط اف بی آی اداره می شود و محققان این نهادها به آنجا می روند تا هکرها را دستگیر و یا شناسایی کنند.

شبکه TOR به عنوان Dark web پیش از این بارها به عنوان یک مکان امن برای انجام جرایم بزرگ سازمان یافته همچون قاچاق مواد مخدر و یا سرپناهی برای گروه های تروریستی تلقی می شد و از همین روی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی وجود آن را بسیار نقد می کردند؛ اما برخی نفوذ های اطلاعاتی که به تازگی در این شبکه رخ داد که در پی آن پلیس آمریکا موفق به دستگیری چندین هکر از طریق نفوذ به TOR شد، بدبینی های بسیاری را در مورد این شبکه و Dark Web ایجاد کرده است.

حال هکر معروف GhostShell که اکنون در ملأ عام نام و هویت خود را افشا نموده، همچنین اقدام به افشاگری هایی در مورد این شبکه کرده است. وی از سویی برخی از افسانه ها در مورد گروه Anonymous را شالوده شکنی کرده است.

گئورگ بیان کرده است: بر خلاف آنچه نشان داده میشود، هکرهای واقعی بسیار محدود و معدود هستند. آنها مانند اسب تک شاخ کمیاب و نایاب اند و اگر بر حسب اتفاق دست به کار تیمی بزنند، معمولا این تیم بیش از 3 یا 4 نفر نیست.

وی بر این باور است، هم اکنون و در فرم فعلی، دو جنبه از گروهی مانند Anonymous وجود دارد: جنبه اول که شامل میلیون ها نفری است که در زیر یک چتر جمع شده اند و عقاید خود را به طرق مختلف بیان می کنند و جنبه دیگر شامل ساز و کارهایی است که تماما توسط نهاد های امنیتی و اطلاعاتی دولتی ایجاد شده است.

جمع اول بر این باورند که Anonymous نه یک گروه بلکه یک ایده است که هیچ رهبر و سازمان رسمی ندارد. اما گروه و جمع دوم کاملا بر خلاف این هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار