بازدید 3106

اوباما تحریم‌های پیونگ یانگ را تشدید کرد

باراک اوباما با صدور حکمی تحریم‌های سختگیرانه جدیدی را ضد کره شمالی اعمال کرد.
کد خبر: ۵۷۵۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶ 17 March 2016
باراک اوباما با صدور حکمی تحریم‌های سختگیرانه جدیدی را ضد کره شمالی اعمال کرد. این تحریم‌ها با هدف منزوی‌تر ساختن این کشور پس از اقدامات پیونگ‌یانگ که از وی آمریکا و متحدانش اقامات تحریک آمیز شمرده شده، اعمال شد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، براساس این حکم اجرایی باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا اموال دولت کره شمالی در آمریکا بلوکه می‌شود و صادرات هرگونه کالا از آمریکا به این کشور ممنوع است.

براساس این حکم همچنین دولت آمریکا هر فردی - شهروند آمریکا باشد یا نه - را که اقام به معامله با واحدهای اصلی اقتصادی کره شمالی بکند در لیست سیاه قرار خواهد داد.

این تحریم‌ها در واکنش به آزمایش هسته‌ای کره شمالی در تاریخ ششم ژانویه و شلیک موشک بالستیک این کشور در تاریخ هفتم فوریه اعمال می‌شود.

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: این اقدامات، همسو با تعهد بلند مدت ما در خصوص اعمال فشار مداوم به کره شمالی است.

وی افزود: آمریکا و جامعه بین‌المللی، فعالیت‌های هسته‌ای و موشکی بالستیک غیر قانونی کره شمالی را تحمل نخواهند کرد و ما به تحمیل هزینه بر کره شمالی ادامه خواهیم داد تا زمانی که این کشور ، همسو با تعهدات بین المللی خود عمل کند.

تحریم‌های جدید علیه کره شمالی، همه اشخاصی را که با بخش‌های عمده اقتصاد این کشور- از جمله بخش مالی، معدن و حمل و نقل - همکاری می کنند در معرض تهدید جدا شدن از نظام مالی جهانی قرار می دهد؛ حتی اتباع کشورهای اروپایی و آسیایی.

همچنین بر اساس این تحریم‌ها، بانک‌ها وادار خواهند شد دارایی‌های هر شخصی را که از این تحریم‌ها سرپیچی کند مسدود کنند. بدین ترتیب، روابط تجاری کره شمالی با چین و میانمار نیز به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل