بازدید 20359
۱

۵۰ درصد هتل‌های ترکیه خالی شد

صنعت گردشگری ترکیه پس از افزایش ناآرامی‌ها در این کشور و سردی در مناسبات ترکیه با روسیه همچنان رو به ضعف می‌رود
کد خبر: ۵۷۳۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰ 09 March 2016
صنعت گردشگری ترکیه پس از افزایش ناآرامی‌ها در این کشور و سردی در مناسبات ترکیه با روسیه همچنان رو به ضعف می‌رود، بطوریکه هم اکنون بیش از ۵۰ درصد ظرفیت هتل‌های این کشور خالی شده است.

به گزارش تسنیم، اتحادیه هتلداران ترکیه اعلام کرده است در نخستین ماه سال جاری میلادی (ژانویه) شمار گردشگران در هتل‌های ترکیه نسبت به مدت مشابه در سال 2015 میلادی 6.2 در صد کاهش یافته است.

بنا بر اعلام این اتحادیه، فقط 47.6 درصد ظرفیت هتل‌ها در ماه ژانویه پُر بوده است و بیشترین کاهش در این رابطه در هتل‌های استانبول به چشم می‌خورد.

آخرین آمار و ارقام جدید منتشر شده از سوی اداره آمار ترکیه حاکی از آن است که درآمدهای گردشگری این کشور در سال 2015 میلادی با 8.3 درصد کاهش مواجه شده و از 34.4 میلیارد دلار به 31.5 میلیارد دلار نزول پیدا کرده است.

تعداد شهروندان ترکیه که در سال 2015 میلادی کشورهای خارجی را برای سفر انتخاب کردند افزایش یافته و از 7 میلیون و 982 هزار نفر در سال 2014 به 8 میلیون و 750 هزار نفر در سال 2015 رسیده است.

هزینه‌های گردشگران ترکیه ای در خارج نیز در این مدت از 5.5 میلیارد دلار به 5.7 میلیارد دلار افزایش یافته است.

در پی اعلام ورشکستگی و فروش صدها هتل در مناطق آنتالیا و ازمیر در سواحل دریای مدیترانه و اژه در ترکیه و اعتراض های هتلداران به وضعیت موجود، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور نیز به تازگی برای تسکین اوضاع از شهروندان ترکیه درخواست کرد تعطیلات خود را در مراکز توریستی کشور خود سپری کنند.

احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه نیز از تصمیم دولت برای اجرای طرح حمایتی 87 میلیون دلاری از صنعت گردشگری خبر داده است.

اتاق بازرگانی استان آنتالیا مهمترین مرکز جذب جهانگردان ترکیه اعلام کرده است که این منطقه در پی تشدید بحران سیاسی بین روسیه و ترکیه 8 تا 9 میلیارد دلار ضرر خواهد کرد.

در این گزارش آمده است: استان آنتالیا سالانه حدود دو میلیارد دلار محصولات کشاورزی به روسیه صادر می‌کرد که با احتساب این ضرر کل زیان آنتالیا به 11 میلیارد دلار خواهد رسید.

اتاق بازرگانی آنتالیا از وزارت جهانگردی ترکیه خواست تا برای رفع این ضررها اقدامات لازم انجام شود.

به گزارش chtn - روابط روسیه با ترکیه ماه نوامبر گذشته (آذرماه) در پی حمله ارتش ترکیه به جت جنگنده روسیه بر فراز سوریه و سقوط این جنگنده و کشته شدن خلبان آن به شدت تیره شده است.

بر اثر این رویداد، روسیه تحریم‌هایی در زمینه‌های تجاری، گردشگری و آموزشی علیه ترکیه به مورد اجرا گذاشته است.

از سوی دیگر انفجارهای اخیر در شهرهای آنکارا و استانبول و ادامه ناآرامی‌ها و درگیریهای مسلحانه میان نظامیان و عناصر 'پ.ک.ک' در مناطق شرق و جنوبشرقی ترکیه نیز تاثیر منفی بر صنعت گردشگری ترکیه دارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۰
انتشار یافته: ۱
نگران نباشيد، نوروز همه پر ميشوند!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر