بازدید 2831

محیط‌بان دنا، پس از ۸ سال بخشیده شد

برای محیط‌بان دنا حکم اعدام صادر شد و این حکم حواشی بسیاری را با خود همراه کرد
کد خبر: ۵۷۲۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷ 06 March 2016
پس از هشت سال، محیط‌بان دنایی که به اعدام محکوم شده بود، بخشیده شد. مرداد‌ سال ١٣٨٦ اسعد تقی‌زاده، محیط‌بان منطقه حفاظت‌شده دنا و دو همکارش در هنگام گشت‌زنی با پنج شکارچی در منطقه روبه‌رو شدند. شکارچیان به سمت آنها تیراندازی کردند و تقی‌زاده با گلوله‌ای حمله آنها را پاسخ داد و در این درگیری یکی از شکارچیان به نام مجتبی رضایی مجروح شد و بر اثر جراحت جان باخت.

به گزارش شهروند، برای محیط‌بان دنا حکم اعدام صادر شد و این حکم حواشی بسیاری را با خود همراه کرد. در سال‌های گذشته بسیاری از هنرمندان، فعالان محیط‌زیست، خبرنگاران و... از خانواده رضایی تقاضای عفو و بخشش کردند که پاسخ همواره «نه» و تقاضای اجرای حکم بود؛ اما آخرین قدم، آیت‌الله سیدشرف‌الدین ملک حسینی، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد به همراه جمع کثیری از روحانیون، معتمدین، بزرگان طوایف و همچنین نماینده شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس، معاون سیاسی و امنیتی استاندار، مدیرکل دادگستری و برخی از مسئولان استانی با حضور در منزل اولیاي دم خواستار بخشش محیط‌بان دنا شده بودند که اولیاي دم مرحوم «مجتبی رضایی» مسأله بخشش «اسعد تقی‌زاده» محیط‌بان محکوم به اعدام دنا را به حضرت آیت‌الله ملک حسینی سپردند و محیط‌بان دنا پس از هشت ‌سال بخشیده شد.

هادی سینایی با تأیید این خبر که اسعد تقی‌زاده محیط‌بان محکوم به اعدام دنا از سوی خانواده رضایی عفو و بخشیده شد به ایسنا گفت: «مراسم بخشش و آزادی این محیط‌بان امروز (یکشنبه) ١٦ اسفند ماه ساعت ١٦ در دفتر آیت‌الله ملک حسینی، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.»

هشت‌ سال گذشت و محیط‌بان دنایی بخشیده شد؛ حالا چشم دنایی‌ها به دنبال بخشش


غلامحسین خالدی، محیط‌بان دیگری است که چند ‌سال از عمرش را در زندان گذرانده و سایه اعدام را بر سر خود می‌بیند. محیط‌بانان پارک ملی دنا در روز ۲۴ تیرماه ۱۳۸۹ در ارتفاعات بالای چهارهزار متر این منطقه متوجه صدای شلیک گلوله شده و پس از مدتی با چهار نفر شکارچی غیرمجاز که در حال حمل لاشه یک کل وحشی بودند، مواجه می‌شوند. شکارچیان با ماموران درگیر شده و مرحوم محمد پایه‌گذار با شلیک گلوله کلاشینکف غلامحسین خالدی کشته می‌شود و سایه اعدام را برای پنج‌  سال بر سر محیط‌بان دنا می‌اندازد. سایه‌ای که پس از بخشیدن شدن اسعد تقی‌زاده، امیدها برای کنار رفتنش پررنگ شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار