بازدید 2882

تاکید‌بر‌نقش‌سازمان‌های‌مردم‌نهاد‌در‌سیاست‌خارجی

روسای انجمن‌های دوستی ایران با سایر کشورها با حسین جابر انصاری سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کردند.
کد خبر: ۵۷۲۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۷ 05 March 2016
روسای انجمن‌های دوستی ایران با سایر کشورها با حسین جابر انصاری سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایسنا، در این دیدار که در محل وزارت امور خارجه برگزار شد، موضوع ایفای نقش بیشتر انجمن‌های دوستی در ارتقای سطح همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورهای جهان در دوران پسابرجام به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت خارجه در این دیدار با تاکید بر اهمیت نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در تعمیق همکاری‌ها میان ملت‌ها، به سیاست‌های حمایتی وزارت امور خارجه از فعالیت‌های انجمن‌های دوستی اشاره و این انجمن‌ها را به عنوان ظرفیتی قابل توجه برای تامین اهداف و منافع ملی کشور توصیف کرد.

در ادامه این دیدار، روسا و نمایندگان انجمن‌های دوستی به ارائه پیشنهادات و نظرات خود در خصوص تقویت همکاری‌ها در موضوعات گوناگون با دیگر کشورها پرداختند و نقطه‌نظرات خود را برای استفاده هر چه بیشتر از فرصت‌های بین‌المللی و ظرفیت‌های ملی در جهت بسط دوستی میان ملت‌ها مطرح کردند.

سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه با استقبال از پیشنهادات و نظرات ارائه‌شده، بر اراده وزارت امور خارجه برای استفاده از توانمندی‌های بخش‌ها و سازمان‌های غیر دولتی تاکید و یادآوری کرد: دیپلماسی عمومی ناظر بر استفاده از نقش مردم در عرصه روابط خارجی است و امروزه در جهان چندین دهه از ایفای نقش موفق سازمان‌های مردم‌نهاد به‌ویژه انجمن‌های دوستی در سیاست خارجی می‌گذرد و این امر در جمهوری اسلامی ایران نیز در حال بازیابی و توسعه است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل