بازدید 3588

تمهیداتی برای چهارشنبه‌سوری و ترافیک آخر سال

معاون خدمات شهری شهرداری تهران آخرین اقدامات شهرداری پایتخت را در راستای برگزاری نوروز 95 تشریح کرد.
کد خبر: ۵۷۲۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷ 04 March 2016
معاون خدمات شهری شهرداری تهران آخرین اقدامات شهرداری پایتخت را در راستای برگزاری نوروز 95 تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، مجتبی عبدالهی با اشاره به استفاده از تزریق فوم برای مسدود کردن منافذی که محل زندگی موش‌ها در پایتخت شده است، به عنوان جدیدترین اقدامات این شرکت گفت: بی‌تردید به کارگیری روش‌های نوین مبارزه فیزیکی با موش‌های شهری در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تا پیش از این از روش‌های سنتی مانند استفاده سیمان و شیشه خرده برای مسدود کردن منافذ که موش‌ها در آن زندگی می‌کنند استفاده شد اما این روش‌ها علی‌رغم تمام تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد ناکارآمد بود. نهایتا پس از بررسی و مطالعات بسیار، با شرکت تزریق فوم آشنا شدیم و توانستیم این تکنولوژی را به کشور وارد کنیم. در حال حاضر نیز 10 روز است که عملیات اجرایی تزریق فوم‌ها در پایتخت آغاز شده است.

امیدواریم در آینده نزدیک با بومی‌سازی این تکنولوژی بتوانیم این دستگاه‌ها را در داخل کشور تولید کنیم.

توقف 2.5 ساله کشتار مستقیم سگ‌ها در شهر تهران


وی از توقف 2.5 ساله کشتار مستقیم سگ‌ها در شهر تهران خبر داد و افزود: از زمانی که مساله سگ‌های ولگرد به این شرکت سپرده شده است، کشتار سگ‌ها در پایتخت متوقف شده و هیچ‌گونه کشتار مستقیمی در این شهر انجام نشده است.

عبدالهی آغاز به کار کلینیک سیار حیوانات را از دیگر اقدامات شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل خواند و افزود: 2 خودرو با تجهیزات کامل به عنوان کلینیک سیار سگ‌های ولگرد تجهیز شده است که در اطراف تهران و محل زندگی سگ‌های بدون ساحل شرایط درمانی مناسب را برای آنها فراهم می‌کند. همچنین راه اندازی 50 روز بازار و شب بازارها برای امرار معاش دستفروشان توسط این شرکت برپا شده که امیدواریم به زودی اخبار خوبی از افزایش شب بازارها اطلاع رسانی کنیم.

مدیریت طرح ترافیکی ویژه پنجشنبه و جمعه آخر سال


معاون خدمات شهری شهرداری تهران از کاشت 33 هزار درخت در بهشت زهرا(س) به نیت 33 هزار شهید خبر داد و افزود: عطرافشانی قبور شهدا و اهدای گل و گلدان به خانواده شهدا در ایام پایانی سال انجام خواهد شد. همچنین 2500 نیروی راهور پلیس طرح ترافیکی ویژه پنجشنبه و جمعه آخر سال را مدیریت خواهند کرد.

اتخاذ تمهیدات ویژه چهارشنبه آخر سال


عبدالهی با اشاره به اندیشیده شدن تمهیدات لازم برای چهارشنبه آخر سال نیز به ایسنا گفت: سازمان آتش نشانی با تمام ظرفیت برای این روز در آماده باش کامل قرار گرفته است و امسال از 500 داوطلب آموزش دیده مردمی نیز در ایام نوروز و چهارشنبه آخر سال بهره خواهد گرفت.

وی افزود: در ایام پایانی سال، نیروهای این سازمان با شناسایی نقاط حادثه خیز در این نقاط مستقر و به شهروندان ارائه خدمات خواهند داشت.

راه‌اندازی کمپین هر تهرانی یک درخت


معاون خدمات شهری شهرداری تهران از بهره‌برداری یک هزار هکتار پروژه توسعه‌ای جنگل‌کاری شمال بزرگراه شهید بابایی واقع در دامنه جنوبی البرز در روز 15 اسفند ماه (روز درختکاری) خبر داد.

وی با اشاره به بهره‌برداری پروژه جنگل‌کاری دامنه جنوبی البرز گفت: این پروژه شامل اراضی دانشگاه امام حسین به مساحت 400 هکتار، اراضی بوستان یاس فاطمی به مساحت 200 هکتار، اراضی سوهانک با مساحت 250 هکتار و اراضی استحکامات ارتش جمهوری اسلامی ایران به مساحت 120 هکتار به صورت مکانیزه جنگل کاری شده است که همزمان با روز درختکاری به بهره‌برداری خواهند رسید.

عبدالهی به راه‌اندازی کمپین جدیدی با نام هر تهرانی یک درخت اشاره کرد و افزود: به تأسی از کلام مقام معظم رهبری و در جهت توسعه فضای سبز شهری این کمپین راه‌اندازی شده و امیدواریم با توسعه این کمپین شاهد روزی باشیم که هر ایرانی با کاشت یک درخت موجب توسعه فضای سبز شهرها و حاشیه‌ آنها شود.

وی تاکید کرد: در بخش برون شهری 38 هزار و 700 هکتار جنگل‌کاری در قالب کمربند سبز پیرامون شهر تهران انجام شده است و برابر برنامه تعیین شده تا پایان برنامه 5 ساله دوم شهرداری تهران این مقدار جنگل‌کاری باید به 50 هزار هکتار افزایش پیدا کند که در صورت واگذاری اراضی ملی توسط سازمان جنگل‌ها و مراتفع به شهرداری تهران این امر محقق خواهد شد.

جانمایی مخازن ویژه تحویل ماهی قرمز از خانوده‌ها در برخی بوستان‌ها


وی ادامه داد: همزمان با ایام نوروز بیش از 800 هزار لاله در چهار بوستان حقانی، خواجوی کرمانی، شوش و بهاران با مساحت 35 هکتار در محله هرندی کاشته خواهد شد که شهروندان علاوه بر کاشت این لاله‌ها در سه ماه آینده شاهد اقدامات خوب این سازمان در این محله خواهند بود. به طور کلی برای ایام نوروز 4 میلیون لاله در نقاط مختلف شهر تهران کاشته شده است . همچنین امسال در برخی بوستان‌های شهر مخازن ویژه‌ای جهت تحویل ماهی‌های قرمز پس از اتمام مراسم نوروز مستقر خواهد شد و بازرسی‌ها در محل نگهداری پرندگان توسط ستاد محیط زیست شهر تهران انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: در ایام پایانی سال شاهد افتتاح بوستان دوستدار کودک در منطقه یک نیز خواهیم بود.

برگزاری مراسم ساعت زمین در روز 29 اسفند


معاون خدمات شهری شهرداری تهران به برگزاری مراسم ساعت زمین در روز 29 اسفند نیز اشاره کرد و افزود: این مراسم از ساعت 20 لغایت 21 برگزار خواهد شد و طی آن چراغ‌های اضافی در مجموعه های شهرداری تهران از جمله برج میلاد در این یک ساعت خاموش خواهد شد.

توزیع 20 هزار مخزن پسماند میان شهروندان تهرانی


معاون خدمات شهری توزیع 20 هزار مخزن پسماند میان شهروندان تهرانی را از اقدامات سازمان مدیریت پسماند برشمرد و افزود: این مخازن در معابر و مجتمع های مسکونی سطح شهر جانمایی خواهند شد. برگزاری جشنواره بهترین‌ها از دور ریختنی ها با شعار دوباره بسازیم با هدف ایجاد فرهنگ در حوزه تفکیک از مبداء و مدیریت پسماند از دیگر اقدامات این سازمان خواهد بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان