بازدید 16128

واکنش جلالی به قرارگیری در لیست اصلاح‌طلبان

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه با توجه به شرایط کشور پای برجام ایستادم، گفت: دوری از تهدیدات برجام، همدلی دولت و مجلس را همراه با عقلانیت می طلبد.
کد خبر: ۵۷۲۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲ 04 March 2016
رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه با توجه به شرایط کشور پای برجام ایستادم، گفت: دوری از تهدیدات برجام، همدلی دولت و مجلس را همراه با عقلانیت می طلبد.

به گزارش مهر، کاظم جلالی شامگاه پنج شنبه در نخستین دیدار خود پس از انتخابات هفتم اسفند با مردم شهرستان شاهرود به میزبانی حسینیه مدرسه قلعه شاهرود، ضمن بیان اینکه از همان روز نخست گفته بودم که نمی خواهم از شاهرود و میامی نامزد انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شوم، ابراز داشت: اگر امروز منتخب مردم تهران لقب دارم، می بایست بگویم که هنوز با شاهرود و میامی خداحافظی نکرده و تا نیمه خرداد ماه رسما نماینده مردم این شهرستان ها هستم اما به دلیل برخی مسائل نتوانستم از این شهرستان ها نامزد شوم.

برای نماینده جدید آرزوی موفقیت دارم


نماینده شاهرود و میامی در دور نهم خانه ملت ضمن آرزوی موفقیت برای نماینده جدید این شهرستان ها، گفت: آمادگی دارم تا هر یاری که می توانم برای اعتلای شاهرود، میامی و توابع انجام دهم اما علت ثبت نام نکردن از این حوزه انتخابیه برای انتخابات را اعلام خواهم کرد.

جلالی ضمن اشاره به نامه ها، سفرها، ملاقات و درخواست های مکرر برای تغییر حوزه انتخابیه از تهران به شاهرود و میامی، ابراز داشت: با وجود محبت عده بسیاری از مردم که درخواست آمدن به صحنه را داشتند، حاضر به ثبت نام نشدم.

وی با بیان اینکه رقابت انتخاباتی پر شور و با حضور مردم بصیر ایران اسلامی در سطح کشور رقم خورد، گفت: رقابت انتخاباتی این نیست که بخواهیم برای پیروزی به هر راهی متوصل شویم. برخی دین را دستاویز بازی های خود قرار دادن که اینان می بایست در قبال آنانی که در راه دین و اسلام خون، دست، پا و جان دادند، پاسخگو باشند. ما معتقدیم کسی که توسط شورای نگهبان قانون اساسی تائید صلاحیت شده فرزند انقلاب است.

وحدت در جامعه باعث ناامیدی دشمنان می‌شود

نماینده مردم شهرستانهای شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه باید از کسانی که صادقانه برای اعتلای این منطقه می کوشند تشکر کرد، افزود: بسیاری از نامزدهای انتخاباتی که حتی در این انتخابات ناکام ماندند، امروز در کنار هم هستند و یکصدا اعتلای کشور و شهر و دیارمان را می خواهند که صمیمانه دست اینان را می فشاریم.

جلالی اختلافات را به نفع هیچ شهر، گروه یا عقیده ای ندانست و ابراز داشت: امیدواریم همه اختلافات را کنار گذاریم و با هم دست در دست یکدیگر برای پیشرفت و آبادانی تلاش کنیم.

وی با یادآوری اینکه تمامی دستورات اسلامی به وحدت و همدلی امت اسلامی سفارش کرده است، تصریح کرد: وحدت در جامعه باعث ناامیدی دشمنان می‌شود.

پای برجام ایستادم


نماینده شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه پای برجام ایستادم، گفت: ما امروز در کشور دورانی به نام پسابرجام را شاهد هستیم و این یک فرصت است.

جلالی درباره دلایل حمایتش از برجام، توضیح داد: پای برجام ایستادم چرا که پرونده ایران باید از شورای امنیت خارج می شد چرا که ناحق در شورای امنیت حضور داشتیم لذا ما با توان دیپلماسی مان، حمایت رهبری، جدیت دولت و ایستادگی ملت و با توانی که دکتر ظریف و تیمشان داشتند به خوبی توانستیم این کار بزرگ را انجام دهیم.

وی افزود: باید عاقلانه نگاه کنیم امروز در کشور هفت میلیون نفر بیکار داریم که عمده آنها تحصیل کرده هستند، بسیاری از کارخانه هایمان نیمه تعطیل یا تعطیل است و وضعیت طلاق در کشور بیداد می کند چرا که در شهرستان ها از هر پنج ازدواج یکی به طلاق و در تهران از هر سه ازدواج یکی به طلاق می انجامد که دلیل عمده آن مسائل اقتصادی و بیکاری است. پسابرجام برای بهبود شرایط از این منظر یک فرصت است.

پسابرجام دو تهدید را نیز در خود می بیند


رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی درباره شرایط پسابرجام دو تهدید را نیز ذکر کرد و گفت: نخستین تهدید این است که طرف خارجی بیاید و با لبخند ژکوند هرکار می خواهد بکند و برود و تهدید دوم آنجا است که ایران به بازار صرف محصولات غربی بدل شود که در هر دو صورت این مهم اشتباه تلقی می شود.

جلالی درباره راهکار برون رفت از چالش های برجام، توضیح داد: بهترین کار برای دوری از تهدیدات برجام آن است که کاری کنیم، سرمایه با انتقال تکنولوژی وارد کشور شود که این امر همدلی دولت و مجلس را با عقلانیت می طلبد تا بتوانیم این زیرساخت ها را از طریق تصویب قانون ها اقتصادی مانند سرمایه گذاری و اجرای آن توسط دولت در دستور کار قرار دهیم.

وی درباره ورود به لیست اصلاح طلبان نیز توضیح داد: برخی این سوال را مطرح کردند که چرا در این لیست قرار گرفتم و چرا در آن لیست شرکت نکردم باید این را بگویم که من همان کاظم جلالی شانزده سال پیش هستم با همان مواضعی که دارم و داشتم، من دنباله روی راه امام بزرگوارم ولایت فقیه را رکن بزرگ این کشور می دانم و پیروی از ولایت و رهبری را واجب می دانم لذا شهدا را بزرگترین مردانی می دانم که برای راه اعتلای اسلامی و ایران جان دادند.

حضور مردم در صحنه مثال زدنی بود


معاون استاندار سمنان و فرماندار شاهرود نیز در این مراسم ضمن قدردانی از حضور پرشور مردم در انتخابات هفتم اسفندماه، گفت: مردم همیشه در صحنه شهرستان های شاهرود و میامی، با حضور ۷۸ درصدی خود پای صندوق های رأی که بی سابقه بود، مثل همیشه برگ زرین دیگری در کارنامه این استان ثبت کردند. مردم فهیم جمهوری اسلامی ایران نیز ثابت کردند وفادار به رهبر معظم انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و هر زمان که لازم باشد، برای حفظ نظام، حماسه خلق می کنند.

سیدمحمدرضا هاشمی در ادامه بیان داشت: همانطور که مقام معظم رهبری در سفر خود به این خطه بیان داشتند، شاهرود، شهر معلمان اخلاق است. به حمدالله امسال نیز شاهد بودیم کاندیداهای محترم و هوادارانشان، نهایت تلاش خود را برای رعایت اخلاق انتخاباتی انجام دادند و انتخاباتی با کمترین حاشیه را در شهرستان های شاهرود و میامی برگزار کردیم.

وی در خصوص توانایی ها و خدماتی نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی، افزود: در مدتی که بنده در سمت فرماندار شاهرود بودم، کاظم جلالی زمینه حضور ۱۱ وزیر در شهرستان شاهرود را فراهم کردند همچنین ملاقات بنده با ۱۲ وزیر و سه معاون رئیس جمهور نیز، نشانی از مقبولیت و توانایی سیاسی وی در دولت محسوب می شود.

دشمنان از حضور مردم سرشکسته شدند


عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی شاهرود نیز که در این مراسم حضور داشت ضمن قدردانی از حضور مردم در صحنه گفت: شرمساری و سرشکستگی دشمنان قسم خورده ملت ایران را با چشم زمانی دیدیم که مردم در هفتم اسفند، برگ افتخار دیگری را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی به ثبت رساندند.

علی اکبر رجبی درباره اهمیت حضور مردم در برهه های مختلف زمانی و بزنگاه های تاریخ معاصر ایران اسلامی، توضیح داد: اگر در سخنرانی های مقام معظم رهبری دقت کنیم، ایشان بارها کلمه مردم را با اشکال مختلفی از قبیل خواست مردم، نشاط مردم، اراده مردم، بیان می دارند این موضوع نشان می دهد اساس نظام مردم هستند، جمهوریت و اسلامی بودن در کشور، لازم و ملزوم یکدیگرند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: شکوهی که در کشور ما برقرار است، به واسطه حضور قدرتمندانه مردم عزیز ایران در صحنه های سیاسی، مذهبی، اجتماعی و فرهنگی است و این حضور، نظام را بیمه می کنند، کما اینکه اگر حضور مردم نبود، حماسه ۹ دی، هیچگاه به سرانجام نمی رسید.

حاشیه های سخنرانی کاظم جلالی در شاهرود


حضور بیش از ظرفیت حسینیه مدرسه قلعه، توقف چندین باره مجلس سخنرانی به دلیل ازدهام شدید جمعیت، معطل ماندن چند صد نفری شهروندان شاهرودی پشت درب حسینیه مدرسه قلعه و نیمه تمام ماندن بخش های از صحبت های سخنرانان این مراسم، از نکات حاشیه ای سخنرانی نماینده مردم شاهرود و میامی در شب گذشته بود.

همچنین این مراسم با ۷۰دقیقه تاخیر در حالی آغاز شد که صحبت های چهار سخنران پیش از صحبت های کاظم جلالی، باعث اطاله بحث، ناهماهنگی در اجرای مراسم و عدم تحمل برخی حضار شد تا جایی که صدای اعتراض برخی شنیده می شد.

در پایان این مراسم نیز هجوم مردم برای خروج از حسینیه مدرسه قلعه منجر به ازدهام و مشکلاتی برای شهروندان شد همچنین خیابان های منتهی به حسینیه مدرسه قلعه شاهرود برای ساعتی پس از اتمام سخنرانی نماینده مردم این شهرستان مسدود ماند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر