بازدید 39335
بسته خبری «تابناک»؛

حسن نصرالله رئیس العربیه را برکنار کرد!/تغییر همه بنرهای انتخاباتی روحانی/واکنش هاشمی به «لیست انگلیسی»/دو ادعای عجیب منتجب نیا

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «لیست صدای ملت یعنی تحقیر مضاعف اصلاح‌طلبان»، «حمله وزیر احمدی نژاد به مشاور روحانی»، «پیش‌بینی سردار صفوی از بحران در تهران» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۷۰۱۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴ 23 February 2016
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


واکنش هاشمی به «لیست انگلیسی»
آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش از ظهر امروز در دیدار نامزدهای اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرا که در لیست «امید» متبلور شده، به همراه مسئولان ستادهای انتخاباتی آنان در شهرهای تهران، ری و شمیرانات، تعبیر لیست انگلیسی را توهین به فهم و شعور مردم ایران دانست و گفت: تبلیغ بر این ماجرا که دشمنان برای مردم ایران تعیین تکلیف می‌کنند، بسیار زشت و زننده است، چون به گونه‌ای دارند القا می‌کنند که انگلیسی‌ها در سراسر کشور ایران نفوذ دارند و نامزد معرفی می‌کنند. 
 به گزارش فارس، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در ادامه سخنان خویش با قرائت آیه «إِنَّ فِرْعَوْنَ عَلَا فِی الْأَرْضِ وَجَعَلَ أَهْلَهَا شِیَعاً یَسْتَضْعِفُ طَائِفَةً مِّنْهُمْ یُذَبِّحُ أَبْنَاءهُمْ وَیَسْتَحْیِی نِسَاءهُمْ إِنَّهُ کَانَ مِنَ الْمُفْسِدِینَ»، وارد یک بحث مبنایی و ایدئولوژی برای پرهیز از ایجاد تفرقه در میان مردم شد و با تأکید بر اینکه یکی از اقدامات تفرعونی، تفرقه انگیزی در جامعه برای ماندگاری در قدرت است، گفت: در فضای سیاسی نیز «فَرِّق تَسُد» شیوه استکباریون برای غارت اموال مردم است و نباید بگذاریم این شیوه در داخل جامعه و بین مردم اختلاف اندازد.  وی با بیان اینکه «معمولاً افراد سیاسی موجه جامعه به عنوان نماینده و یا نامزد انتخابات به مردم معرفی می‌شوند»، تقسیم‌بندی نخبگان کشور به داعشی‌ و عوامل نفوذی را تأسف‌انگیز خواند و گفت: بالاخره از بین نامزدهای موجود یک عدّه به مجلس راه می‌یابند و پس از آن با این تعابیر و توصیفات زشتی که علیه آنان به کار برده می‌شود، چگونه می‌توانند در آرامش روحی و براساس حمایت مردم، از مصالح نظام در تصویب قوانین عمل نماید؟!


بابک زنجانی سهام شرکت مشهورش را واگذار کرد
به گزارش صبحانه، پرونده رسیدگی به اتهامات بابک زنجانی در حال رسیدن به مراحل پایانی خود است و بالاخره مشخص خواهد شد مبالغی که بابت فروش نفت ایران در اختیار وی است، به بیت المال باز خواهد گشت و آیا او در این عدم بازگشت مقصر بوده یا خیر؟ البته موارد دیگری نیز در دادگاه وی مطرح شده است که با صدور رای قطعی، می توان درباره آن اظهار نظر کرد.
چندی پیش بود که موضوع واگذاری هتل های گران قیمت بابک زنجانی مورد توجه قرار گرفت و اکنون نیز به نظر می رسد گام قانونی دیگری در واگذاری این اموال ثبت شده است. بر اساس بررسی های صبحانه، مشخص شده است که طبق آگهی ثبت شده در روزنامه رسمی به تاریخ 17 بهمن ماه، شرکت «خدمات هوایی و زیارتی سوری نت پرواز» دچار تغییرات مهمی شده است. بر اساس این تغییرات ثبت شده که به استناد صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده این شرکت صورت گرفته، مقرر شده است بابک زنجانی با دریافت کلیه سهم الشرکه خود به مبلغ 600 میلیون ریال، از ردیف شرکا خارج شود. بر این اساس، سرمایه شرکت نیز با خروج فردی دیگر غیر از بابک زنجانی، به مبلغ 6 میلیارد ریال کاهش یافته لیست شرکا پس از خروج این دو نفر، شامل شرکت توسعه فناوری سوری نت کیش، شرکت سورینت کمرشیال کیش و هلدینگ توسعه سورینت قشم خواهد بود.بر اساس اطلاعات ثبت شده در سایت شرکت خدمات هوایی و زیارتی سوری نت پرواز، این شرکت در آذرماه 1391 به مجموعه بابک زنجانی واگذار شده و با در دست داشتن تعدادی از مسیرهای پروازی هواپیمایی قشم مانند « مشهد – کیش قشم – دبی – نجف – بغداد ( نجف به مشهد و بغداد به مشهد و بالعکس )» بصورت چارتری و اجاره کامل هتل سورینت مریم در جزیره کیش توانسته زیر مجموعه ای از آژانسهای هواپیمایی کشور را تحت پوشش قرار دهد.


دولت روحانی چرا عمق فاجعه اقتصادی دولت احمدی نژاد را فاش نکرد؟
 محمدحسین عبده تبریزی در روزنامه ایران نوشت: دولت یازدهم در شرایط رکود تورمی اقتصاد را از دولت دهم تحویل گرفت و با حل مسأله تورم، امروز بر آن است تا از رکود خارج شود. دولت یازدهم به دنبال آن است که مارپیچ کاهشی اقتصاد را کنترل کند.موقعیت‌های حبابی زمین و ساختمان در دهه گذشته، نرخ بالای سود بانکی، معوقات سنگین بانکی و به طور کلی وضعیت شبه بحرانی بانک‌ها، بدهی‌های سنگین دولت، مسکن مهر، یارانه‌های نقدی و بودجه‌های دولتی کاهش یافته که همه از دولت قبل به ارث رسیده، معجون زهرآلودی برای اقتصاد ایران ساخته است.دولت یازدهم به درستی تشخیص داد که این وضعیت حاصل تضعیف جدی تقاضای کل و وقوع تنگنای مالی در کشور است. تقاضای کل، نتیجه تضعیف طبقه متوسط در دولت قبل و تنگنای مالی عمدتاً حاصل وضعیت نامناسب نظام بانکی است.  رئیس دولت یازدهم از طرح و افشای وضعیتی که از دولت دهم به ارث برده بود و اشتباه‌های فاجعه‌آمیزی که رخ داده بود، صرفنظر کرد چرا که نگران بود این انتقادها ابهام و واگرایی را در میان مردم دامن خواهد زد در حالی که اقتصاد و توسعه ایران بیش از همیشه به اتحاد و ثبات نیاز دارد.برداشت دولت این بود که دوری از افشاگری در این زمینه (سیاست‌های اقتصادی دولت‌های نهم و دهم) به همبستگی اجتماعی می‌انجامد و بهتر است اقتصاد و جامعه این زخم‌ها را تحمل کند و اجازه دهد تا زخم‌ها خود به خود التیام یابند، غافل از اینکه این زخم‌های عمیق فقط وقتی التیام می‌یابد که در معرض اشعه ضد عفونی خورشید قرار بگیرد.دولت یازدهم در مقطع تحویل دولت می‌باید عمق فاجعه اقتصاد بحرانی به ارث برده را- از مسکن مهر و وضعیت صندوق‌های بازنشستگی گرفته تا بودجه، یارانه‌ها، بدهی‌های دولت، بیکاری، فساد... و بویژه وضعیت بانک‌ها- برای مردم افشا می‌کرد. دولت روحانی اما ترجیح داد به انسجام و همبستگی ملی خدشه‌ای وارد نشود حتی اگر بار ترمیم خرابی‌ها فراتر از طاقت دولت باشد.

پیام انتخاباتی سعید حجاریان
سعید حجاریان در پیامی برای دانشجویان امیرکبیر اعلام کرد: گذر از این چشم‌انداز مه‌آلود جز به امید میسر نیست. امید بذر هویت ماست و هیچ آرمانی بدون امید پا به عرصه واقعیت نمی‌نهد.به گزارش روزنو، سعید حجاریان که به دلیل مشکلات جسمی موفق به حضور در همایش (چرا باید رای بدهیم) در دانشگاه امیر کبیر نشد در پیامی ضمن تشویق دانشجویان و عموم مردم به شرکت در انتخابات هفتم اسفند و رای دادن به لیست کامل ائتلاف اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری به بیان نکاتی درباره وضعیت موجود سیاسی یک کشور پرداخت.

دو ادعای عجیب منتجب نیا
به گزارش ایلنا، رسول منتجب نیا با بیان اینکه دو هشدار به مردم شریف خودمان می‌دهم، خاطرنشان کرد: اصولگرایان و تندروها با مسئله تعطیلی روز شنبه تلاش می‌کنند دولت را وادار به تعطیلی مدارس کنند و مردم به مسافرت بروند و در تهران نباشند تا لیست اصلاح‌طلبان رای نیاورد و با مشارکت حداقلی پیروز انتخابات شوند.این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: تندروها می‌دانند اگر مردم پای صندوق نیایند، آنها شکست می‌خورند لذا می‌خواهند مشارکت مردم کم باشد. به همین دلیل این هشدار را به اعضای دولت و مردم می‌دهم که ما از این تعطیلات ضربه خوردیم و یادآوری می‌کنم که از خیانت‌های دولت قبل همین تعطیلی‌های مکرر بود. این توطئه خطرناکی است؛ نکند دولت تحت تاثیر این فشار‌ها قرار گیرد.منتجب‌نیا ابراز داشت: از چند ماه قبل خبردار شدیم تندروها در جلسات سری تصمیم گرفتند جمعیتی بالغ بر ۱ میلیون نفر را از روستا‌ها به تهران بیاروند و بودجه‌ای هم برای آن در نظر گرفتند تا آنها در تهران رای بدهند و آرای خود را بالا ببرند، لذا برای این مسئله باید وزارت کشور فکری کند چراکه برخی نهاد‌ها از پول بیت المال هزینه می‌کنند تا مردم را برای رای دادن به تهران بیاورند.

اکثریت مجلس دهم با اصولگرایان خواهد بود
مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارخبر با اشاره به شور و نشاط انتخاباتی گفت: انشاله در هفتم اسفند، شاهد حضور با شکوه مردم در انتخابات خواهیم بود و نامزدهای اصلح از سوی مردم انتخاب خواهند شد.نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شانس پیروزی اصولگرایان در انتخابات مجلس دهم گفت: از آنجا که تعداد کاندیداهای اصولگرا زیاد است، شانس آنها برای پیروزی بیشتر است و اکثریت مجلس دهم هم با اصولگرایان خواهد بود.لاهوتی در عین حال گفت: اقلیت مجلس دهم، یک اقلیت قوی خواهد بود و هماهند مجلس هشتم شاهد یک اقلیت قوی در مجلس دهم خواهیم بود.وی افزود: حضور سلایق متفاوت در مجلس دهم باعث ایجاد مجلس قوی خواهد شد و مجلس آینده با مجلس همه دوره ها متفاوت خواهد بود.

لاین، واتس آپ و تانگو فیلتر می‌شوند!
به گزارش«شفاف»، مقام قضایی دستور فیلترینگ سه نرم‌ افزار پیام‌ رسان را صادر کرده است. در همین رابطه یک منبع در کمیته تبیین مصادیق مجرمانه گفت: دستور قضایی، فیلترینگ نرم‌ افزارهای ارتباطی تلفن همراه شامل لاین، واتس‌آپ و تانگو صادر شده است، این طرح ارتباطی به فیلترینگ هوشمند ندارد و نرم‌ افزارهای یاد شده به‌ طور کامل فیلتر می‌ شوند.این خبر در حالی منتشر شده است که اردیبهشت‌ ماه امسال وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه دولت موافق مسدودکردن و بستن شبکه‌ های اجتماعی خارجی که مخرب نیستند و در کشور جایگزین ندارند نیست، گفت: «رییس‌جمهور دستور توقف فیلتر شبکه اجتماعی «واتس‌آپ» که از سوی کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اعلام شده را صادر کرده است.» به همین دلیل نیز این شبکه اجتماعی در آن تاریخ به فیلترینگ دچار نشد و همچنان استفاده از آن برای همه کاربران آزاد بود.

گیلاس ۱۰۰ هزار تومانی حلال است یا حرام؟
رئیس شورای شهر تهران از عرضه میوه‌های قاچاق خارجی در میادین عرضه میوه در تهران گلایه کرد.به گزارش ایسنا، مهدی چمران صبح امروز در واکنش به تذکر قناعتی در خصوص افزایش اختیارات شرکت حریم بان و شهربان با بیان اینکه دستفروشان با خواهش و درخواست معابر را ترک نمی‌کنند گفت: متاسفانه وقتی برای ماموران شهرداری قمه می‌کشند باید ماموران گردن خود را زیر قمه بگذارند تا درگیری ایجاد نشود؟.وی با بیان اینکه صبح‌ها در بازار تهران پلیس ضد شورش مستقر می‌شود تا دستفروشان بساط خود را پهن نکنند، در خصوص عرضه میوه‌های قاچاق نیز عنوان کرد: از تلاش تعزیرات، وزارت صنعت و پلیس در برخورد با عرضه میوه قاچاق تشکر می‌کنم اما این اقدامات کافی نیست چرا که در میدان اصلی تره‌بار فروش میوه خارجی قاچاق هنوز انجام می‌شود و شنیده‌ام که گیلاس کیلویی ۱۰۰ هزار تومان نیز در میدان و در این فصل ارائه می‌شود که باید فقها اعلام کنند که آیا خرید گیلاس کیلویی ۱۰۰ هزار تومان در این شرایط حلال یا حرام است؟ و امیدوارم دستگاه‌های مربوطه در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشند.

پیام پوتین به روحانی چه بود؟
به گزارش پايگاه خبري «تيک»؛ سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه که دیروز سفر غیر منتظره ای به تهران داشت به حسن روحانی، رئیس جمهور ایران "پیام ویژه" ولادیمیر پوتین همتای روسی اش را درباره روابط دو جانبه، تسلیم کرد. منابع آگاه گفتند پوتین از روحانی خواست برای دریافت موشک های اس ٣٠٠ درنگ و موضع روسیه را درک کند. اما محافل ایرانی نگران هستند پوتین تحت فشار اسرائیل و آمریکا از اجرای قرارداد امتناع کند به ویژه این که مسکو اکنون با آمریکا در بسیاری از زمینه منافع مشترک دارد.

اصولگرایی مدینه فاضله نیست
«در اردوگاه اصولگرایی اختلاف نظر وجود دارد وهمه نیز عمار یاسر و مالک اشتر نیستند، بعضی‌ها دلشان می‌خواهد که بر صندلی مجلس دست پیدا کنند، بعضی‌ها برای مقام تلاش می‌کنند، بعضی‌ها باندبازی می‌کنند، بعضی‌ها پشت پرده زد و بند می‌کنند و چیزی که از آن سخن می‌گویم مدینه فاضله نیست.»به گزارش ایسنا قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی نه می‌پذیرد که اصولگرایان در انتخابات 92 شکست خورده‌اند و نه دولت یازدهم را نزدیک به اصولگرایان می‌داند. او هم قائل به اداره امور کشور توسط همه جریان‌هاست و هم سپردن مناصب مهم را به کسانی که از دیدگاهش «تندرو، التقاطی، انحرافی و افراطی» توصیف می‌شوند را قبول نمی‌کند.نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی معتقد است که کشور متعلق به هشتاد میلیون جمعیت است، اما «تنها با یک تفکر اصیل می‎شود آن را اداره کرد». به اعتقاد او سایر جریان‌هایی که در اداره امور کشور می‌توانند سهیم باشند باید توسط این تفکر اصیل که وی آن را «اصولگرایی» می‌داند، «هدایت» شوند تا در مسیر «درست‎تر» قرار گیرند.اسدالله بادامچیان خط اصیل انقلاب را جریان اصولگرایی معرفی می‌کند اما اذعان دارد که در این جریان «اصیل» و «مخلص» نیز هستند کسانی که به دنبال کسب مقام، باندبازی و زد و بند کنند. او در تحلیلش از شاخه‌های فراوان اصولگرایی عده‌ای از آنها را افراطی‌هایی می‌داند که احساسات پاکی دارند و عده‌ای دیگر را جمعی تلقی می‌کند که نسبت به مقتضیات روز، آگاهی لازم را ندارند و ناخواسته، خواسته استکبار را انجام می‌دهند.اما در نهایت به اعتقاد او دستِ بالا را در جریان اصولگرایی خط «اصیل» و «نابی» دارد که معتقد به فقه حوزوی هستند و «برمبنای تکلیف و وظیفه» عمل می‌کنند.


درخواست کاندیدای اصولگرا از ائمه جماعات
نامزد ائتلاف اصولگرایان گفت: جریان مقابل از شبکه های اجتماعی برای تشویق مردم به رای دادن استفاده می کنند بنابراین روحانیت و ائمه جماعات نیز با توجه به ابزارهای ارسال پیامک، لیست انتخاباتی اصولگرایان را معرفی کنند.به گزارش ایرنا، مجتبی رحماندوست روز سه شنبه پیش از آغاز رسمی همایش علما و ائمه جماعات و روحانیت تهران که در مسجد امام صادق(ع) میدان فلسطین برگزار شد، افزود: بسیاری از مردم برای رای دادن به دنبال افراد امین و با اعتماد می گردند. وی ادامه داد: روحانیت با آبرو ، حیثیت و توانی که دربین مردم دارند در این ایام به معرفی نامزدهای انتخابات هفتم اسفند کمک کنند.نامزد ائتلاف اصولگرایان در انتخابات مجلس دهم همچنین اظهارداشت: امروز رقابت بین لیست ها است و یک رای هم یک رای است.رحماندوست از روحانیت خواست فقط به رای دادن خود و خانواده اکتفا نکنند چراکه اصولگرایان نیازمند تبلیغ در سطح گسترده به واسطه اعتماد مردم به روحانیت هستند.وی اضافه کرد: برای این منظور هم فقط امروز و فردا فرصت داریم.


سید حسن نصرالله رئیس العربیه را برکنار کرد!
رسانه‌های سعودی از برکناری رئیس شبکه العربیه به سبب پخش مستندی درباره جنبش حزب الله لبنان خبر دادند.به گزارش تسنیم، رسانه‌های سعودی امروز سه شنبه گزارش دادند که ترکی الدخیل از مقام خود به عنوان رئیس شبکه العربیه برکنار شده و سلمان الدوسری به جای وی منصوب شده است.در عربستان سعودی، انتقادهای گسترده‌ای از شبکه العربیه و ترکی الدخیل از طریق هشتگ‌هایی در شبکه‌های ارتباط اجتماعی به راه افتاده است که برخی از این کاربران، العربیه را به حمایت از نصرالله و چاقو زدن از پشت به سعودی‌ها متهم کرده‌اند.شبکه العربیه اخیرا فیلم مستندی از سید حسن نصرالله با هدف مخدوش کردن وجهه وی پخش کرده بود، اما این اقدام توهین‌آمیز آنها نتیجه عکس داد و به ضرر آنها تمام شد به طوری که دنبال‌کنندگان برنامه‌های شبکه العربیه تاکید کردند این فیلم در حقیقت از سید حسن نصرالله دفاع می‌کند و از پشت به سعودی‌ها خنجر می‌زند.

نتایج یک نظرسنجی انتخاباتی در گوگل پلاس
اخیرا درباره میزان حضور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان که در هفتم اسفندماه برگزاری می شود یک نظرسنجی در شبکه اجتماعی گوگل پلاس برگزار شده است که نتایج جالبی دارد.

حسن نصرالله رئیس العربیه را برکنار کرد!/واکنش سردار نقدی به دخالت انگلیس در انتخابات/پاسخ لاریجانی به ادعای دیدار با شیرین عبادی/تغییر همه بنرهای انتخاباتی روحانی/واکنش هاشمی به «لیست انگلیسی»/دو ادعای عجیب منتجب نیا

داعش هديه الهی است!
به گزارش آریا  نيّر بن آرتسي، خاخام صهیونیست در سخناني مدعي شد بود که داعش هديه الهي براي نابود کردن دشمنان اسرائيل است چه اينکه همه مشکلات جهان مانند بحران اوکراين، بحران عراق و حتي ناآرامي هاي آمريکا ريشه در دشمني با رژيم صهيونيستي دارد. 

کشف سند برد 8گله استقلال برابر پرسپولیس
حسن نصرالله رئیس العربیه را برکنار کرد!/واکنش سردار نقدی به دخالت انگلیس در انتخابات/پاسخ لاریجانی به ادعای دیدار با شیرین عبادی/تغییر همه بنرهای انتخاباتی روحانی/واکنش هاشمی به «لیست انگلیسی»/دو ادعای عجیب منتجب نیاتابناک ورزشی نوشت: «طی چند روز گذشته اختلاف‌هایی میان فتح‌الله‌زاده و درخشان بر سر برد 8 گله استقلال مقابل رقیب دیرینه به وجود آمده بود که حالا روزنامه کیهان ورزشی اسنادی را درباره این بازی منتشر کرده است.جالب اینجاست که فتح‌الله‌زاده ادعا کرد که حتی حمید درخشان هم به برد آبی‌پوشان در یکی از داربی‌ها با 8 گل اعتراف کرده و درخشان در پاسخ گفت که فتح‌الله‌زاده خواب دیده است.»


حمله به بنرهای سیدحسن با تصور استفاده از عکس کروبی 
شماری از افراد ناشناس به بنرهایی با تصویر سیدحسن خمینی و یکی از نامزدهای مجلس از حوزه تهران حمله کردند.به گزارش عصر ایران، این افراد ضمن حمله به این بنرها، آنها را پاره کردند و پایین کشیدند. این افراد از معرفی خود یا ارائه هرگونه مجوز قانونی خودداری کردند. این اقدام، با مخالفت و مقاومت شماری از مردم عادی و حامیان این کاندیدای مجلس روبه‌رو شد و به درگیری با مهاجمان انجامید.مهاجمان گفته بودند فکر می‌کردند در این بنرها از عکس «کروبی» استفاده شده است!

مخالفان هاشمی مخالفان امام هم بودند
محمد هاشمی تحلیلگر و رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به فضای انتخاباتی کشور در آستانه انتخابات مجلس و مجلس خبرگان رهبری گفت: رقابت در انتخابات چندان عادلانه نیست. در فهرست اصول‌گرایان افراد شناخته شده و باسابقه‌ای حضور دارند اما در فهرست اصلاح‌طلبان به دلیل رد صلاحیت‌ها افراد کمتر شناخته شده‌ای حضور دارند و این باعث شده است دو فهرست که از نظر وزن سیاسی باهم متفاوت هستند با هم رقابت کنند. رئیس سابق سازمان صداوسیما در مصاحبه با خبرنگار عصر ایران خاطر نشان کرد: سبد رای اصول‌گرایان در انتخابات حدود 20 درصد است و جریان اعتدال و اصلاحات حدود 40 تا 45 درصد ضریب نفوذ اجتماعی دارد.برادر آیت‌الله هاشمی افزود: کسانی که امروز به هاشمی حمله می‌کنند نه سابقه انقلابی دارند، نه در جبهه حاضر بودند حتی مخالف امام بودند. مخالفین هاشمی همیشه می‌گویند او «خاکریز اول» است و برای زدن نظام باید از خاکریز اول یعنی هاشمی عبور کنیم.رئیس سابق صداوسیما ادامه داد: آنها اول هاشمی را می‌زدند تا بتوانند امام را بزنند. هاشمی را می زدند تا رهبری را بزنند.

کمک 5 میلیارد دلاری عربستان به سودان
منابع آگاه از تصمیم جدید عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان برای کمک مالی و پشتیبانی به سودان به میزان پنج میلیارد دلار خبر دادند. به گزارش ایلنا، به نقل از روزنامه سودان تریبون، منابع آگاه دلیل این اقدام عربستان را همخوانی مواضع دیپلماتیک سودان با عربستان در جریان حمله به سفارت این کشور در تهران دانسته اند. به گزارش این روزنامه چاپ خارطوم، هنوز این خبر رسمی از سوی مقامات دولت سودان تایید نشده است.

نظر سردار نقدی درباره دیپلماسی خارجی و داخلی
به گزارش نامه نیوز، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین عصر امروز در نشست روشنگری هیأت عاشقان ولایت در جمع بسیجیان ناحیه مقاومت قدس با انتقاد از عملکرد دیپلماسی دولت در 2.5 سال گذشته اظهار داشت: دیپلماسی داخلی کشور بر خلاف اینکه خودشان تصور می‌کنند ضعیف است؛ اینکه در اوج مذاکرت می‌گویند آمریکا با یک دکمه می‌‌تواند نیروهای مسلح ایران را نابود کند؛ این چه نوع دیپلماسی است که به جای اینکه خود را قوی نشان بدهند، ضعیف نشان می‌دهند. اگر آمریکا می‌توانست، لبنان را نابود می‌کرد چه برسد به نیروهای مسلح ایران!رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: دیپلماسی ضعیف یعنی اینکه هنوز 24 ساعت از زمانی نگذشته بود که نخست‌وزیر فرانسه کاریکاتور پیامبر را در دست گرفت و از آن نشریه حمایت کرد و وزیر خارجه ما در این شرایط به دیدار او می‌رود؛ در حالی که جهان اسلام منتظر بود تا واکنش ایران را در آن شرایط بداند.

صحت و سقم فیلترینگ را تایید نمی کنم
به گزارش نامه نیوز، ماراتن دو انتخابات مهم کشور رو به پایان است. در این روزهای پایانی در فضای مجازی در رابطه با انتخابات هرگونه خبری منتشر می‌شود که درستی و نادرستی آن با توجه به ذکر نشدن منبع نامشخص است. در همین روزهای پر تب و تاب انتخابات پیش رو، برخی رسانه‌های معاند نظام سعی در تشویق مردم به عدم حضور در پای صندوق های رای دارند که با انتشار خبرهای نادرست بر اقدامات خود صحه می‌گذارند. برخی فضاهای مجازی از جمله «تلگرام» وسیله خوبی برای اشاعه اخباری است که ریشه آن مشخص نیست؛ برای مثال در روزهای گذشته خبری مبنی بر فیلتر شدن تلگرام در روز انتخابات در تلگرام منتشر شد. عبدالصمد خرم‌آبادی دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در گفت و گو با خبرنگار حقوقی ایسنا در پاسخ به این سئوال گفت: صحت و سقم این خبر را تایید نمی‌کنم. 

کمپين موج سلفي؛ فعاليت جديد اصلاح طلبان در تلگرام
کمپین موج سلفی اصلاح طلبان در فضاهای مجازی در حال گسترش است.به گزارش شفاف، در این کمپین موج سلفی چهره های شاخص سیاسی، فرهنگی ، هنری با قرار گرفتن مقابل دوربین علاوه بر اعلام پیام حضور در انتخابات از مردم می خواهند که به لیست اصلاح طلبان و حامیان دولت که به لیست 16+30 نفره تعبیر می شود رأی دهند.از جمله چهره های سیاسی که تاکنون به این کمپین پیوستند می توان به معین ، صوفی، خاتمی ، خانیکی، عرب سرخی، ابراهیمی یزدی، موسوی لاری، بهزاد نبوی، شکوری راد و خانم فخر السادات محتشمی پور و دیگر کاندیداهای لیست اصلاح طلبان اشاره کرد.همچنین از چهره های هنری نیز رضا کیانیان، حبیب رضایی، حسام الدین سراج و رخشان بنی اعتماد و تعدادی دیگر در این خصوص پیام داده اند.سلفی ها و تصاویر این کمپین علاوه بر کانال تلگرامی اصلاح طلبان در فضای مجازی در حال تکثیر است.

عقب‌نشینی وزیر راه از نگرش لیبرالیستی
به گزارش تسنیم، عباس آخوندی در حاشیه مراسم امضاء تفاهم‌نامه دو جانبه راه‌آهن با شرکت آلمانی در راستای مشارکت راهبردی در طرح تحول سازمانی راه‌آهن با تأکید بر اینکه به دنبال اندیشه ایران‌شهری هستیم، گفت: بحث‌هایی که ایسم دارد چه لیبرالیسم و چه سوسیالیسم مباحثی است که از بیرون وارد شده و به این راحتی با ساختار جامعه ما تلفیق نمی‌‌شود.

دو رکن اساسی شعار اصولگرایان
اسماعیل کوثری از کاندیداهای ائتلاف اصولگرایان در تهران در گفت و گو با تسنیم با اشاره به شعار اصلی ائتلاف بزرگ اصولگرایان، تأکید کرد: در ابتدا، معیشت و سپس امنیت ملی دو رکن اساسی شعار اصولگرایان است و مجلس آینده باید با این تفکر کارش را آغاز کند.

نهادهای نظامی در روند انتخابات دخالتی ندارند
به گزارش ایسنا، وزیر کشور گفت: اجرای انتخابات تاکنون با هیچ مشکلی روبرو نیست.وزیر کشور با اشاره به اینکه با همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی و اطمینان کامل اخذ رای صورت می‌گیرد، عنوان کرد: شمارش آرای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری هر دو در هر شعبه و به صورت هم زمان انجام می‌شود.وی با بیان اینکه در روند انتخابات نهادهای نظامی دخالتی ندارند، گفت: قانون برای تمام افراد فضا و شرایطی را ایجاد کرده تا بدون کمک گرفتن از جایگاه و توانمندی‌های حقوقی خود در عرصه انتخابات وارد شوند.

روش معاون اول رئیس جمهور برای حرکت انداختن چرخ اقتصاد
اسحاق جهانگیری صبح روز سه‌شنبه در همایش ملی «تبیین برنامه ششم توسعه» در سالن اجلاس سران، اظهار کرد: مردم در سال 92 کاری کردند که تهدیدات علیه کشور برطرف شد و در سال 94 باید کاری کنند که چرخ اقتصاد کشور به حرکت دربیاید. انتخابات زمانی برای ترمیم بسیاری از تنگناها و مشکلات گذشته است. به گزارش ایسنا  معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: مردم باید در انتخابات 94 کاری کنند تا چرخ اقتصاد کشور به حرکت دربیاید.

اظهارات جالب اسقف آمریکایی درباره اسلام
اسقف رابرت مک الروی از کالیفرنیای آمریکا گفت: مسلمانان می‌توانند با ارائه معنویت غنی خود از جمله نمازهای روزانه الهام‌بخشی قوی برای کاتولیک‌ها در تعهد به زهد و درک درستی از «عظمت و غنای» رحمت الهی باشند.«حوزه‌نیوز» به نقل از catholicnews افزوده است: اسقف رابرت مک الروی با ایراد سخنرانی در دانشگاه سن‌دیگو - واقع در در شهر سن‌دیگو در ایالت کالیفرنیای آمریکا - به بررسی «جریانات زشت تعصبات ضداسلامی» پرداخت.

حمله وزیر احمدی نژاد به مشاور روحانی
محمد جهرمی وزیر اسبق کار در گفتگو با «نسیم آنلاین» در واکنش به آمار ارائه شده اشتغالزایی دولت روحانی توسط نیلی مشاور اقتصادی رئیس جمهور اظهار کرد: طبق آمار، کشور سالانه نیاز به 900 هزار تا یک میلیون شغل دارد. ایجاد هر شغل به طور میانگین بین 100 تا 150 میلیون تومان هزینه دارد که البته برای بعضی از شغلها این مبلغ بیشتر است.وی خاطرنشان کرد: با توجه به تشدید رکود در دو سال و نیم اخیر، بعید می دانم که شغل زیادی ایجاد شده باشد. هرچند که بسیاری از شغلهای موجود در کشور هم از دست رفته است. وقتی نیاز به سالی 900 هزار تا یک میلیون شغل است، یعنی حداقل ماهی بین 75 هزار تا 80 هزار شغل ایجاد شود، تا به این آمار برسیم.

آخرین نتایج نظرسنجی اینترنتی انتخابات
براساس نتایج نظرسنجی اینترنتی یک موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی که با موضوع ترکیب سیاسی مجلس دهم شورای اسلامی و در بازه زمانی اول آبان ماه تا ساعت ۱۶ و ۴۰ دقیقه یک شنبه دوم اسفند ماه ۱۳۹۴ انجام شده است، اصولگرایان اکثریت مجلس آینده و اصلاح طلبان جایگاه بعدی را در اختیار خواهند داشت. به گزارش مهر، در سوال این نظرسنجی آمده است: «به نظر شما اکثریت مجلس دهم سهم کدام جریان است؟» از میان جامعه آماری ۸۰۱۵ نفری شرکت کنندگان در این نظرسنجی، این نتایج به دست آمده است:
اصولگرایان: ۶۱.۹۸ درصد
اصلاح طلبان: ۳۲.۷۵ درصد  
حامیان دولت: ۳.۵۱ درصد
مستقل ها: ۱.۷۶ درصد

شورای نگهبان متخلفین را تهدید کرد
ره پیک عضو حقوقدان شورای نگهبان در گفت و گوی تفصیلی با باشگاه خبرنگاران جوان گفت؛ اگر تخلفی صورت گرفته باشد که معنای آن این باشد که صلاحیت فرد با توجه به مواد قانون تأیید نمی‌شود، این مسائل در صلاحیت شورای نگهبان است و اگر تخلفی در تبلیغات صورت گرفت که این تخلفات باعث شده در آن حوزه یا شعبه انتخابیه به نحو غیرقانونی تأثیرگذار باشد شورای نگهبان در مورد آن تصمیم‌گیری می‌کند و ممکن است منجر به تجدیدنظر در صلاحیت فرد شود و در مرحله تبلیغات ممکن است در مورد آرای یک یا چند صندوق تصمیم‌گیری شود که در حیطه اختیار شورای نگهبان است ولی وقتی جرمی هم اتفاق افتاد آنجا موظف هستند که آن جرم را به دستگاه قضایی اعلام کنند دستگاه قضایی نیز آن جرم را پیگیری کند که اگر محرز شد، برای آن مجازات تعیین می‌کنند و اگر رسیدگی در زمانی صورت گرفت که نتیجه حاصل شده که آن نتیجه می‌تواند در این انتخابات موثر باشد قطعا تأثیرگذار خواهد بود ولی گاهی اوقات ممکن است فرایندها یا به خوبی نیانجامد و به این انتخابات نرسد و که طبیعتا اگر در دور بعدی انتخابات به آن نیز رسیدگی خواهد شد البته داوطلبان نمایندگی مجلس یک مرحله بررسی اعتبارنامه آنها در مجلس است که مکن است در آنجا هم این مسائل تأثیرگذار باشد که باید در مجلس بررسی شود.  

سوالی که از سوی جنتی بی‌پاسخ ماند
علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درحاشیه‌ی رونمایی از سامانه نمایش درخواستی (VOD) در جمع خبرنگاران افزود: یکی از راه‌های جلوگیری از همکاری هنرمندان با شبکه‌های ماهوار‌ه‌ای راه اندازی همین سامانه است، چون با این شیوه هنرمندان ما در داخل کشور آثار خود را تهیه می‌کنند و می‌دانند که آثارشان مخاطب و درآمد دارد. وزیر ارشاد که پیش از این گفته بود اکران عمومی بعضی فیلم‌ها به صلاح نیست‌، درباره اینکه این اظهار نظر مربوط به فیلم‌های جشنواره فجر امسال هم می‌شود، تاکید کرد: نه فیلم‌های جشنواره فجر امسال این مشکل را ندارند‌.وی تصریح کرد: نگفتم اکران بعضی فیلم‌ها به صلاح نیست بلکه منظورم این است که بعضی از فیلم‌ها اشکالاتی دارند که باید آنها را اصلاح کنیم تا بتوانیم آنها را به نمایش عمومی بگذاریم که در گذشته هم این رویه وجود داشته است.جنتی ادامه داد: گاهی فیلم‌ها مغایر با فیلمنامه‌ای که مجوز گرفته ساخته می‌شود. بنابراین باید این مشکل حل شود تا بتوانیم آنها را اکران کنیم.وی در پاسخ به این پرسش که چه فیلم‌هایی این مشکل را دارد‌، توضیح داد: نمی‌توانم فیلم خاصی را نام ببرم.

واکنش سردار نقدی به دخالت انگلیس در انتخابات
به گزارش «انتخاب»، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین عصر امروز در نشست روشنگری هیأت عاشقان ولایت در جمع بسیجیان ناحیه مقاومت قدس طی سخنانی اظهار داشت: مردم تهران و ایران جنازه نیستند که انگلیسی‌ها و ملکه انگلیس برای ما لیست تعیین کنند که به چه کسی رأی دهیم یا ندهیم؛ ما باید هوشیار باشیم و خلاف خواست انگلیس عمل کنیم.

تمایل ایران برای خرید هواپیما، تاکسی و کامیون برزیلی
یکی از دستیاران رئیس‌‌جمهوری برزیل از تمایل ایران برای خرید ۵۰ هواپیما، ده‌ها هزار تاکسی گازسوز، کامیون و اتوبوس از آن کشور، خبر داده است. به نوشته رویترز یکی از دستیاران دیلما روسف، رئیس‌جمهوری برزیل، که از جریان مذاکرات باخبر است، گفته ایران مایل به خرید ۵۰ هواپیما از شرکت امبرائر است. مذاکرات برای خرید جت‌های مسافربری از غول هواپیماسازی برزیل، در ماه اکتبر آغاز شد. در آن زمان هیاتی از آن کشور به سرپرستی وزیر تجارت، آرماندو مونته‌رو به تهران سفر کرد. مقام‌های ایرانی تمایل خود را برای یک بسته تجاری حاوی تاکسی، اتوبوس و کامیون نیز ابراز کرده‌اند. آرماندو مونته‌رو، ماه گذشته به رویترز گفته بود برزیل حاضر به دریافت یورو، واحد پول اروپایی، به جای دلار آمریکا از ایران است تا مشکلات احتمالی تحریم‌های باقی‌مانده ایالات متحده متوجه روابط بازرگانی دو کشور نشود.


پیش‌بینی سردار صفوی از بحران در تهران
رحیم صفوی در نشست خبری بررسی فرصت و چالش های پایتخت گفت: تهران تا ۱۰ سال آینده به سمت بحران حرکت می‌کند. به گزارش مهر، صفوی با بیان این مطلب که تهران دو درصد وسعت کشور و ۲۰ درصد جمعیت کشور را داراست، تصریح کرد: به اصطلاح ظرف تهران لبریز شده و حتی برای نفس کشیدن هم مشکل وجود دارد. تهران تا ۱۰ سال آینده به سمت بحران حرکت می کند. این خوب است که تهران نماد ملی کشور باشد اما آیا برنامه ای برای آن داریم. تهران مدلی است برای همه کشور و در بسیاری از تحولات کشور تعیین کننده است لذا با یک رویکرد ملی باید به مشکلات آن بپردازیم. مسائل تهران قابل مسکوت گذاشتن نیست. برای حل مشکلات تهران باید فکر اساسی شود. ۶۰ درصد سرمایه کشور در تهران است و تهران بالاترین مزیت سرمایه گذاری را دارد. بیش از ۵۲ درصد مالیات کشور از تهران تامین می شود. ما در تهران ۳ میلیون خودرو و ۲ میلیون موتورسیکلت داریم. جمعیت روز و شب تهران ۳ میلیون تفاوت با هم دارند و مهمتر اینکه ۱۲ گسل در تهران وجود دارد که همه اینها باید مدنظر قرار گیرد.

اختلاف 10 برابری قیمت مسکن از جنوب تا شمال تهران
قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در یکی از خیابان های معروف تهران از دو میلیون 250هزار تومان شروع و به بیش از 20 میلیون تومان ختم می شود. به گزارش«شفاف»، خیابان ولیعصر از شمال تا جنوب توسط مناطق یک و سه وشش و یازده و شانزده شهرداری احاطه شده است. در منطقه یک بالاترین قیمت‌ها مربوط به محدوده کامرانیه است به طوری که قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در این محدوده بالاتر از 20 میلیون تومان معامله می شود و پایین ترین قیمت در این منطقه مربوط به خیابان دربند با متوسط قیمت متر 4 میلیون و 500 هزار تومان برای هر مترمربع واحد مسکونی است. اما در منطقه سه بیشترین و کمترین هر مترمربع واحد مسکونی به ترتیب 15 میلیون تومان و 7 میلیون و 500 هزار تومان است. علاوه بر این بالاترین و پایین ترین قیمت های هر مترمربع واحد مسکونی درمنطقه شش نیز به ترتیب 12 میلیون تومان و 6 میلیون و 200 هزار تومان معامله می شود. طبق این گزارش بیشترین قیمت متر مربع واحد مسکونی مربوط به منطقه یازده به طور متوسط6 میلیون تومان معامل می شود. در منطقه شانزده که آخرین منطقه شهرداری است که این خیابان را احاطه کرده بیشترین و کمترین قیمتها مربوط به نازی آباد و بلوار ابریشم است که قیمت‌های آن به ترتیب برابر 4 میلیون و 900 هزار تومان و 2 میلیون و 250 هزار تومان است.

کنایه جلیلی به پیشرفت دولت یازدهم
به گزارش فارس، سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در جمع دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر و فعالین دانشجویی دانشگاههای تهران در توضیح پیشرفت پایدار و واقعی برای کشور این پرسش را مطرح کرد که پیشرفتی که ما داشتیم مدیون چیست؟ رفاه، پیشرفت و موضوعاتی از این دست در کدام تفکر به دست می‌آید؟ آن پیشرفت پایدار، آن امنیت عمیق و صحیح با کدام یک از اینها به دست می‌آید؟ اصلاً چه چیزی را می‌شود پیشرفت گفت؟ یک وقت شما می‌گویید تعریف من از پیشرفت این است که بتوانم با اتکا به نیروهای خودم علیرغم همه تحریم‌ها ماهواره امید را با یک جاندار به فضا بفرستم. یک وقت هم می‌گویی ببین چقدر خوب است یک هواپیمای ایرباس داشت از روی ایران رد می‌شد، به او گفتیم بی‌زحمت بیا توی فرودگاه مهرآباد بنشین تا ما با تو یک عکس یادگاری بگیریم. شاخص‌های پیشرفت واقعی چیست؟ یک وقت هست که شما می‌گویی شاخص من این نیست که تو قطعنامه دادی یا ندادی. بله، من سعی می‌کنم هر چیزی را که به کشورم فشار بیاورد کم بکنم اما شاخص من این است که بگویم من باید پیشرفت بکنم. شاخص پیشرفت این است که کسانی از هزاران کیلومتر آن طرف تر نتوانند برای نوع، سطح و میزان تحقیقات من تصمیم-گیری کنند. موضوع مهم این است که اگر کسی به خودش این حق را داد و این اجازه را داد که از شما یک حق را ضایع بکند، به همان دلیل می‌گوید حقوق دیگرت را هم می‌توانم ضایع بکنم.

پاسخ لاریجانی به ادعای دیدار با شیرین عبادی
علی لاریجانی در دیدار با جمعی از طلاب حوزه علمیه قم به سوالات آنها در مورد مسائل داخلی کشور، موضوعات بین المللی به ویژه پرونده هسته ای و موضوعات منطقه ای پاسخ داد. به گزارش ایسنا، رئیس مجلس در پاسخ به این سوال که «آقای لاریجانی یکی دیگر از موضوعات، مسئله دیدار شما با شیرین عبادی و سپس متوقف شدن لایحه تحکیم خانواده پس از این دیدار است، آیا چنین دیداری صورت گرفته بود؟» گفته: این موضوع از پایه خلاف است، زیرا من در عمرم تاکنون با این خانم هیچ دیداری نداشته ام، ملاحظه کنید که براساس یک حرف غلط و خلاف واقع ماجرایی درست می شود.

تغییر همه بنرهای انتخاباتی روحانی
طی شب گذشته بنرهای اولیه ستاد حسن روحانی در سطح شهر جمع‌آوری و بنرهایی که پس از عکس روحانی تصویر رفسنجانی نیز به عنوان سرلیست اضافه شده بود، جایگزین شدند. به گزارش نسیم، پس از اینکه رفسنجانی در لیست انتخاباتی خبرگان خود، حسن روحانی را از سر لیستی حذف و خود را به تنهایی سر لیست انتخاباتی معرفی کرد، اعضای ستاد انتخاباتی حسن روحانی نیز با طراحی بنرهایی با سرلیستی روحانی، پاسخ لیست منتشر شده از سوی ستاد رفسنجانی را دادند. پس از این درگیری تبلیغاتی اما، تغییراتی در لیست انتخاباتی حسن روحانی ایجاد شد و تصویر رفسنجانی پس از حسن روحانی به عنوان سرلیست لیست تبلیغاتی ستاد روحانی اضافه شد. در پی این اقدام، ظرف عصر روز گذشته و دیشب، تمامی بنرهای تبلیغاتی ستاد حسن روحانی که تنها عکس او به عنوان سرلیست آنها قرار گرفته بود از سطح شهر تهران جمع آوری شد و بنر دوم با تصویر روحانی و رفسنجانی به جای آنها نصب شده است.

لیست صدای ملت یعنی تحقیر مضاعف اصلاح‌طلبان 
پرویز امینی جامعه شناس سیاسی طی یادداشتی با عنوان "اصلاح‌طلبان و تحقیر مضاعف" در تسنیم نوشت: انتخابات هفتم اسفند در حال طی کردن پیچ آخر خود است و کم‌کم می‌توان درباره نتایج بخش‌هایی از آن صحبت کرد. با نهایی و اعلام شدن فهرست‌های  انتخابات، وضعیت گروه‌های سیاسی در انتخابات روشن شده است. جریان اصلاحات در وضعیتی وارد انتخابات مجلس دهم شد که به نوعی وابستگی، نسبت به دولت و حامیانش تن داده بود که در گفتگوهایی این وابستگی را به وضعیت "آپاندیسیت" تشبیه کردم. بنابراین قابل پیش‌بینی بود که اصلاح‌طلبان در انتخابات، موضع فعالی نسبت به شریک سیاسی خود یعنی دولت و حامیانش، خصوصا ضلع روحانی و هاشمی، نخواهند داشت و دست بالا را در تعیین فهرست انتخاباتی ندارند. فهرست انتخاباتی موسوم به اصلاح‌طلبان در تهران، بیش از هر چیز رنگ حامیان دولت و رئیس‌جمهور را دارد. خصوصا که هویت اصلاح‌طلبی این فهرست در کنار طیف طرفدار لاریجانی در این فهرست، به شدت رنگ باخته است و آنچه آنها را در این فهرست گرد هم آورده، به قول ویتگنشتاین، نه تنها قدر مشترک ذاتی آنها نیست، بلکه حتی شباهت خانوادگی بین آنها نیز نیست. تقلیل و تعدیل هویت یک جریان سیاسی تا آن حد که با کسانی در یک فهرست قرار گیرد که در منتهاالیه فکری آنها محسوب می‌شدند و با شعار «آزادی» در رد «اقتدارگرایی» آنها هویت سازی می‌کردند، به خودی خود تحقیرآمیز است. خصوصا اینکه پیشاپیش بر روی مدیریت لاریجانی بر مجلس آینده نیز به نوعی توافق شده باشد. اما اقدام علی مطهری به عنوان یک فعال سیاسی «منفرد» و «محدود» در شکل دادن به فهرستی مستقل از این فهرستی که اصلاح‌طلبان نیز در آن حضور دارند، با نام «صدای ملت»، علی‌رغم این میزان تنزل هویتی در اصلاح‌طلبان، تحقیری مضاعف است. چرا که علی‌رغم اینکه اصلاح‌طلبان بر روی مطهری به عنوان بخشی از برند فهرست خود سرمایه‌گذاری کرده‌اند، اما وی را نتوانسته‌اند در چارچوب سیاست‌های خود مدیریت کنند و حتی وی حاضر نشده است جناب عارف را به عنوان مهمترین نامزد اصلاحات، در ائتلافی که ایجاد کرده است، بپذیرد.

پژوی ایرانی 17 میلیون تومان گرانتر از پژو فرانسوی
اعلام قرارداد با پژو برای تولید سه خودروی جدید در ایران با سرمایه گذاری مشترک ایران خودرو و پژو در حالی اعلام شده است که مبتنی بر اعلام ایران خودرو قیمت تمام شده این سه خودرو 4، 14 و 17 میلیون تومان از قیمت هیمن خودروها در بازار امارات متحده عربی گرانتر است. به نوشته رجانیوز، قیمت تمام شده این سه خودرو در ایران در حالی گرانتر از قیمت آنها در بازارهای جهانیست که اجرت کارگر ایران فاصله بسیاری با اجرت یک کارگر فرانسوی داشته و هزینه تمام شده در ایران به مراتب نسبت به کشور گران قیمت فرانسوی پایین تر است و چیزی شبیه به کشور چین و نزدیک به کشور هند می باشد حقوق هر ساعت کار یک فرد شاغل در بازار کار ایران ۳۷۱۱ تومان معادل ۱.۱۲ دلار، فرانسه ۲۷۱۹۲ تومان، چین 6718 و در هند 4500 تومان می باشد.

قاب تاریخ
این عکس 17 سال پیش از پیروزی انقلاب در قم ثبت شده است و دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله خامنه ای آن را به تازگی در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده است. تصویری قدیمی مربوط به اولین روزهای شروع حرکت انقلاب اسلامی ایران که آیت الله خامنه ای را در کنار امام خمینی نشان می دهد. در سال 1340.
حسن نصرالله رئیس العربیه را برکنار کرد!/تغییر همه بنرهای انتخاباتی روحانی/واکنش هاشمی به «لیست انگلیسی»/دو ادعای عجیب منتجب نیا


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی