بازدید 4613

توکلی: توصیه می‌کنم لیستی رای دهید

عضو ائتلاف اصولگرایان در انتخابات مجلس دهم با بیان اینکه توصیه می‌کنم در انتخابات لیستی رای دهید، گفت: افتخار می‌کنم که به برجام مشروط رای دادم.
کد خبر: ۵۷۰۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴ 23 February 2016
عضو ائتلاف اصولگرایان در انتخابات مجلس دهم با بیان اینکه توصیه می‌کنم در انتخابات لیستی رای دهید، گفت: افتخار می‌کنم که به برجام مشروط رای دادم.

به گزارش تسنیم، احمد توکلی عضو ائتلاف اصولگرایان در انتخابات مجلس دهم عصر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت: مجلس کنونی ما مجلس کارآمد نیست و علت اصلی آن فقدان حزب قوی است. چرا که وقتی نظام پارلمانی باشد ولی حزب نداشته باشد، کسانی که می‌خواهند از مردم رای بگیرند و عضو حزبی نیستند، باید خودشان رای بگیرند؛ در نتیجه وعده‌های محلی می‌دهند.

وی ادامه داد: در حزب و نظام پارلمانی عمر احزاب طولانی‌تر از افراد است. در این نظام نمایندگان قول‌هایی می‌دهند که به امور ملی مربوط می‌شود و قول‌هایشان نیز قابل ارزیابی است. اگر نماینده‌ای خوش‌قول باشد، به دنبال انجام تعهداتش می‌رود.

توکلی گفت: اگر نظام پارلمانی و حزبی وجود نداشته باشد، نماینده مجبور می‌شود که پشت در اتاق وزیر بنشیند تا بتواند وعده‌های داده شده را محقق کند و آن زمان بده بستان نادرست و تخصیص منابع غیرعقلانی شکل می‌گیرد و نتیجه این می‌شود از دولت موسوی تاکنون بیشتر از آنکه «رمان» پاره کنیم، کلنگ زده‌ایم. در این صورت نمایندگان کارپرداز ادارات حوزه های انتخابیه می‌شوند که این تنزل محسوب می‌شود و کارهای وقت‌گیر گریبانشان را می‌گیرد و «خرت‌وپرت»کار می‌شوند.

وی ادامه داد: اگر نظام حزبی در کشور باشد کاندیداها می‌توانند وعده‌های ملی به مردم بدهند و حتی احزاب مانند فیلتر شورای نگهبان عمل می‌کنند و از درون خود خوشنام‌تر و مسلط‌تر را برای راهیابی به مجلس معرفی می‌کنند که در نتیجه کار شورای نگهبان نیز سبک می‌شود.

عضو ائتلاف اصولگرایان در انتخابات مجلس دهم یادآور شد: در مجلس نیز نمایندگان به دلیل اینکه کمتر نگاه ملی دارند و بیشتر وعده‌های محلی می‌دهند و امور کلان به حوصله و فرصت نیاز دارد، لذا وقتی لوایحی که ابعاد گسترده فرامحلی دارد در مجلس مطرح می‌شود، نمایندگان مطالعه کافی در این زمینه نخواهند داشت.

توکلی تاکید کرد: زمانی که احزاب نباشند، مجلس ناکارآمد عمل می‌کند ولی در فقدان حزب اگر جریان‌های فکر منسجم و به اعضای خود وفادار باشند، می‌توان فقدان حزب را جبران کرد؛ همچنین آبروخواهی و تعلقات جناحی نیز فقدان حزب را می‌تواند ایجاد کند؛ اما امان از روزی که تعلقات جناحی ضعیف باشد و آن زمان لیست‌های مختلف برای انتخابات منتشر می‌شود.

وی ضمن توصیه به دانشجویان گفت: توصیه می‌کنم که حتما در انتخابات "لیستی" رای دهید چه اصولگرا و چه اصلاح‌طلب تا این موضوع تقویت شود و هر گروه و دسته‌ای که به مجلس می‌آیند، بتواند راه خود را کامل کند. این موضوع به کارایی مجلس کمک می‌کند. اگر لیستی در انتخابات رای دهید منجر به این می‌شود که مجلس هویت جمعی داشته باشد و نمایندگان بتوانند با یکدیگر تفاهم مذاکره کنند و وقتی لایحه‌ای به مجلس می‌آید، معلوم باشد که رفتار مجلس چگونه خواهد بود.

عضو ائتلاف اصولگرایان در انتخابات مجلس دهم گفت: توصیه من به لیستی رای دادن جز افزایش کارایی مجلس مقصود دیگری نیست و درخواست دارم که این حرف را از من پیرمرد گوش کنید.

توکلی در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه نظر شما در خصوص تشکیل کمپینی مبنی بر اینکه به 6 نماینده‌ای که به برجام رای مثبت دادند، رای ندهید، چیست، افزود: اولا که این اقدام کار بدی است چرا که تخریب در ا مر انتخابات مجاز نیست و بهتر است افرادی که این کار را انجام می‌دهند، اثباتی حرف بزنند.

وی ادامه داد: اگر همه عالم به من رای ندهند، من با افتخار به برجام مشروط رای می‌دادم. من قسم خوردم که به هر چه می‌فهمم، عمل کنم لذا به وظیفه‌ام عمل می‌کنم و تلاش کردم که برجام، شروط بیشتری پیدا کند؛ پس برجام مشروط قابل قبول است و هرچه تعداد شروط برجام بیشتر می‌شد، به فراخور بحث بهتر بود.

عضو ائتلاف اصولگرایان در انتخابات مجلس دهم گفت: در روز چهارشنبه‌ای که مطلع شدم آقایان زاکانی، حداد عادل، زارعی، نبویان، کاظم جلالی پیش آقای لاریجانی رفتند و تفاهم کردند که برجام را رد نکنند و شرط بگذارند و قرار شد آقایان زارعی، نبویان و زاکانی از یک طرف و بروجردی، حقیقت‌پور و کاظم جلالی از طرف دیگر این موضوع را بررسی کنند، به آقای زاکانی گفتم که می‌خواهم به جلسه شما بیایم و حتی پیشنهاداتی ارائه دادم که راحت‌تر می‌توانستند تفاهم کنند و قصدم این بود که برجام به نتیجه برسد.

توکلی ادامه داد: در روز جمعه که قرار بود نمایندگان در جلسه‌ای شرکت کنند، آقای زارعی از من دعوت کرد و در آن جلسه شرکت کردم. در جلسه‌ای که آقای لاریجانی نیز حضور داشت آقای جلالی طرحی را نوشت و من آن را امضا کردم ولی آقای زارعی آن را امضا نکرد و گفت که اینها نمی‌خواهند گزارش کمیسیون را بخوانند ولی من به آقای زارعی گفتم که فرض کنید اینطور باشد ولی برجام بدون شروط تصویب شود بهتر است است یا با شرط؛ خلاصه آنها این طرح را امضا نکردند.

وی افزود: در روز تصویب برجام زمانی که قرار بود گزارش در صحن خوانده شود دوباره به آقایان گفتم که بد می‌شود که آن را امضا نکنید، ولی امضا نکردند و ماجرای تصویب 20 دقیقه‌ای پیش آمد و من به آقای لاریجانی در این خصوص اعتراض کردم. اگر پیشنهادات بنده در برجام مطرح می‌شد، رای می‌آورد ولی به هر حال برجام را امضا کردم و یکی از افتخارات من این است که چیزی حضرت آقا می‌خواست شد. اما رئیس مجلس کوتاهی کرد و نگذاشت در مورد برجام بحث شود و حضرت آقا ازخود مایه گذاشت.

توکلی در پایان گفت: ان‌شاءالله انتخابات آبرومندی در 7 اسفند داشته باشیم و همه در آن شرکت کنند و به همگان توصیه می‌کنم که لیستی رای دهید و این را فراموش نکنید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس