بازدید 5814
۶

علت گران‌فروشی گوشت قرمز

رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: با توجه به اینکه قیمت هرکیلوگرم دام زنده سبک و سنگین به ترتیب ۱۰ و ۱۲ هزار تومان است، گوشت لاشه آنها باید به ترتیب ۲۲ و ۲۴ هزار تومان به فروش برسد، اما این محصولات تا ۳۵ و ۳۶ هزار تومان در بازار قیمت دارد.
کد خبر: ۵۶۹۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۵ 23 February 2016
احمد مقدسی در خصوص دلایل افزایش قیمت گوشت در بازار مصرف اظهار کرد: بر خلاف افزایش قیمتی که در بازار مصرف شاهد هستیم، قیمت فروش دام زنده دامداران کاهش یافته است به طوری قیمت گوشت گوساله ( 500 کیلوگرمی) از 11 هزار تومان به مرز 10 هزار تومان و دام سبک (گوسفند) از 13 هزار تومان به  12 هزار تومان رسیده است.

به گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه مسئولان نظارتی باید بر فروش این محصولات در بازار مصرف نظارت کنند افزود: تولید کنندگان نمی دانند که این فاصله زیاد تولید تا مصرف چگونه ایجاد می شود و چه کسی در این میان سود می برد.

رئیس انجمن صنفی گاوداران ادامه داد: برای افزایش قیمت این محصول؛ مواردی مانند صادرات یا متهم کردن گاودار به گران فروشی در حالی مطرح می شود که  صادرات دام زنده 2 سال است که  در حال انجام بوده و موضوع جدیدی نیست و افزایش نیز نداشته است، دامداران علاوه بر اینکه قیمت محصولات خود را افزایش نداده اند، بلکه کاهش قیمتی در فروش محصولات خود داشته اند.

وی همچنین گفت: صادرات دام زنده ما در حجم کوچکی صورت می‌گیرد و تاثیری بر روی تنظیم بازار ندارد.

مقدسی تصریح کرد: با قیمت 11 هزار تومانی دام سنگین (گوساله زنده)، قیمت هرکیلوگرم گوشت لاشه گوساله با در نظر گرفتن استخوان، آلایش و  هزینه های حمل و نقل و  ... 22 هزار تومان می شود و دام زنده سبک(گوسفندی) نیز بعد از اینکه به صورت شقه درآید باید کیلویی 24 هزار تومان به فروش برسد.

وی  با بیان اینکه بدعت بدی ایجاد شده که قیمت هر کالای در کشور بالا رود، دیگر پایین نمی‌آید، افزود: قیمت گوشت گوساله در حالی که در بازار مصرف 35 هزار تومان به فروش می رسد که قیمت این محسول باید  22 هزار تومان باشد.

مقدسی اظهار کرد:  این افزایش قیمت در بازار مصرف، در حالی ایجاد شده است که دامداران قیمت هرکیلوگرم گوشت گوسفندی و گوساله خود را کاهش داده اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۶
علت گران فروشی محصولات غذایی و دامی و صیفی و .... در کشور را بصورت تکراری در هر سال !!! را هنوز نفهمیدیم چرا !!؟
مرگ بر گران فروش
امان از دست این دلال ها و امان از دست بازرسین پنهان کار . اصلا چرا در دلال باید بتونه اینقدر به مردم ظلم کنه؟ آی امان .....
من دیروز میدون تره بار بهمن بودم و گوشت ران گوسفندی 36-37 بود و گوساله هم 35
و دست از پا درازتر برگشتم
کاش دولت یه فکری بحال کم درامدا بکنه کاش....
جناب مقدسی عزیز
پس حضرتعالی و همکاران و مسئولان ذیربط کجا هستند. در این اوضاع اقتصادی اگر به حرفتان اعتقاد دارید و کاری انجام ندهید درپیشگاه خداوند مسئولید.
علت گران‌فروشی گوشت قرمز= بی عرضه بودن دولت!!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل