بازدید 3281

هشدار مجدد اسکاتلند برای استقلال از انگلستان

رهبر کنونی و پیشین حزب ملی اسکاتلند هشدار دادند در صورت جدایی انگلستان از اتحادیه اروپا، اسکاتلند نیز همه‌پرسی جدایی از انگلستان برگزار می‌کند.
کد خبر: ۵۶۹۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶ 21 February 2016
رهبر کنونی و پیشین حزب ملی اسکاتلند هشدار دادند در صورت جدایی انگلستان از اتحادیه اروپا، اسکاتلند نیز همه‌پرسی جدایی از انگلستان برگزار می‌کند.

به گزارش فارس، «نیکولا استرجئون» رهبر حزب ملی اسکاتلند یکبار هشدار داد اگر بریتانیا رای به خروج از اتحادیه اروپا بدهد، اسکاتلند هم همه‌پرسی جدایی از بریتانیا را برگزار می‌کند.

به نوشته رویترز، بعد از آنکه «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلستان خبر داد همه‌پرسی جدایی این کشور از اتحادیه اروپا را در تاریخ 23 ماه ژوئن برگزار می‌کند، رهبر حزب ملی اسکاتلند برای چندمین بار هشدار داد اگر بریانیا رای به جدایی از اتحادیه اروپا بدهد، اسکاتلند نیز همه‌پرسی جدایی از بریتانیا برگزار می‌کند.

استرجئون ضمن اشاره به نظرسنجی‌های سراسر انگلستان گفت که این کمپین جدایی تقریبا برابر با کمپین مخالفان قرار دارد و به همین دلیل اگر این کمپین بیشترازمخالفان خروج انگلستان از اتحادیه اروپا باشند، اسکاتلند هم بار دیگر به فکر استقلال میافتند.

«الکس سالموند» رهبر پیشین حزب ملی اسکاتلند نیز گفت اگر اکثریت مردم بریتانیا در مقابله با خواسته ما رای دهند، فشار از سوی مردم اسکاتلند برای برگزاری یک همه پرسی دیگر برای جدایی از بریتانیا وجود خواهد داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل