بازدید 2701

تزریق دارو برای بیماران ام.اس تسهیل شد

کد خبر: ۵۶۹۲۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱ 20 February 2016
دستگاه "اتواینجکتور" سینومر و رسیژن با هدف تزریق فرآورده‌های دارویی بویژه برای بیماران مبتلا به ام.اس رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، محمد علی صحراییان، نایب رییس و دبیر کمیته علمی انجمن ام اس در مراسم رونمایی از اتواینجکتور داروی رسیژن و سینومر، گفت: اکنون فصل انتخابات است و در رهگذری که صحبت از انتخاب است، واقعیت این است که فرصت‌های محدود زندگی ما را مجاب به انتخاب صحیح می‌کند و این ماییم که داروی تولید داخل یا وارداتی را برمی‌گزینیم. داروهایی که با هزینه‌های بالا به دست بیمار می‌رسد. این انتخاب انتخابی است که هم برای پزشکان و هم برای بیماران روشن و واضح است، امروزه خوشحالیم که اثرات خوب دارو های ایرانی را مشاهده می‌کنیم. خوشحالیم از اینکه با انتخاب‌های خوب متخصصین و پزشکان داخلی بیش از 80 درصد بیماران ام.اس ایران از دارو های داخلی استفاده می‌کنند.

وی افزود: باید براساس آمار و ارقام بپذیریم که به ازای هر دو داروی خارجی که که وارد کشور ما می‌شود، یک شغل در کشور بیگانه ایجاد می‌شود و این درحالی است که همکاران عزیزان و جوانان ما با بیکاری مواجه‌اند. به سربلندی ایران امیدواریم. همانطور که در تمامی زمینه‌ها با تلاش و کوشش موفق به انتخاب‌های درست شد‌ه‌ایم، در راه خدمت رسانی به بیماران نیز راه صحیح را برگزینیم .ما نیز خوشحالیم که از اینکه می‌بینیم به همت جوانان مشغول در شرکت‌های پیشرو پا به پای کشورهای دیگر در تولید داروهای ام.اس موفق هستیم.

دکترهاله حامدی‌فر، مدیر عامل شرکت سیناژن نیز در مراسم رونمایی از این دستگاه گفت: "اتواینجکتور" از به روزترین روش‌های ابداعی جهت تسهیل فرآیند تزریق داروها و گامی مهم و موثر در کاهش مشکلات تزریق و افزایش پذیرش بیماران نسبت به داروها است.

وی در توضیح مزایای استفاده از این شکل دارویی گفت: اتواینجکتورها به علت نحوه بسیار ساده کارکردشان، توسط خود بیمار تزریق می‌شوند و نیازمند مراجعه به مراکز درمانی در هر نوبت تزریق نیستند و هزینه‌های مربوط به رفت و آمد و مسائل جانبی آن را ندارد. در این وسیله در کل مدت زمان تزریق و بعد از آن سوزن سرنگ دیده نمی‌شود و این موضوع هم از جنبه ایمنی (امکان آسیب دیدگی با سرسوزن) و هم از جنبه افزایش همکاری بیمار بسیار موثر است.

وی ادامه داد: تزریق‌های زیر پوستی به خودی خود به جهت میزان فضای محدود برای سرنگ و احتمال بالای خطا در تزریق، فرآیند دشواری است، اما این وسیله با نحوه قرارگیری ساده و مشخص و طول مشخص سوزن که جهت این نوع تزریق تنظیم شده است، خطای محل و میزان ورود سوزن را بسیار کاهش داده و بنا به نوع آزاد شدن دارو در آن، دغدغه تزریق میزان اشتباه از دارو را از بین می‌برد و دارو را به درستی به بیمار می‌رساند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل