بازدید 5291

سرقت‌های سریالی سرباز کلانتری افشا شد

کد خبر: ۵۶۸۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱ 18 February 2016
سرباز کلانتری برای این که کسی به او شک نکند، با لباس سربازی به محل‌های سرقت می‌رفت.
تصویر سرقت‌های سریالی سرباز کلانتری افشا شد

به گزارش جام‌جم ، هفته گذشته مامور گشت کلانتری مرکز تهران در خیابان خردمند متوجه رفتارهای مشکوک پسری جوان در کنار خودروی مزدا3 شد. ماموران که احتمال می‌دادند پسر جوان سارق باشد، به صورت نامحسوس او را زیر نظر گرفتند. پسر جوان که متوجه حضور ماموران نشده بود، اقدام به باز کردن در خودرو کرد، اما ماموران او را قبل از ارتکاب سرقت بازداشت کردند.

با انتقال متهم به اداره آگاهی هویت رضا 26 ساله شناسایی و مشخص شد او تاکنون دو بار به اتهام سرقت خودرو دستگیر شده است.

با به دست آمدن سوابق پسر جوان، او به سرقت لوازم داخل خودرو‌های گران‌قیمت اعتراف کرد و گفت: چهار ماه قبل و بعد از آزادی از زندان همراه همدستم که سرباز کلانتری است با پرسه‌زنی در مناطق خلوت شمال و مرکز شهر، خودروهای گران‌قیمت را شناسایی و پس از تخریب قفل، لوازم باارزش داخل آن را سرقت می‌کردیم.

با اعترافات سارق 26 ساله، همدست او که سرباز یکی از کلانتری‌های شهر بود، شناسایی و دستگیر شد. صبح دیروز با انتقال دو متهم به دادسرای ویژه سرقت، تحقیقات از آنها آغاز شد.

پسر 19 ساله به نام هومن با اعتراف به سرقت گفت: من سرباز کلانتری هستم. چندی قبل دوستم رضا پیشنهاد سرقت از خودروهای گران‌قیمت را مطرح کرد. چون پول نداشتم قبول کردم با او همکاری کنم. ابتدا در روزهای مرخصی با لباس شخصی به سرقت می‌رفتیم. بعد از چهار فقره سرقت احتمال دادم شناسایی و دستگیر شویم، به همین خاطر در سرقت‌های بعدی با لباس سربازی به محل سرقت می‌رفتم تا کسی به ما شک نکند. رضا متخصص باز کردن در خودروها بود. در این مدت من با مرخصی ساعتی عصرها با لباس سربازی در خیابان‌ها پرسه می‌زدم و با کمک همدستم سرقت می‌کردم. من بعد از هر سرقت دوباره به کلانتری می‌رفتم و همدستم اموال سرقتی را می‌فروخت و سهم مرا می‌داد.

وی اضافه کرد: در این مدت لوازم داخل 36 خودروی گران‌قیمت از جمله مزدا3 و سراتو را سرقت کردیم و من پنج‌میلیون تومان به جیب زدم. برای این که کسی متوجه سرقت نشود، از یک ماه قبل مرخصی نگرفتم و به سرقت نرفتم. دوست طمعکارم نیز به تنهایی دست به سرقت زد که بالاخره دستگیر شد.

با اعترافات دو سارق، آنها با دستور علی وسیله ایزد موسی، بازپرس شعبه پنجم دادسرای ویژه سرقت بازداشت شدند و برای شناسایی دیگر جرایمشان در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفتند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار