بازدید 3902
مجموع رشد سال 2016 از 7 درصد گذشت

رکوردزنی سنگ‌آهن جهانی ادامه دارد

یک معامله‌گر سنگ‌آهن اهل شانگهای در خصوص قدرت بازار سنگ‌آهن اعلام کرد: «به نظر من مقداری بازسازی باید انجام گیرد. قیمت فولاد به سطح خوبی رسیده است و بازار فولاد به نظر خوب می‌رسد. این موضوع برای من تعجب‌آور نیست.»
کد خبر: ۵۶۸۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷ 17 February 2016
در حالی که قیمت‌های بالای فولاد چین موجب تشویق تولیدکنندگان برای ذخیره بیشتر سنگ‌آهن شده است، قیمت سنگ‌آهن با رشد مجدد در بازارهای چین به بالاترین سطح سه ماهه اخیر خود رسید.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، قیمت‌های بالاتر معاملات آتی روز چهارشنبه سنگ‌آهن باعث شده است که شاخص معیار قیمت‌دهی سنگ‌آهن رشد بیشتری کند. بر اساس TSI قیمت سنگ‌آهن در سال جاری بیش از 7 درصد رشد داشته است. بر خلاف سنگ‌آهن، مس 3 درصد و نفت برنت 13 درصد کاهش قیمت داشتند.

یک معامله‌گر سنگ‌آهن اهل شانگهای در خصوص قدرت بازار سنگ‌آهن اعلام کرد: «به نظر من مقداری بازسازی باید انجام گیرد. قیمت فولاد به سطح خوبی رسیده است و بازار فولاد به نظر خوب می‌رسد. این موضوع برای من تعجب‌آور نیست.»

بر اساس TSI قیمت هر تن سنگ‌آهن برای تحویل فوری به بندر تیانجین چین در روز سه‌شنبه با رشد 1.1 درصدی به 46 دلار و 10 سنت رسید. روز دوشنبه سنگ‌آهن با رشد 5.6 درصدی،‌ بیشترین رشد یکروزه خود را از جولای سال گذشته به ثبت رساند.

در حالی که تعداد سرمایه‌گذاران چینی که بعد از تعطیلات یک‌هفته‌ای سال جدید چینی به بازار بازگشته‌اند افزایش یافته است ولی فعالیت خرید جدیدی در بازار مشاهده نشده است.
    
در دادوستدهای روز چهارشنبه، هر تن سنگ‌آهن برای تحویل در ماه می در بورس کالای دالیان با رشدی 0.2 درصدی 339.5 یوآن معامله شد. این در حالی است که در معاملات امروز قیمت با رسیدن به بالاترین سطح چهار ماه اخیر 343.50 یوآن (52.65 دلار) نیز معامله شده بود. در بورس سنگاپور،‌ سنگ‌آهن با رشد 1 درصدی 41.70 دلار برای هر تن قیمت داشت.
 
در معاملات امروز بورس آتی شانگهای،  هر تن میلگرد ساختمانی با کاهش 0.6 درصدی یکهزار و 860 یوآن برای هر تن معامله شد.  معامله‌گر اهل شانگهای اعلام کرد: «سنگ‌آهن با سطح مقاومتی در نزدیکی 50 دلار به ازای هر تن مواجه است. ما باید قبول کنیم که عرضه در نهایت بر همه چیز غلبه خواهد کرد.»

در میان عرضه مازاد جهانی و کندی تقاضا از سوی چین،‌ قیمت سنگ‌آهن در دو سال گذشته بیش از 60 درصد کاهش داشته است. بانک ANZ اعلام کرد عرضه رو به رشد از سوی برزیل (‌دومین عرضه‌کننده سنگ‌آهن دنیا بعد از استرالیا) باعث ثابت شدن منحنی هزینه جهانی سنگ‌آهن شده است و در بلندمدت فشار مضاعفی روی پایداری قیمت خواهد داشت.»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار