بازدید 44363
بسته خبری «تابناک»؛

آقازاده‌ای که 20 سال بعد رئیس‌جمهور می‌شود/ لبنان استانی از ایران نخواهد شد/واکنش سردارها به توهین به سپاه/14 درصد ایرانی‌ها گرسنه‌اند/تکذیب شایعه سرطان سید حسن نصرالله

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«اقامت در کویت پاداش ازدواج با زنان مطلقه!»،«دولت راستگویان به اندازه همه دولتهای قبلی دروغ گفته است»،«توطئه انتخاباتی دشمن علیه مصباح، جنتی و یزدی»،«شگرد تبلیغاتی عجیب یک کاندیدا» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۶۸۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۳ 16 February 2016
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

پاسخ ایران به درخواست آمریکا برای رفع حصر 
ایران به درخواست آمریکا برای رفع حصر موسوی و کروبی واکنش نشان داد. به گزارش خبرآنلاین، سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد اظهارات اخیر مقامات آمریکایی مبنی بر لزوم رفع حصر آقایان کروبی، موسوی و خانم رهنورد و این که آیا این اظهارات مداخله در امور داخلی ایران نیست گفت: این مسائل از جمله مسائل داخلی کشور است و در مسیر خود در داخل ایران پیگیری می‌شود و ارتباطی به کشورهای خارجی ندارد.  روز گذشته وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای بار دیگر خواستار آزادی سران فتنه شد.

نگهداری وصیتنامه امام در گاو صندوق هاشمی
وصیت ‌نامه‌ سیاسی‌ امام‌ که‌ تحویل ‌مجلس‌ خبرگان‌ شده‌، توسط من‌ در همین‌ صندوق‌ نگهداری‌ می‌شود. آیت الله هاشمی در خاطره نگاری خود از 26 بهمن سال 1362 می نویسد؛ به گزارش دنیای اقتصاد، به‌ اتفاق‌ آقای‌ کتیرایی‌، گاو صندوق‌ حاوی‌ اسناد محرمانه‌ مجلس‌ شورای‌ ملی‌ را که‌ در اتاق‌ من‌است‌، باز کردیم‌ و اجمالا موجودی‌ آن‌ را نگاه‌ کردیم‌. چیز مهمی‌ ندارد. مهرها، چند متن‌ نامه‌قدیمی‌ زمان‌ قاجار و چند سند از زمان‌ شاه‌ و چیزهایی‌ از این‌ قبیل‌. گفتم‌ به‌ طور رسمی‌ همه‌ این‌چیزها را رسیدگی‌ نماییم‌ و به‌ جای‌ خودش‌ بفرستیم‌. ضمنا وصیت ‌نامه‌ سیاسی‌ امام‌ که‌ تحویل ‌مجلس‌ خبرگان‌ شده‌، توسط من‌ در همین‌ صندوق‌ نگهداری‌ می‌شود. خبر رسید که‌ امروز بسته‌ای‌ حاوی‌ مواد منفجره‌ در دفتر آقای‌ محتشمی‌ سفیرمان‌ در سوریه‌منفجر شده‌ و دست‌ راست‌ ایشان‌ از مچ‌ قطع‌ شده‌ و از دست‌ چپ‌ دو سه‌ انگشت‌ رفته‌، اما نجات‌یافته‌ است‌. ظاهرا اسرائیل‌ مرتکب‌ این‌ جنایت‌ شده‌ است. به‌ تلاقی‌ شرارتهای‌ بعث‌ عراق‌ و به‌عنوان‌ مقابله‌ به‌ مثل‌، شهرهای‌ بصره‌ و بغداد بمباران‌ شدند.

برای خدا انصراف دهید
غلامعلی حدادعادل سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان در گفت و گو با فارس گفت:  همایش اصلی ائتلاف اصولگرایان در روز سه‌شنبه 4 اسفند ماه برگزار میشود. اصولگرایانی که در فهرست قرار نگرفتند برای خدا بهتر است انصراف دهند. اگر آنها انصراف ندهند نه خودشان موفق می‌شوند و نه کسانی که در فهرست قرار گرفته‌اند. افرادی که در فهرست نیستند نباید بی‌جهت رای بشکنند که بعدا پشیمان بشوند.

65 درصد مجلس آینده از اصلاح‌طلبان و اعتدالیون خواهد بود
 به گزارش ایسنا، محمدعلی نجفی در نشستی که به همت انجمن اسلامی دانشگاه شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد:اگر قرار باشد کشورمان از دوران گذار توسعه نیافتگی به توسعه یافتگی و جامعه مردم سالار تبدیل شود، این جوانان هستند که آینده کشور را می سازند. محمدعلی نجفی مشاور رئیس جمهور با پیش‌بینی این‌که حداقل 65 درصد مجلس آینده آن از اصلاح‌طلبان و اعتدالیون خواهد بود، گفت: مردم در انتخابات آینده نظرشان را اعلام می‌کنند که خط خشونت و یا خط تعامل و اقتدار مدنظرشان است. 

شهید مطهری افغان نیست!
بنیاد شهید مطهری در کانال تلگرام و همچنین صفحه اینستاگرام خود، به شایعه افغان بودن پدر این شهید پاسخ داده است.بنیاد شهید مطهری در مطلبی که برای «پارسینه» ارسال کرد، به شایعه افغان بودن پدر این شهید پاسخ داد.
در متن منتشر شده توسط این صفحه آمده است:
دلیل نسبت افغان دانستن پدر شهید مطهری، سخنی است بی‌پایه از یک فرد محترم که پدرش افغان است. وی در مصاحبه با آخرین شماره کیهان فرهنگی در سال هشتاد و هشت از قول استاد چنین نقل کرده که به او گفته‌اند پدر ایشان افغان بوده و استاد به همراه پدر از هرات به ایران آمده‌اند. (در مقدمه مصاحبه مذکور، مصاحبه‌گر جریان کاملاً کذبی را در این مورد به آخرین فرزند شهید مطهری نسبت داده است).اخیراً به همت «خانه موزه شهید مطهری» از تبارنامه استاد رونمایی شد و همچنان‌که در سمت راست تصویر مشاهده می‌شود، پدر استاد متولد فریمان است.


محسن هاشمی 20 سال بعد رئیس‌جمهورِ می شود
به گزارش روزنامه شرق، سیدمحمد غرضی ضمن بیان نظرات خود درباره انتخابات هفتم اسفندماه، این اعتقاد را بیان کرد که محسن هاشمی - فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی - 20 سال دیگر در این کشور رئیس‌جمهور می‌شود.


اصلاح‌طلبان همیشه پیروز رقابت‌های نابرابر هستند
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: فراموش نکنیم که اصلاح‌طلبان همیشه پیروز رقابت‌های نابرابر هستند. عبدالله ناصری در گفت‌وگو با  ایلنا، با اشاره به موضوع بررسی صلاحیت‌ها عنوان کرد: با شروع کار هیات‌های نظارت دیدیم که هر فرد شاخصی در جریان اصلاحات در مراحل مختلف حذف شد و نیروهایی تایید صلاحیت شدند که چندان شناخته شده نیستند.او افزود: در برخی حوزه‌های انتخابیه بیش از یک اصلاح‌طلب تایید صلاحیت شده اما در برخی حوزه‌ها نیز صلاحیت هیچ اصلاح‌طلبی مورد تایید قرار نگرفته است، بدین ترتیب معلوم نیست هیات‌های اجرایی به مرّ قانون عمل کرده‌اند یا هیات‌های نظارت و شورای نگهبان؟

چگونگی ورود رئیس جمهور به روند تایید صلاحیت ها
محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری امروز سه‌شنبه (27 بهمن ماه) با اصحاب رسانه، در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی براینکه آیا رییس جمهور در ماجرای تایید صلاحیت داوطلبان ورود کرده است، گفت: وی در چارچوب قانون به این موضوع وارد شد و در این راستا با وزیر کشور تبادلای داشتند.همچنین نوبخت اعلام کرد رئیس جمهور از طریق معاون اول و همچنین وزیر کشور در این موضوع ورود پیدا کرده اند.

راه حل مشکلات کشور از نگاه عارف
محمدرضا عارف رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان در دیدار جوانان اصلاح طلب اظهارداشت: لیست 30 نفره اصلاح طلبان یک لیست ائتلافی و در راستای ائتلاف 92 است. به گزارش فارس، وی با بیان اینکه راه حل مشکلات کشور در درون کشور است، افزود: جریان اصلاحات به این راهبرد رسیده که همیشه باید حضور جدی در صحنه داشته باشد.رئیس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان تاکید کرد: جریان اصلاحات نمی‌تواند کنار بکشد، نمی توانستیم برای لیست به هر حزب یک سهمیه بدهیم چون 25 حزب در شورای سیاست گذاری عضویت داشتند.عارف تصریح کرد: شاخص ما برای انتخاب ارزشی بوده و نه حزبی.

واکنش سردارها به توهین روزنامه اصلاح‌طلب به سپاه
سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج با اشاره به توهین اخیر روزنامه اصلاح طلب و حامی دولت قانون به نیروی دریایی سپاه پاسداران و تشبیه آن به تروریست های داعش گفت: امیدوارم که روزی خدا این رسانه ها را از چنگال استکبار و امریکا نجات دهد تا بتوانند آزاد و ازاد اندیشانه مطلب بنویسند.سردار نقدی همچنین درباره رفتار متناقض معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد نسبت به رفتار متناقض درباره رسانه‌های منتقد و حامی دولت اظهار داشت: ظاهرا آنچه که ایراد دارد مطلب نوشتن علیه غرب است و بر اساس منطق برخی آقایان علیه حزب الله و جریان حزب الله ایرادی ندارد. همچنین جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در واکنش به توهین روزنامه قانون به سپاه پاسداران گفت: آن‌ها شکر خورده‌اند و خیلی اشتباه کردند. مگر می‌شود مجاهدین در راه خدا را کسی با داعش مقایسه کند.سردار علی فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در گفت‌وگو با دفاع پرس، با اشاره به توهین یکی از روزنامه‌ها به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مقایسه این نهاد انقلابی با گروهک تروریستی داعش اظهار داشت: آن‌ها شکر خورده‌اند و خیلی اشتباه کردند.وی در ادامه افزود: مگر می‌شود مجاهدین در راه خدا را کسی با داعش مقایسه کند؟! قطعا اشتباه کردند و حتما غلط کردند که چنین حرفی زده‌اند؛ خودشان و اجدادشان داعشی هستند. مگر کسی جرئت دارد با فرزندان سپاه اسلام این‌گونه حرف بزند؟جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین همچنین به دستگیری تفنگداران آمریکایی توسط دلاورمردان نیروی دریایی سپاه اشاره کرد و گفت: امریکایی‌ها اشتباهی تاریخی مرتکب شدند و امیدواریم دیگر تکرار نشود.شایان ذکر است که روزنامه قانون در شماره روز گذشته خود با درج یادداشتی عجیب در صفحه سیاسی، رزمندگان سپاه پاسداران را که با به خطر انداختن جان خود متجاوزین آمریکایی که وارد آب های سرزمینی ما شده بودند را به زانو در آوردند با اعضای گروه تروریستی داعش مقایسه کرد!


توهین به شورای نگهبان از نظر وزیر اطلاعات
سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات و داوطلب مجلس خبرگان در نطق انتخاباتی خود با تاکید بر اینکه حرمت شکنی و تهمت زدن و اقدامات خلاف قانون پسندیده نیست، گفت: رهبر انقلاب هم حرکت ناپسند در حرم حضرت معصومه یا حرم امام خمینی را تقبیح و محکوم کردند. کاندیدا‌ها به جای تخریب دیگران باید به اثبات خود بپردازند. اینکه گفته شود داوطلبی مخالف رهبری است یا انتخاب او موجب شادی دشمنان است توهین به شورای نگهبان است.

وجود ۴ میلیون بازدیدکننده از کانالهای مستهجن 
مطهری‌شریف با اشاره به دستاوردهای علوم شناختی، چگونگی نفوذ شبکه‌های اجتماعی را اینطور تشریح کرد: در ابتدا داده‌های خامی وجود دارد که به اطلاعات تبدیل می‌شود سپس با ابزار دیتاماینینگ(داده‌کاوی) این اطلاعات تبدیل به دانش می‌شود که در نهایت منجر به شناخت یا همان معرفت از کاربران خواهد شد؛ طبیعی است هرچه شناخت عمیق‌تر باشد، اقدامات و عملکرد بهتری را هم می‌توان ترتیب داد و این همان اتفاقی است که در شبکه‌های مجازی در حال رخ دادن است و دشمنان در حال شناسایی ذائقه مردم ما و تغییر آن به سمت اهداف خود هستند. به گزارش تسنیم، این کارشناس فناوری اطلاعات با استناد به مقاله یکی از نویسندگان غربی خاطرنشان کرد: آقای فیشر معتقد است کاربران شبکه‌های اجتماعی به مثابه کارگرانی هستند که اطلاعات واقعی خودشان را در اختیار کارفرمایان خود قرار می‌دهند.مطهری شریف با ابراز تأسف از آمارهای موجود درباره میزان بازدید از کانال‌های مستهجن و ضدانقلاب هم گفت: براساس رصدهای صورت گرفته، تنها از 31 کانال صرفاً مستهجن و ضدانقلاب، بیش از 4 میلیون بازدیدکننده وجود دارد و این آمار جدای از سایت‌ها و شبکه‌های زرد است.


اقامت در کویت پاداش ازدواج با زنان مطلقه!
ایرنا نوشت: پایگاه خبری اخبارالساعه امارات امروز (سه شنبه) نوشت: با زنان مطلقه کشورهای خلیج (فارس) ازدواج کن و اقامت دریافت کن. در این خبر آمده است: بدست آوردن اقامت در همه کشورهای عربی بسیار سخت است و این امر می تواند دریافت اقامت در کویت را آسان نماید.این پایگاه خبری در تشریح موضوع ازدواج کفالتی نوشت: این ازدواج بر دو نوع است در نوع اول مبلغی به عنوان مهریه زن در نظر گرفته می شود و در نوع دوم که ازدواج با شخص خارجی صورت می گیرد بر سر مبلغ معینی به عنوان مهریه توافق می شود، ولی دریافت مبلغ به انجام عملیات اقامت مشروط می شود تا در صورتی که موضوع اقامت حل نشود، مبلغ توافق شده به مرد برگردانده شود.براساس آمارهای رسمی کویت، 35 درصد زنان بالای 35 سال در این کشور مجرد هستند.یک نماینده مجلس کویت سال های قبل در طرحی برای حل معضل زنان مجرد، خواستار صدور قانونی برای امکان ورود 'همسران زیباروی' از کشورهای اسلامی و با ویژگی های خاص برای زنان کویتی شده بود.مجلس کویت برای پایان بخشیدن به آنچه 'بحران زنان مجرد' نامیده شده در سال های قبل پیشنهادی را ارائه داده بود که بر اساس آن، دولت کویت مکلف می شد به کسانی که تجدید فراش کنند مبلغ 15000 دلار جایزه پرداخت کند.


سعد حریری: لبنان استانی از ایران نخواهد شد
سعد حریری، رهبر حزب المستقبل لبنان در بیروت گفت لبنان تسلیم زور اسلحه و افراط گرایی نمی شود. حریری گفت که لبنان استانی از ایران نیست و تاکید کرد بعضی مایلند لبنان موضعی ضد سعودی و کشورهای خلیج فارس بگیرند. به گزارش عصر ایران به نقل از العربیه، نخست وزیر پیشین لبنان مدعی شد "ایران با زورگویی نمی تواند رهبری لبنان را تعیین کند، و به زور اسلحه نمی تواند جلوی انتخاب رئیس جمهوری لبنان را بگیرد." حریری که به مناسبت یازدهمین سالگرد ترور پدرش، رفیق حریری، و در گردهمایی نیروهای "14 مارس" سخنرانی می کرد گفت بعضی از سر بی خردی نسبت به سعودی و کشورهای خلیج فارس با عقده سخن می گویند. حریری صبح روز یکشنبه از ریاض وارد بیروت شد تا در مراسم سالگرد ترور پدرش در این شهر شرکت کند. این سومین دیدار حریری از لبنان بعد از سال 2011 است که دولت او توسط ائتلافی بنام "8 مارس" و با مشارکت حزب الله لبنان ساقط شد.


حمایت موتلفه اسلامی از لاریجانی در انتخابات مجلس
حزب موتلفه اسلامی در اطلاعیه‌ای حمایت رسمی خود را از کاندیداهای مورد حمایت جامعه مدرسین برای انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام کرد.به گزارش ایسنا، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:با توجه به نزدیک بودن موعد برگزاری انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، بدین وسیله حزب موتلفه اسلامی استان قم ضمن دعوت از اقشار مختلف مردم به حضور گسترده در این انتخابات اعلام می‌دارد در این رابطه همچون همیشه جامعه محترم مدرسین حوزه علمیه قم و مواضع رسمی آن نهاد مقدس را به عنوان خط قرمز و معیار اصولگرایی می‌داند.براین اساس حزب موتلفه اسلامی استان قم به تبعیت از جامعه محترم مدرسین حوزه علمیه قم در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از فقیه انقلابی و وارسته حضرت آیت الله حاج شیخ محمد مؤمن قمی و در انتخابات مجلس شورای اسلامی از آقایان دکتر لاریجانی، حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی و حجت الاسلام و المسلمین بنایی حمایت می‌نماید.

احمدی‌نژاد درگذشت پدر اکبر عبدی را تسلیت گفت
به گزارش فارس، در پی درگذشت عباسعلی عبدی پدر شهید علی اصغر عبدی، احمدی نژاد رئیس جمهور سابق با صدور پیامی ، فقدان آن مرحوم مغفور را به اکبر عبدی تسلیت گفت.
انا لله و انا الیه راجعون
فرهیخته گرامی    جناب آقای اکبر عبدی
درگذشت پدر عزیزتان مرحوم مغفور عباسعلی عبدی را به جناب عالی ، مادر مکرمه تان و سایر بازماندگان معزز ، تسلیت می گویم و از خداوند مهربان مسالت می کنم روح ایشان را با صلحا و شهدا و فرزند شهیدش علی اصغر عبدی محشور گرداند. اثر ماندگار آن عزیز سفر کرده ، نه فقط در صفحه خونرنگ دفاع از اسلام ، ایران و انقلاب برجای مانده، بلکه یادگار محبوب و ارزنده ای که او به جامعه هنری کشور تقدیم کرده است، برای همیشه مایه احترام مردم و افتخار هنرمندان این مرز و بوم خواهد بود. از خداوند متعال برای آن تازه گذشته آمرزش و آرامش و برای بازماندگان صبر و اجر مسالت می کنم.
محمود احمدی‌نژاد

شگرد تبلیغاتی عجیب یک کاندیدا
یکی از کاندیداهای حوزه‌های انتخابیه کرمانشاه از تماس‌های تلفنی جعلی برای تبلیغ استفاده می‌کند و با حضور در میان اهالی برخی از روستاها مشکلاتشان را تلفنی با استاندار در میان می‌گذارد.به گزارش مرصاد، تبلیغات عجیب و غریب برخی از کاندیداها در حوزه های انتخابیه کرمانشاه در هفته های اخیر همیشه خبر ساز بوده است.یکی از کاندیداها در همین راستا از تماسهای تلفنی جعلی برای تبلیغ استفاده می کند... او با حضور در میان مردم و اهالی برخی از روستاها مشکلاتشان را تلفنی با استاندار در میان می گذارد.وی در حالی که وانمود می کند در حال مکالمه است با صدای بلند می گوید: الو؟؟ آقای استاندار؟؟ من «....ن هستم، لطفا سریع مشکل این روستا را حل کنید!!


توطئه انتخاباتی دشمن علیه مصباح، جنتی و یزدی
به گزارش تسنیم آیت الله قرهی با بیان اینکه باید در دفاع از انقلاب اسلامی مراقب باشیم که بزرگان انقلاب توسط منافقان تخریب نشوند، تاکید کرد: دشمن و داخلی‌های که دل در گرو انقلاب اسلامی ندارند، برنامه دارند که آیات، جنتی، مصباح و یزدی برای خبرگان رای نیاورند اما لازم و قطعی است که حامیان امام و رهبری و مدافعان راستین امام مسلمین تمام تلاش خود را برای خنثی کردن توطئه‌های و مهندسی انتخاباتی که توسط برخی علیه این 3 بزرگوار شده انجام داده و با تدابیر صحیح مانع عملی شدن توطئه دشمن در انتخابات خبرگان شوند.

۱۴ درصد مردم کشور دچار گرسنگی هستند
کاندیدای انتخابات مجلس دهم، گفت: اگر ما ولی‌نعمتان خودمان را که همان فقیران جامعه هستند نادیده بگیریم دچار مشکل می‌‌شویم.به گزارش تسنیم، مجتبی رحماندوست کاندیدای انتخابات مجلس دهم، در نشست خبری که عصر امروز (سه‌شنبه) در خبرگزاری فارس برگزار شد با اشاره به مشکلات اجتماعی و اقتصادی کشور اظهار داشت: آنچه که ما شاهد هستیم با عدالت اجتماعی فاصله زیادی دارد. براساس گزارش رسمی وزارت اطلاعات 14 درصد جمعیت کشور دچار گرسنگی هستند. وی اضافه کرد: اعتقاد دارم اگر امکانات کشور به صورت نابرابر در اختیار مردم قرار گیرد، ظلم است. رحماندوست با بیان اینکه بیشتر درآمدهای دولت برای پرداخت حقوق، دستمزد و اضافه‌کار پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: حدود 40 درصد از مردم جامعه حقوق‌بگیر هستند، اما در عین حال میان حداقل و حداکثر حقوق افراد فاصله زیادی وجود دارد اما همان فردی هم که حداقل حقوق را می‌گیرد از درآمد نفت بهره برده است.وی بر همین اساس گفت: حدود 10 میلیون نفر از افراد جامعه بر مبنای یارانه ماهی 45 هزار و 500 تومان زندگی می‌کنند و در این شرایط اگر درآمدهای کشور را به بخشی از مردم اختصاص بدهیم و به دیگران اختصاص ندهیم ظلم بوده و خلاف قانون است. نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه پرداختن به معیشت مردم ضرورت دارد، گفت: اگر ما ولی‌نعمتان خودمان را که همان فقیران جامعه هستند نادیده بگیریم دچار مشکل می‌‌شویم.

لیست اصلاح طلبان هنوز به تایید نهایی نرسیده است
عضو شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان گفت: لیست اصلاح طلبان هنوز به تایید هیات رییسه شورا نرسیده است.حسین کمالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در مورد لیست نهایی اصلاح‌طلبان در حوزه انتخابیه تهران اظهار داشت: از نهایی شدن لیست و نتیجه مذاکرات اطلاعی ندارم.او افزود: بدیهی است آنچه در کارگروه مربوطه بررسی می‌شود، باید به تایید نهایی هیات رئیسه شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان و خود شورا برسد و نوعی وفاق در مورد همه اشخاص حاضر در لیست صورت گیرد.


واکنش شمخانی به شایعه بیماری سرطان سید حسن نصرالله
دبیر شورای عالی امنیت به شایعه بیماری "سید حسن نصرالله" واکنش نشان داد.به گزارش جام جم آنلاین، "امیر دریابان علی شمخانی" دبیر شورای عالی امنیت ملی در حاشیه "همایش جهان در پیچ تاریخی و نقش جمهوری اسلامی ایران در هندسه جهانی قدرت" در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره اینکه آیا "دبیر کل حزب الله لبنان" در ایران است، عنوان داشت: خیر،البته "سید حسن نصرالله" ایران است ، چون "حزب الله" است و "حزب الله" در ایران حاکم است.وی در پاسخ به سوالی ؛ درباره ادعای مضحک رسانه های صهیونیستی در رابطه با "سرطان سید حسن نصر الله" گفت: صهیونیست ها سرطان فکری دارند.

نوازندگی بازیگر زن در جشنواره موسیقی
لوریس چکناواریان در جشنواره‌ی موسیقی فجر رهبری ارکستر ملی را بر عهده داشت. ارکستر ملی با رهبری چکناواریان روز شنبه در تالار وحدت اجرا شد. سپیده خداوردی بازیگر سینما و تلویزیون در این اجرا یکی از نوازندگان ویولون سل بود و تصویری از این شب را در صفحه‌ی شخصی‌اش به اشتراک گذاشته است.

محسن هاشمی 20 سال بعد رئیس‌جمهورِ می شود/واکنش سردارها به توهین روزنامه اصلاح‌طلب به سپاه/سعد حریری: لبنان استانی از ایران نخواهد شد/شگرد تبلیغاتی عجیب یک کاندیدا/توطئه انتخاباتی دشمن علیه مصباح، جنتی و یزدی/۱۴ درصد مردم کشور دچار گرسنگی هستند/واکنش شمخانی به شایعه بیماری سرطان سید حسن نصرالله/دولت راستگویان به اندازه همه دولتهای قبلی دروغ گفته است/

موضع «رضا کیانیان» درباره انتخابات مجلس
رضا کیانیان با اعتقاد به اینکه "رای ما در انتخابات مجلس شورای اسلامی تاثیرگذار است"، به اظهار نظر درباره انتخابات پیش رو پرداخت.به گزارش ایسنا، این بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در صفحه شخصی خود درباره انتخابات مجلس شورای اسلامی نوشت: «دستاورد امروز ما نتیجه انتخاب دیروزمان است، کسی را مقصر ندانیم.من این جمله را باور دارم! می‌دانم که گروهی مخالفش هستند و معتقدند همه چیز از پیش برنامه‌ریزی شده است و رای ما به هیچ دردی نمی‌خورد و انتخابات فقط یک نمایش بی‌مزه است!و نیز می‌دانم گروهی قدرت‌طلب و انحصارطلب هم هستند که کوشش می‌کنند به هر شکل و وسیله‌ای که شده، گروه بالا را در اعتقادشان راسخ‌تر کنند که پای صندوق‌های رای نیایند تا خودشان در قدرت باقی بمانند و کشور را به سوی تک قطبی شدن برانند تا جایگاه‌شان در قدرت همیشگی شود!اما من می‌گویم اگر رای من و تو تاثیری در انتخابات نداشت‌، چرا گروه گروه را رد صلاحیت می‌کنند که مبادا انتخاب شوند؟! چون معتقدم با وجود تمام زیر و بم‌های اجتماعی و دوز و کلک‌هایی که همه می‌شناسیم‌، رای ما تاثیرگذار است.»به گزارش ایسنا، این اظهارنظر با واکنش‌های متفاوتی از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی همراه بوده و بازدیدکنندگان این مطلب، نظرات متفاوتی را منعکس کرده‌اند.

اعلام آمار قربانیان ایدز در ایران
به گزارش ایلنا، ایرج حریرچی، سخنگوی وزارت بهداشت، به ارائه آماری از ابتلا به ایدز در کشور پرداخت و افزود: تاکنون ۳۰ هزار و ۱۸۳ نفر حامل ویروس HIV در کشور شناسایی شده‌اند که از این میان هفت هزار و ۳۷۸ نفر فوت شده‌اند و همچنین درحال‌حاضر ۹ هزار و ۳۹۴ نفر در مرحله بالینی و تحت درمان هستند.

حساب و کتاب بی‌بی‌سی برای حذف مصباح، یزدی و جنتی
سایت بی‌بی‌سی فارسی در ادامه روند رسانه‌ای پی‌گیر تلاش برای رای نیاوردن آیات محمد یزدی، احمد جنتی و محمدتقی مصباح یزدی در انتخابات مجلس خبرگان  در مطلبی نوشته: در انتخابات قبلی مجلس خبرگان رهبری، اکبر هاشمی رفسنجانی با ۱ میلیون و ۵۶۴ هزار رای منتخب اول تهران شد و محمد یزدی، احمد جنتی و محمدتقی مصباح یزدی با (به ترتیب) ۹۷۰ هزار، ۹۲۹ هزار و ۸۸۰ هزار رای، و از قضا پشت سر یکدیگر، در جایگاه‌های چهارم تا ششم قرار گرفتند. آخرین (شانزدهمین) نماینده منتخب تهران هم، محمدحسن مرعشی با ۵۱۸ هزار رای بود که بعد از او، نوبت به نمایندگان رتبه های ۱۷، ۱۸ و ۱۹ با کمتر از ۵۰۰ هزار رای می رسید. این اعداد به آن معنا بودند که اگر در انتخابات ۱۳۸۵، حدود نیم میلیون نفر دیگر به ۱۶ رقیب اصلی آقایان یزدی، جنتی و مصباح (فارغ از ترتیب نوشتن اسامی آنها در برگه های رای) رای می دادند، این سه نفر امکان ورود به مجلس خبرگان را نداشتند. در آن صورت، کاندیدای رتبه ۱۷ با آرای حدودا ۱ میلیونی، بالاتر از محمد یزدی قرار می گرفت و به همین ترتیب، کاندیداهای رتبه های ۱۸ و ۱۹ هم بالاتر از احمد جنتی و محمدتقی مصباح یزدی می‌ایستادند. اما گذشته از تخمین های به دست آمده از مدل انتخابات قبلی مجلس خبرگان، در انتخابات امسال حذف کاندیداهایی چون محمد یزدی، احمد جنتی و محمدتقی مصباح یزدی تا چه حد برای مخالفان آنها عملی خواهد بود؟ تعداد واجدان شرایط رای دادن در انتخابات خبرگان ۱۳۸۵، حدود ۴۶.۵ میلیون نفر بوده که در انتخابات امسال، به حدود ۵۴.۹ میلیون افزایش یافته و درواقع، ۱.۱۸ برابر شده است. اگرچه شرایط برگزاری انتخابات امسال با ۱۳۸۵ تفاوت کرده، اما در یک تخمین تقریبی می توان فرض کرد که اگر در انتخابات گذشته، فاصله آرای آقایان یزدی، جنتی و مصباح با نفرات ۱۷ تا ۱۹ فهرست منتخبان حدود ۵۰۰ هزار بوده، در انتخابات امسال، با توجه به ۱.۱۸ برابر شدن واجدان شرایط، "فاصله معادل" آن حدودا ۶۰۰ هزار نفر خواهد بود. یعنی در صورتی که حدود ۶۰۰ هزار نفر به آرای رقبای محمد یزدی، احمد جنتی و محمدتقی مصباح یزدی اضافه شود، آنها در فهرست ۱۶ منتخب نهایی تهران در جایگاه های هفدهم به پایین قرار می گیرند و از ورود به مجلس باز می مانند. البته از آنجا که عدد ۶۰۰ هزار، بسیار تقریبی است، می توان برای اطمینان عدد بزرگتری از آن را در نظر گرفت ولی بعید است که در محتاطانه ترین تخمین، این عدد بزرگتر از ۱ میلیون باشد. به عبارت دیگر می توان گفت که برای حذف آقایان یزدی، جنتی و مصباح از فهرست منتخبان استان تهران، حداکثر لازم است که ۱ میلیون نفر از رای دهندگان مخالف این سه نفر، به فهرستی ۱۶ نفره از رقبای آنها رای بدهند.

علم‌الهدی: خطر بیخ گوش ماست
آیت الله سید احمد علم الهدی در دیدار فعالان جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه های مشهد گفته: در گذشته بحثی که برای انتخابات مطرح بود، این بود که افراد با چه ویژگی‌هایی به مجلس راه یابند اما امروز آن قدر خطر بیخ گوش ما است که بحث این است؛ چه کسانی رأی نیاورند. به گزارش خبرگزاری رسا امام جمعه مشهد ضمن تأکید مجدد بر هشدارهای اخیر خود مبنی بر تمرکز دشمن برای استفاده از نمایندگان زاویه دار با ولایت، خاطرنشان کرد: حتی اگر دو نفر به مجلس بیایند که با رهبری زاویه داشته باشند، دشمن روی همان دو نفر دست خواهد گذاشت.

دولت راستگویان به اندازه همه دولتهای قبلی دروغ گفته است
لطف الله فروزنده معاون رئیس جمهور سابق در گفتگوی تفصیلی با نسیم با انتقاد از اظهارات شخص رئیس جمهور مدعی شده: آقای روحانی اعلام کردند که ما دولت راستگویان را تشکیل دادیم، ولی اظهارات غیرواقعی و نادرستی را در این دو سال و نیم به مردم گفته اند که نظیر آن را در دولتهای قبل کمتر دیده ایم. گفته های آقای رئیس جمهور با واقعیت اقتصاد کشور همخوانی ندارد. می گویند یک روز در ارائه بودجه به مجلس تاخیر نداشتیم، می گویند از رکود عبور کردیم و یا می گویند اجازه ندادیم پایه پولی افزایش پیدا کند در حالی که هیچ کدام از حرفهای ایشان واقعیت ندارد. به نظر می رسد اصلاح طلبان اطلاعات غلطی به ایشان می دهند تا روزی از آقای روحانی هم مانند رئیس دولت اصلاحات عبور کنند. شاید با دادن این اطلاعات می خواهند آقای روحانی را بین مردم ضایع کنند. مدیران آقای روحانی سالها در جایگاهی بوده اند که از این جایگاه خودشان و خانواده هایشان را پولدار کرده اند. مدیری که اینگونه زندگی کند نمی تواند اقتصاد مقاومتی را دنبال کند و به فکر رفاه مردم نیست. وزیری که شب پرداخت یارانه به مردم عزا می گیرد، وزیری که مسکن مهر  را مزخرف می داند و وزیری که جلوی مکانیسم نظارت بر قیمتها در بازار می ایستد، چگونه می تواند به فکر مردم باشد؟ اینها کسانی که مرفه زندگی می کنند.

ثبت‌نام برای شام انتخابـاتی!
خبرگزاری دولتی ایرنا مدعی شده: یکی از نامزدهای انتخابات مجلس دریکی از شهرستان های استان خراسان شمالی جشن میلاد حضرت زینب(س) را با طعم انتخابات برگزار کرده و با دعوت از خانواده ها برای شرکت دراین جلسه، با قرعه کشی هدایایی به آنها داده است.یکی دیگر از نامزدهای انتخابات باز هم در یکی از شهرستان های همین استان شمال شرقی کشور که از مدتی قبل تبلیغات زودهنگام را شروع کرده ، در همایش های انتخاباتی خود به تعداد زیادی شام داده و طعم این غذاهای رایگان چنان به مردم چسبیده است که گفته می شود افراد زیادی برای شرکت در جلسات همراه با شام او ثبت نام کرده اند.هنوز از واکنش مسئولان برگزاری انتخابات به این رفتارهای غیرقانونی در حوزه یادشده خبری دریافت نشده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار