بازدید 7865

اعتراض مسکو به "اقدامات تحریک‌آمیز" ترکیه

وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای نسبت به آنچه اقدامات تحریک آمیز ترکیه در بمباران مواضع کُرد های سوریه خواند، اعتراض کرد.
کد خبر: ۵۶۸۲۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴ 15 February 2016
وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای نسبت به آنچه اقدامات تحریک آمیز ترکیه در بمباران مواضع کُرد های سوریه خواند، اعتراض کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از حریت، "سرگئی لاوروف"، وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اقدامات تحریک آمیز ترکیه نسبت به بمباران مواضع کُرد ها و دولت سوریه در شمال این کشور اعتراض کرد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: از تاریخ ۱۳ فوریه، حملات سنگین توپخانه های ترکیه به شهر هایی که به تازگی بوسیله نیرو های دولتی و شبه نظامیان کُرد آزاد شده، آغاز شده است. تعداد زیادی از شهروندان غیر مسلح بر اثر این حملات کشته و زخمی شده و همچنین تاسیسات و منازل مسکونی بسیاری نیز ویران شده اند.

مسکو در بخش دیگری از بیانیه نسبت به اقدامات نظامی دولت ترکیه ابراز نگرانی کرده و آورده است: مسکو نگرانی شدید خود نسبت به عملیات متجاوزانه مقامات ترکیه علیه کشور همسایه اش را اعلام میکند.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است: روسیه از رسیدگی به این مساله در شورای امنیت سازمان ملل حمایت کرده و خواستار توضیح صریح آنکارا در مورد اقدامات تحریک آمیزش که موجب ایجاد تهدید علیه امنیت منطقه خاور میانه و فراتر از آن شده است، خواهد شد.

گفتنی است، ترکیه امروز برای سومین روز متوالی، مواضع حزب کُردی اتحاد دمکراتیک را بمباران کرد. مقامات ترکیه معتقدند، این حزب شاخه ای از حزب "پ ک ک" بوده که نیرو های ترکیه برای سالها با اعضای آن در جنگ هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل