بازدید 3186

سرقت با شاه کلید؛ اخاذی با تلگرام

کد خبر: ۵۶۷۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱ 14 February 2016
دزدان سابقه داری که با ارسال فیلم و پیامک تلگرامی برای مالباختگان، به اخاذی های میلیونی دست می زدند در حالی با ده ها شاکی روبه رو شده اند که در اعترافات جدید خود عنوان کردند تعداد زیادی گوشی تلفن و لپ تاپ مسروقه را برای فروش به خارج از کشور انتقال داده اند.

به گزارش خراسان، پرونده سرقت از داخل خودروها و اخاذی های تلگرامی از مالباختگان، هنگامی در دستور کار پلیس آگاهی خراسان رضوی قرار گرفت که سیزدهم دی گذشته فردی با مراجعه به پلیس اظهار داشت: خودروام را در بولوار شهید دستغیب مشهد پارک کردم اما چند دقیقه بعد وقتی به محل پارک خودرو بازگشتم متوجه شدم که سارقان همه اسناد و مدارک شناسایی و مالکیتی را به همراه لپ تاپ، دسته چک و... سرقت کرده اند.

وی ادامه داد: هنوز ساعتی از ماجرای سرقت نگذشته بود که سارق با ارسال پیامکی از من خواست در صورتی که 6 میلیون تومان بپردازم، مدارکم را تحویل می دهد. وقتی با شماره تلفن مذکور تماس گرفتم او خود را سارق اموال داخل خودرو معرفی کرد و گفت: من سرقت های زیادی انجام داده ام و شاکیان زیادی نیز دارم حتی می توانی از کلانتری محل هم استعلام بگیری!! اگر هم این مبلغ را پرداخت نکنی علاوه بر این که مدارک تو را معدوم می کنیم این بار خودروات را هم به سرقت می بریم!

گزارش خراسان حاکی است: با توجه به اهمیت ماجرا و همچنین اعلام شکایت های مشابه دیگر، به دستور سرهنگ کارآگاه حسین بیدمشکی (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) گروهی از کارآگاهان زبده به سرپرستی سرهنگ جوانبخت (رئیس اداره عملیات ویژه) رسیدگی به پرونده سرقت و اخاذی از مالباختگان را در دستور کار قرار دادند.

کارآگاهان که بررسی های اطلاعاتی خود را با صدور دستوری از سوی قاضی عفتی (معاون دادستان) آغاز کرده بودند در شاخه ای از عملیات اطلاعاتی دریافتند که سارقان در برخی از موارد نیز از صحنه های قیچی کردن اسناد و مدارک فیلم گرفته و از طریق شبکه اجتماعی تلگرام برای مالباختگان ارسال کرده اند تا از این طریق آن ها را تهدید کنند.

 این در حالی بود که تحقیقات پلیسی نشان می داد که اعضای این باند حرفه ای با گوشی های مسروقه پیامک و فیلم ارسال می کنند و در بسیاری از موارد نیز موفق شده اند از طعمه های خود مبالغ میلیونی اخاذی کنند بنابراین عملیات پلیس در ردیابی نقل و انتقال وجوه بانکی نیز بی نتیجه ماند چرا که آن ها از شیوه های خاصی برای دریافت پول از مالباختگان استفاده کرده بودند.

این گزارش حاکی است: هنوز بررسی های کارآگاهان برای یافتن سرنخی از سارقان حرفه ای ادامه داشت که آن ها در واریز کردن مبالغی از وجوه مسروقه به حساب بانکی یکی از نزدیکانشان اشتباهی را مرتکب شدند. همین اشتباه از سوی دزدان حرفه ای کافی بود تا کارآگاهان با هماهنگی های قضایی مخفیگاه یکی از سارقان را در بولوار توس مشهد شناسایی کنند. وقتی کارآگاهان منزل مذکور را تحت نظر داشتند ناگهان متهم که «م. ش» نام دارد با یک دستگاه خودروی تیبا وارد کمین کارآگاهان شد و دقایقی بعد حلقه های قانون را بر دستان خود دید.

 این جوان 35 ساله که چاره ای جز اعتراف نداشت در بازجویی ها عنوان کرد: من فقط در صحنه های سرقت نگهبانی می دادم و «م.م» با شاه کلید اقدام به سرقت از داخل خودروها می کرد بنابراین کارآگاهان در یک عملیات غافلگیرانه، «م.م» را نیز در منطقه رضاشهر مشهد دستگیر و به پلیس آگاهی هدایت کردند. متهمان این پرونده که دارای سوابق متعددی هستند و یکی از آن ها از سوی پلیس اصفهان نیز تحت تعقیب بود در اعترافات خود عنوان کردند: رانندگان خودروها را در مناطق تجاری، پارک ها و... تعقیب می کردند و در یک فرصت مناسب با استفاده از شاه کلید به لوازم داخل خودرو دستبرد می زدند.

 در بازرسی از مخفیگاه سارقان مقادیر زیادی لوازم مسروقه کشف شده است و تاکنون حدود 30 نفر از مالباختگان اموال خود را شناسایی کرده اند اما هنوز هم مالکان برخی از لوازم مسروقه کشف شده شناسایی نشده اند که تحقیقات در این باره ادامه دارد.متهمان همچنین معترف شدند تعدادی گوشی تلفن، لپ تاپ و غیره را نیز برای فروش به یکی از کشورهای همسایه منتقل کرده اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار