بازدید 4610

قتل گروگان پس از اخاذی 120 میلیونی

کد خبر: ۵۶۷۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰ 13 February 2016
پرونده ربوده شدن پسر 19 ساله در تهران، پس از 13 ماه با ادعای پدر گروگان درباره کشف جسد فرزندش در کرمان، وارد مرحله تازه‌ای شد.

به گزارش جام‌جم ، اواخر دی سال گذشته مرد میانسالی هراسان با مراجعه به دادسرای جنایی تهران از ربوده شدن فرزند 19 ساله‌اش خبر داد.

مرد 42 ساله در شکایتش گفت: من تبعه افغانستان هستم و از 17 سال قبل برای کار به ایران آمدم. سه سال قبل از این که به ایران بیایم، در کابل ازدواج کردم و صاحب چند فرزند شدم. بعد از چندسال کار در یک مغازه تصمیم گرفتم برای خودم کار کنم به همین دلیل ابتدا چند قلم کالای اساسی را به افغانستان بردم و از این طریق پول خوبی به دست آوردم. از هفت سال قبل با راه‌اندازی شرکتی در تهران، در زمینه صادرات کالا به افغانستان فعالیت می‌کنم. در ایران همسردوم گرفتم و صاحب هشت فرزند از دو ازدواج هستم.

وی ادامه داد: روز گذشته مرد ناشناسی با من تماس گرفت و مدعی شد فرزند بزرگم عزت‌الله را ربوده و برای آزادی پسر 19 ساله‌ام درخواست پول کرد. ابتدا موضوع را جدی نگرفتم اما ساعتی بعد در تماس دوم، پسرم تلفنی با من صحبت کرد و گفت سه مردناشناس ایرانی او را هنگامی‌که قصد داشته از مسجد به خانه مان در خیابان زمزم برود، ربوده اند. به آدم‌رباها التماس کردم کاری با فرزندم نداشته باشند اما آنها گفتند اگر تا 48 ساعت دیگر پول به حسابشان نریزم، پسرم را می‌کشند و جنازه‌اش را تحویلم می‌دهند. پسرم قاری ممتاز قرآن است و حتی در چندین مسابقه بین‌المللی در دبی و کشورهای دیگر شرکت کرده و مقام هم آورده است.

با شکایت تاجر افغان، بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی به تیمی‌ از ماموران مبارزه با آدم‌ربایی پلیس آگاهی ماموریت داد تا تحقیقاتشان را برای پیدا کردن مخفیگاه آدم‌ربایان و نجات جوان افغان آغاز کنند. ماموران در بررسی‌های اولیه متوجه شدند آدم‌رباها از یک باجه تلفن در جنوب تهران تماس می‌گیرند اما سه روز پس از ربودن پسر افغان، رد آنها در شهرستان ورامین به دست آمد و ماموران با اعزام به مخفیگاه سه آدم‌ربا متوجه شدند آنها مخفیگاه خود را تغییر داده‌اند.

قتل گروگان

در حالی که بیش از یک سال از ربودن جوان افغان می‌گذشت، مرد تاجر با مراجعه به دادسرای امور جنایی از قتل پسرش در کرمان خبر داد و گفت: بعد از ربوده شدن عزت‌الله، برای آزادی او هر کاری از دستم بر می‌آمد، انجام دادم. حتی از پلیس هم کمک خواستم. یک هفته بعد از ربوده شدن پسرم، آدم‌رباها تماس گرفتند و پول خواستند و هنگامی ‌که پلیس نتوانست او را نجات دهد، تصمیم گرفتم به حرف آدم‌رباها گوش کنم. 20 میلیون تومانی که برای آزادی او خواستند، پرداخت کردم اما خبری از آزادی عزت‌الله نشد.

اخاذی 120 میلیونی

وی اضافه کرد:‌آدم‌ربایان چند بار دیگر تماس گرفتند که بازهم در دو مرحله 30 و 10 میلیون تومان به حساب آنها ریختم اما مردان ناشناس پسرم را آزاد نکردند. در این مدت آدم‌ربایان با مادر و دایی عزت‌الله و پسر عموی من هم تماس گرفته و مدعی شدند من هیچ تلاشی برای آزادی پسرم نمی‌کنم و از این طریق در دو مرحله از آنها نیز 60 میلیون تومان پول گرفتند اما بازهم خبری از آزادی پسر 19 ساله‌ام نشد. وقتی آدم‌رباها 120 میلیون تومان در پنج مرحله از ما اخاذی کردند، مدعی شدند حاضرند پسرم را در بازارچه مرزی مشترک در نزدیکی زاهدان تحویل دهند. من هم آنجا رفتم و سر قرار حاضر شدم اما هیچ خبری از پسرم نشد. بعد از چند ساعت مرد ناشناسی تماس گرفت و گفت: این‌بار برای آزادی عزت‌الله باید 300 میلیون تومان به حساب بریزی. چون این پول را نداشتم از آنها خواستم به من مهلت دهند تا این پول را تهیه کنم. در این مدت با پسرم تلفنی صحبت می‌کردم و مطمئن بودم او زنده است.

پدر عزت‌الله اضافه کرد: با گذشت ده ماه از ربوده شدن پسرم، آخرین‌بار 28 آبان امسال مادرش با او صحبت کرد و بعد از آن، تماس آدم‌ربایان با ما قطع شد. من به خاطر شرایط کاری‌ام مجبور شدم به افغانستان بروم. سه روز پس از آخرین تماس آدم‌ربایان ماموران پلیس تماس گرفته و عنوان کردند عزت‌الله در دست آدم‌ربایان در حوالی کرمان است. چون خودم افغانستان بودم پسرعمویم را برای بررسی موضوع به کرمان فرستادم که معلوم شد سه آدم‌ربا وقتی 120 میلیون را از من گرفته و مطمئن شده‌اند 300 میلیون تومان را پرداخت نمی‌کنم پسرم را حوالی کرمان به قتل رسانده و با رها کردن جسدش فرار کرده‌اند. جسد عزت‌الله را به افغانستان منتقل کردیم و هفتم آذرماه او را به خاک سپردیم. به خاطر این که می‌ترسیدم آدم‌ربایان سراغ فرزندان دیگرم بیایند، خانواده‌ام را به افغانستان بردم. حالا هم با مراجعه دوباره به ایران درخواست رسیدگی به پرونده قتل فرزندم را دارم تا ربایندگان و قاتلان او شناسایی و دستگیر و مجازات شوند. همچنین می‌خواهم تا با رهگیری حساب آدم‌رباها، پول‌هایی را که به حساب آنها ریخته‌ام پس بگیرم.

پس از این ادعا روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد و بازپرس جنایی دستور رسیدگی به این ادعا را صادر کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر