بازدید 3982

به لبخند آمریکا خوش‌بین نیستیم

سید رضا تقوی رئیس شورای سیاستگزاری ائمه جمعه در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه این هفته تهران بر این مسأله تاکید کرد که نباید به دشمن خوش بین بود.
کد خبر: ۵۶۲۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹ 22 January 2016
سید رضا تقوی رئیس شورای سیاستگزاری ائمه جمعه در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه این هفته تهران بر این مسأله تاکید کرد که نباید به دشمن خوش بین بود.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی تاکید کرد: نباید به دشمن خوش بین بود. بعضی ها می‌گویند آمریکا لبخند می زند و دلسوزی می‌کند،‌ نه، آمریکا دشمن است و نباید به او خوش بین بود. اگر دشمن به ما لبخند زد به این لبخند خوش بین نیستیم، نباید زیر پایش فرش قرمز پهن کنیم در این جا خوش بینی مضموم است.

او ادامه داد: مورد دیگری که خوش بینی مضموم است انتخاب کارگزاران و مدیران است در این جا باید ثابت شود که آدم درستی است و معیارها و شرایط را در یک نظام اسلامی دارد. ما داریم تصمیم گیری نظام را در اختیار اینگونه افرادی که زندگی و شخصیت شان را احراز نکرده ایم، قرار می دهیم. اینجا باید احراز شود که این فرد آدم مناسبی است و همه شرایط را دارد. متاسفانه بعضی می‌گویند اصل بر برائت است مگر اینکه خلاف آن اثبات شود؛ درها را باز کنید و بروند در مجلس بنشینند و قانون وضع کنند.

تقوی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم همسانی و هم سطحی مسئولین با مردم تاکید کرد و افزود: حضرت علی (ع) خود را هم سطح فقرا می دانست و می گفت حالا که نمی توانم همه مردم را بالا بکشم و امکانات کشور آنقدر نیست خودم را می توانم پایین بیاورم. نه اینکه مسئولان بالای عرش باشند و در آسمان ها سیر کنند و مردم روی فرش و اصلا درد مردم را نفهمیم. نفهمیم بیکاری و فقر یعنی چه؛ اگر این طور باشد همدلی به وجود نمی آید. ما باید خود را در سطح مردم قرار دهیم و عملا نشان دهیم که در سطح مردم هستیم.

او خاطر نشان کرد: ما نباید به عناوینمان دل خوش کنیم که مثلا من حجت الاسلام و المسلمین، دکتر، مهندس، وزیر و وکیل هستم و این عناوین دهن پر کن مستمان کند و از آن‌ها خوشحال باشیم .

تقوی همچنین متذکر شد که عدالت از عوامل مهم ایجاد همدلی در یک جامعه است و عواملی مثل عیب جویی،‌ستیزه گری ، مجادلات جاهلانه ، سوء ظن، بدگمانی، گروه‌گرایی و جناح‌گرایی باعث مخدوش شدن همدلی می‌شود.

او گفت: نمی توان وقتی مدیر جدیدی سر کار می آید همه حتی آبدارچی را از آبدارخانه بیرون کند و اگر فردی جزء جناح دیگری بود و خواست کار کند، به او گفت باید بیرون برود. بسیاری از این‌ها می خواهند خدمت کنند.

رئیس شورای سیاستگزاری ائمه جمعه همچنین تاکید کرد که اموال عمومی و پست ها میراث پدر کسی نیست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل