بازدید 5189
به دلیل رزم در کنار نیروهای روسی در سوریه

هاآرتص:توان هجومی حزب‌الله درحال افزایش است

مقامات صهیونیستی بر این باورند که حزب الله لبنان در رزم خود در کنار نیروهای روسی در خاک سوریه در حال افزایش توان نظامی خود است.
کد خبر: ۵۶۱۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۶ 18 January 2016
مقامات صهیونیستی بر این باورند که حزب الله لبنان در رزم خود در کنار نیروهای روسی در خاک سوریه در حال افزایش توان نظامی خود است.

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری صهیونیستی هاآرتص، حزب الله لبنان در حال پیشرفته کردن قدرت رزمی و تهاجمی خود در سوریه است و در این خصوص حزب الله از تجربه حضورش در نبردی که روسیه هم در آن مشارکت دارد، در حال کسب تجربه است.

این نشریه صهیونیستی در ادامه این مطلب نوشت: ژنرال مونی کاتس فرمانده سابق تیپ الجلیل در ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده است: حزب الله هم اکنون در حال متراکم کردن تجارب نظامی به فضل مشارکت این نیروها در نبرد سوریه در کنار نظامیان روسیه است، از این رو اکنون ما معتقدیم حزب الله راهبرد نظامی خود را از حالت دفاع به حالت تهاجمی انتقال داده است و در این فاز در حال تقویت سطح هجومی خود می باشد.

این افسر عالی رتبه در یگان های نظامی ارتش اسرائیل در ادامه گفت: حزب الله به زودی کارآیی نظامی و توان خود را بخصوص در ناحیه هجومی تقویت خواهد کرد.

نشریه صهیونیستی هاآرتص در ادامه این مطلب نوشت: این نخستین باری است که یک مقام عالی رتبه اسرائیلی در یک نهاد نظامی اسرائیلی در حال سخن گفتن درباره حضور نیروهای نظامی ارتش روسیه در سوریه است، چرا که اسرائیل همواره کوشیده است تا از وقوع هرگونه تنش بین تل آویو و مسکو جلوگیری کند.

این سخنان ژنرال کاتس در راستای مطلبی که در یک مقاله در ماه گذشته برای مرکز واشنگتن؛ مطالعات خاورمیانه ارسال شده بود بیان شده است، این مطلب توسط دو پژوهشگر اسرائیلی به نام های داف فولک و ژنرال مونی کاتس به این مرکز ارسال شده بود.

نشریه عبری زبان و صهیونیستی هاآرتص در ادامه افزود: کاتس که برای مدتی طولانی یک سری مسئولیت ها و سمت های پی در پی نظامی را در ارتش اسرائیل برعهده داشته، در تابستان سال گذشته میلادی بود، که از سمت فرماندهی تیپ الجلیل 91 در ارتش اسرائیل بازنشست شد . این تیپ مسئول رسیدگی به اوضاع نظامی در مرزهای فلسطین اشغالی با لبنان است. این تیپ در هر نبرد احتمالی آتی اسرائیل با حزب الله مسئول رویارویی احتمالی خواهد بود، کاتس هم اکنون در واشنگتن حضور دارد و در چارچوب فعالیت تحصیلی سالانه در آنجا به سر می برد.

این نشریه همچنین افزود: کاتس و فولک در این مقاله خود اعلام کردند که حزب الله لبنان برای اولین بار در تاریخ حزب الله در حال انجام فعالیت های هجومی در چارچوب نبرد در سوریه است، و به گفته این دو نفر حضور فزاینده روسیه که ابتدا با فعالیت های جنگنده های نظامی روسیه در سوریه آغاز شده بود، در شمال سوریه در ماه های آگوست منحصر شده بود، و بعد از گذشت اندک زمانی این فعالیت های نظامی با افزایش شمار مستشاران نظامی روسیه برای ارائه مشورت های نظامی به ارتش سوریه رفته رفته این حضور روسی باعث افزایش تجربه نیروهای حزب الله خواهد شد، و این حضور حزب الله سرانجام باعث خواهد شد تا حزب الله به تجربیات بزرگ خود در هر رویارویی آتی بیفزاید.

این نشریه افزود: براساس نظر فولک و کاتس راهبرد نظامی حزب الله تا به امروز بر مساله دفاع متمرکز شده بود و برای از بین بردن توان و فرسایش ارتش اسرائیل برنامه ریزی شده بود و به گفته و نظر بسیاری از فرماندهان عالی رتبه ارتش اسرائیل آن راهبرد هم به این دلیل از سوی حزب الله اتخاذ شده بود تا از شکست و احتمال آن بکاهد، چرا که به عقیده این نظامیان اسرائیلی توان نظامی اسرائیل از نظر تکنولوژی و توان انسانی بالاتر است.

این نشریه افزود: از این رو حزب الله با استفاده از آن راهبرد ( دفاعی ) تلاش کرد، دوره مقابله نظامی را افزایش دهد، و همچنین از این طریق در جهت فرسایش توان نظامی جبهه داخلی اسرائیلی موثر واقع شود، چرا که حزب الله برای عملی کردن این راهبرد از سیاست پرتاب پیوسته و مداوم موشک ها ادامه داد و به گونه ای در آن مرحله وارد عمل شد تا هزینه های سنگینی را برای سامانه های دفاعی اسرائیل به دنبال داشته باشد و از این طریق نیز برای تل آویو زیان فراوانی به دنبال داشته باشد.

این نشریه عبری زبان به نقل از این دو نویسنده مقاله مذکور افزود: حزب الله زیر فشار ارتش اسرائیل از هم نپاشید و حتی می توان گفت حزب الله پایداری نشان داد و در این بین حتی به روایتی پیروز هم شد، اما اکنون نبردی که در سوریه جریان دارد، راهبرد دفاعی حزب الله را تغییر داده است.

هاآرتص افزود: در سوریه حزب الله ناگزیر شد اهداف خود را تغییر دهد و مناطقی را به کنترل خود رد آورد، و برای مدت طولانی در این مناطق باقی بماند، و با گروه های مسلح تبهکار بسیاری مبارزه کند، هم اکنون حزب الله واحدهای نظامی که در حدود صدها نفر برآورد می شوند، در اختیار دارد، و از این نیروها در حملات پیچیده و در مناطقی ناشناخته به صورت بسیار خوبی استفاده می کند، و این واحدهای نظامی به صورت بسیار خوبی از توان و امکانات رزمی برخوردار هستند.

این نشریه صهیونیستی به نقل از فولک و کاتس می نویسد: این تجربه حزب الله در سوریه می تواند باعث تغییر نظر فرماندهان حزب الله برای تغییر وسیله فعال به منظور پیروزی در جنگ ها شود و حضور روسیه در این نبرد باعث می شود تا حزب الله تجربه جدید را از یکی از بهترین ارتش های جهان به دست آورد.

این دو نویسنده اسرائیلی در این مقاله نوشتند، هم اکنون اتاق های عملیاتی مشترکی بین حزب الله و نظامیان ارتش روسیه در سوریه بوجود آمده است،‌این اتاق های عملیاتی در دمشق و لاذقیه تشکیل شده اند و حتی یک واحد از نیروهای حزب الله در عملیات مربوط به نجات خلبان روسی که جنگنده اش در ماه نوامبر گذشته از سوی ارتش ترکیه سرنگون شده بود، شرکت داشته است.

فولک و کاتس در ادامه می نویسند: هم اکنون حزب الله در حال بررسی اوضاع به گونه تفکر و تجربه افسران نظامی روسیه است، همان تجربه ای که ارتش روسیه در چچن به آن دست یافت، هم اکنون حزب الله در حال کسب تجربه نحوه مشارکت در نبردهای مربوط به مناطق پرجمعیت و ساختمانی است، مضافا بر این حزب الله در حال انباشت تجربه برای استفاده از آن در جنگ های آتی با بهره گیری از امکانات نظامی است که تاکنون پیش از این از آن بهره مند نبوده است.

کاتس و فولک در پایان این مقاله اعلام کردند: حزب الله لبنان اطلاعات نظامی دقیقی را از روس ها به دست خواهند آورد و هم اکنون حزب الله در حال کسب تجربه برای آموزش نحوه تحلیل و ارزیابی داده‌ها می باشد.

این دو پژوهشگر اسرائیلی در ادامه نوشتند: هم‌اکنون حزب الله دیگر خود را ملزم به رعایت راهبرد سابق خود مبنی بر لزوم شکست نخوردن در جنگ های احتمالی با اسرائیل نمی بیند.

این دو صهیونیست با اذعان به ترس و واهمه خود از تهدید های اخیر سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان که گفته بود، رزمندگان حزب الله می توانند در آینده یک شهرک صهیونیست نشین را در نزدیک مرزها ( ورود به الجلیل ) به تصرف در آورند، اشاره کردند و تاکید کردند، این امر می تواند در نبرد احتمالی آتی با اسرائیل محقق شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی