بازدید 8896

شبی که روزنامه‌ها تا صبح بیدار بودند

روزنامه «شرق» که صفحه اول خود را به عکس بزرگی از ظریف و موگرینی اختصاص داده است، با تیتر «اینک بدون تحریم» به روی پیشخوان‌های روزنامه‌فروشی آمد. این روزنامه که تمام صفحه نخست خود را به این موضوع اختصاص داده، یادداشتی اختصاصی در همین زمینه به چاپ رساند.
کد خبر: ۵۶۱۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸ 17 January 2016

در حالی که رسانه‌ها تا آخرین ساعات روز گذشته اعلام رسمی خبر آغاز اجرای برجام را در بیانیه‌ی مشترک وزیر امور خارجه ایران و نماینده 1+5 انتظار می‌کشیدند، سرانجام حدود ساعت یک بامداد امروز، خبر پایان تحریم‌ها و به تعبیری به فرجام رسیدن برجام اعلام شد.

به گزارش ایسنا، انتشار خبر رسمی آغاز اجرای برجام برغم زمان نامناسب اعلام آن، از سوی رسانه‌های مجازی کار چندان دشواری به نظر نمی‌رسید اما روزنامه‌ها که شرایطی متفاوت را به لحاظ ساختار رسانه‌ای دنبال می‌کنند، تلاش کردند از این خبر مهم عقب نمانند. بر این اساس بیشتر روزنامه‌های کشورمان امروز - یکشنبه - 27 دی ماه در صفحه نخست خود یک رنگ و یک صدا برداشته شدن تحریم‌ها را جشن گرفتند.

«صبح بدون تحریم»، «ایران روزگار بدون تحریم»، «خلاص شدیم»، «لغو تحریم‌ها به تریبون‌ها نرسید»، «روز شکست حصر اقتصادی»، «صبر در اجرای برجام» و «تحریم‌ها به تاریخ پیوست» از جمله تیتر‌هایی است که صبح امروز بر روی پیشخان‌ روزنامه‌فروشی‌ها دیده می‌شوند.

اینک بدون تحریم

روزنامه «شرق» که صفحه اول خود را به عکس بزرگی از ظریف و موگرینی اختصاص داده است، با تیتر «اینک بدون تحریم» به روی پیشخوان‌های روزنامه‌فروشی آمد. این روزنامه که تمام صفحه نخست خود را به این موضوع اختصاص داده، یادداشتی اختصاصی در همین زمینه به چاپ رساند.

رییس مجلس: رفع تحریم فرصت مناسبی برای آبادانی کشور است

روزنامه «اطلاعات» با انتشار عکسی از مذاکرات هسته‌ای و تیتر «رییس مجلس: رفع تحریم فرصت مناسبی برای آبادانی کشور است»، صفحه اصلی خود را به این موضوع اختصاص داده است؛ این روزنامه با انتشار تیتر «توافق ایران و فرانسه برای خرید 114 فروند هواپیمای ایرباس» از برداشته شدن تحریم‌ها خبر می‌دهد. همچنین یادداشتی با عنوان «توافق هسته‌ای و نظریه‌بازی‌ها» در این روزنامه منتشر شده است.

صبح بدون تحریم

روزنامه «اعتماد» با تیتر «صبح بدون تحریم» و همچنین «لحظه تاریخی اعلام رسمی اجرای برجام ساعت یک بامداد 27 دی‌ 1394 بود » صفحه اصلی خود را به اعلام اخبار مربوط به برداشتن تحریم‌ها اختصاص داد؛ این روزنامه همچنین بخشی از صفحه اول خود را به متن توییت‌شده سید حسن روحانی اختصاص داد و نوشت: «توییت روحانی: برجام به فرجام رسید. خدا را سپاس می‌گویم و در مقابل عظمت شما ملت صبور سرتعظیم فرود می‌آورم. این سربلندی و پیروزی بر شما مبارک.»

بعد از 13 سال بحران هسته‌ای به پیروزی دیپلماسی منجر شد

روزنامه «ایران» با انتشار عکسی از سید حسن روحانی که علامت پیروزی را نشان می‌دهد نوشت: «بعد از 13 سال بحران هسته‌ای به پیروزی دیپلماسی منجر شد». این روزنامه که تیتر اصلی‌اش «فروپاشی تحریم» است، توییت شب گذشته روحانی را در صفحه اول خود آورده است. «ایران» با انتشار عکس‌هایی از محمد جواد ظریف، کری، موگرینی و صالحی بخشی از بیانیه مشترک ظریف و موگرینی را در صفحه اول خود آورده است.

ایران روزگار بدون تحریم

روزنامه «همشهری» که بخشی از صفحه اول خود را به موضوع برداشتن تحریم‌ها اختصاص داده است، با تیتر «ایران روزگار بدون تحریم» و همچنین انتشار عکسی از مذاکرات هسته‌ای به استقبال برداشته شدن تحریم‌ها رفت.

«صدور مجوز فروش بوئینگ به ایران»، «قیمت دلار و سکه در بازار داخلی کاهش یافت»، «بهای نفت در بازارهای جهانی پایین‌تر آمد»، «برنامه جامع اقتصادی برای دوره پس از تحریم چیست؟»، «تأثیر اجرای برجام بر تولید و بازار کشور» و همچنین «صعود بورس روی موج برجام» از جمله موضوعاتی است که روزنامه امروز «همشهری» به آنها پرداخته است.

به پیر به پیغمبر، ما فرصتیم برای ایران

روزنامه «شهروند» که عکسی از شادی مردم در جشن شب گذشته برداشتن تحریم‌ها منتشر کرده است، با تیتر «به پیر به پیغمبر، ما فرصتیم برای ایران» به استقبال این موضوع رفت؛ این روزنامه با اشاره به «تصمیم مراجع عالی رتبه دو کشور و همزمان با اجرایی شدن برجام» تیتراصلی‌اش را با عنوان «ایران و آمریکا 11 زندانی مبادله کردند» منتشر کرد.

خلاص شدیم

روزنامه «قانون» عکسی از ظریف و کری که در حال قدم زدن در کنار یکدیگر هستند را منتشر کرده است. این روزنامه با تیترهای «سلام بر ایران بی‌تحریم» و «خلاص شدیم»، از برداشتن تحریم‌ها پس از 13 سال خبر می‌دهد. «قانون» همچنین با انتشار عکسی از کبوتری که حامل برگ سبزی است، گزارش‌هایی با عناوین «آمانو گزارش کرد، بیانیه صادر شد» و «تحریم‌های اقتصادی و ملی تمام شد» صفحه اول خود را به این موضوع اختصاص داده است.

روز شکست حصر اقتصادی

«دنیای اقتصاد» صبح امروز با انتشار تیتر «روز شکست حصر اقتصادی» و همچنین عکسی از مذاکرات هسته‌ای بیشتر صفحه اول خود را به موضوع برداشتن تحریم‌ها اختصاص داده است؛ «دنیای اقتصاد» امروز از لغو تحریم‌ها در هفت حوزه رمزگشایی کرده است. همچنین سرمقاله این روزنامه با عنوان «برجام در اقتصاد معجزه می‌کند؟» و یادداشت «آنچه از برجام برمی‌آید» به برداشتن تحریم‌ها اختصاص دارد.

توپ راستی‌آزمایی در زمین غرب

اما روزنامه «جام جم» که تنها بخشی از صفحه خود را به برداشتن تحریم‌ها اختصاص داده است، با تیتر «توپ راستی‌آزمایی در زمین غرب» و همچنین «ایران به تعهدات خود عمل کرد، برجام در مرحله اجرا» به سراغ موضوع برداشتن تحریم‌ها رفت.

تحریم‌ها به تاریخ پیوست

روزنامه «آرمان امروز» با انتشار عکسی از ظریف و موگرینی در کنار هم و با تیتر «تحریم‌ها به تاریخ پیوست» به استقبال برداشتن تحریم‌ها رفت. این روزنامه همچنین با انتشار تیتر «هاشمی به رهبر انقلاب تبریک گفت» بر روی عکس ظریف و موگرینی از برداشته شدن تحریم‌ها خبر می‌دهد.

آغاز راستی‌آزمایی و با تمام شدن تعهدات ایران دوران اجرای وعده‌های 1+5 در برجام شروع شد

روزنامه «وطن امروز» با انتشار عکسی از مذاکرات هسته‌ای پشت درهای بسته، با تیتر «آغاز راستی‌آزمایی» و روتیتر «با تمام شدن تعهدات ایران دوران اجرای وعده‌های 1+5 در برجام شروع شد» بخش اعظمی از صفحه نخست خود را به این موضوع اختصاص داده است.

صبر در اجرای برجام

روزنامه «مردم‌سالاری» با انتشار تیتر «صبر در اجرای برجام» که واژه صبر به رنگ قرمز است و همچنین انتشار عکسی از مذاکرات هسته‌ای، صفحه اول خود را به این موضوع اختصاص داده است؛ این روزنامه همچنین تیترهایی با عناوین «ظریف: دیپلماسی نیازمند صبر است» و «همزمان با آزادی چهار تبعه دو تابعیتی از سوی ایران؛ آمریکا هفت زندانی ایرانی را آزاد کرد» روایتی از تفاهم هسته‌ای که به چانه‌زنی کشید، منتشر کرده است.

تحریم رفت

روزنامه «آفتاب» با انتشار کاریکاتوری از ظریف و با تیتر «تحریم رفت»، نوشت: «هر چند که تا لحظه تنظیم این خبر گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درخصوص اجرای برجام منتشر نشده اما شواهد و قرائن بیانگر این هستند که امروز روز برجام است»؛ این روزنامه همچنین با تیترهایی چون «ایران چهار زندانی آمریکایی را آزاد کرد»، «اوباما مجوز فروش هواپیمای مسافربری به ایران را صادر کرد»، «مردم آمریکا نمی‌گذارند رییس جمهور بعدی‌شان برجام را تحت‌الشعاع قرار دهد»، «اجرای برجام مردم را دلبسته سیاسیون می‌کند؟» و همچنین «بورس تیک آف زد!» گزارشاتی را در این زمینه منتشر کرده است.

لغو تحریم‌ها به تریبون‌ها نرسید

روزنامه «جوان» با انتشار دو عکس از مذاکرات هسته‌ای و با تیتر «لغو تحریم‌ها به تریبون‌ها نرسید» از برداشتن تحریم‌ها پس از 13 سال خبر می‌دهد. تیتر اصلی این روزنامه به انتخابات پیش‌رو اختصاص دارد.

روز اجرا در راه؛ نوبت به تحقق وعده‌ها رسید

روزنامه «کیهان» با انتشار عکسی از محمد جواد ظریف در جمع خبرنگاران و با تیتر «روز اجرا در راه؛ نوبت به تحقق وعده‌ها رسید» یک گزارش خبری در این زمینه کار کرده است.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار