بازدید 6210

پس از تحریم‌ها تولید نفت ایران چقدر می‌شود؟

ایران آماده است با لحاظ کردن شرایط بازارهای جهانی نفت و مازاد عرضه‌ای که هم اکنون وجود دارد، ٥٠٠ هزار بشکه به صادارت نفت خود اضافه کند.
کد خبر: ۵۶۱۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷ 17 January 2016
معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت گفت: ایران آماده است با لحاظ کردن شرایط بازارهای جهانی نفت و مازاد عرضه‌ای که هم اکنون وجود دارد، ٥٠٠ هزار بشکه به صادارت نفت خود اضافه کند.

به گزارش ایسنا، امیرحسین زمانی نیا امروز ‌(یکشنبه، ٢٧ دیماه) در شصتمین سالگرد تاسیس شرکت ملی نفتکش با اشاره به این که شرکت ملی نفتکش بازوی توانمند صادرات نفت ایران در پساتحریم خواهد بود، افزود: ایران خوشحال است که چنین سرمایه بزرگی دارد و از این شرکت در عرصه بین المللی به صورت همه جانبه حمایت خواهد کرد.

زمانی نیا با اشاره به این که همکاریهای شرکت ملی نفتکش ایران فقط منحصر به شرکت ملی نفت و وزارت نفت نمی شود، تصریح کرد: این شرکت یک شرکت بین المللی است و وزارت نفت در عرصه بین المللی حمایت همه جانبه ای از آن انجام خواهد داد.

حضور میهمانان خارجی دیگر جرم نیست

وی در ادامه به لغو تحریمهای ایران و اجرای برجام اشاره کرد و افزود: امروز یک روز تاریخی برای کشور است و برای به دست آمدن این موفقیت تلاشهای زیادی در سالهای اخیر انجام شده است.

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت با بیان این که با لغو تحریمها دیگر حضور میهمانان خارجی در ایران جرم نیست، افزود: پیش از لغو تحریمها هرگونه گفتگو و مذاکره با شرکتهای خارجی شائبه نقض تحریمها را ایجاد می‌کرد.

وی با تاکید بر این که برجام نتیجه تلاش ملی است و هر دولت زمینه ساز تلاشهای دولت دیگر بوده است تا این نتیجه به دست آمده است، یادآور شد: این موفقیت پیروزی یک جناح بر جناج دیگر نیست و نتیجه تلاشهای دولتهای مختلف است.

چین بزرگترین مقصد صادرات نفت ایران در پساتحریم


معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت چین را بزرگترین مقصد صادراتی نفت ایران پس از لغو تحریمها اعلام کرد و گفت:‌ مشتریان نفت ایران در پساتحریم از قاره‌های آسیا، آفریقا،‌ آمریکای لاتین و اروپا خواهد بود.

زمانی نیا در حاشیه شصتمین سالگرد تاسیس شرکت ملی نفتکش ایران در جمع خبرنگاران درباره این که آیا کشور هند بزرگترین مشتری نفت ایران در پساتحریم خواهد بود آن را تائید نکرد و اظهارکرد: بیشترین نفت ایران به طور معمول به مقصد چین می‌رود همان گونه که در دوران تحریم هم چین بزرگترین مشتری ایران بوده است.

وی درباره افزایش ٥٠٠ هزار بشکه‌ای صادرات نفت ایران باوجود روند کاهشی قیمت نفت دربازارهای جهانی نفت، تصریح کرد:‌ شرکت ملی نفت ایران این ظرفیت را دارد که حدود ٥٠٠ هزار بشکه در روز صادرات خود را افزایش دهد و این میزان را در زمان آینده به یک میلیون بشکه برساند.

زمانی نیا با بیان این‌که ایران در دوران تحریم بازارهای نفت خود را از دست داده و عربستان و دیگران این بازار را اشغال کردند، یادآور شد: اولویت ایران به دست آوردن سهم بازار است و این ظرفیت را برای افزایش صادرات نفت دارد.

وی تاکید کرد: مشتریان نفت ایران هم اکنون وجود دارند و همه تلاشمان این است افزایش صادرات نفت ایران به بازار کمترین تاثیر را بر قیمت نفت داشته باشد.

معاون امور بین الملل وزیر نفت درباره عملکرد مدیران نفت در دوران پساتحریم گفت: از امروز همه مدیران کشور باید با کارآیی خود مدیریت کنند و دیگر بهانه ای به نام تحریم وجود نخواهد داشت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر