بازدید 5901

مکزیک بزرگترین قاچاقچی را تحویل آمریکا می‌دهد

دولت مکزیک قصد دارد بزرگترین قاچاقچی مواد مخدر جهان را به آمریکا تحویل دهد.
کد خبر: ۵۵۹۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷ 10 January 2016
رسانه ونزوئلایی «کورئو دل اورینوکو» گزارش داد که دولت مکزیک قصد دارد بزرگترین قاچاقچی مواد مخدر جهان را به آمریکا تحویل دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آمریکای لاتین به نقل از «کورئو دل اورینوکو»، دولت مکزیک قصد دارد که بنا به درخواست دولت آمریکا، «خوآکین گوسمان لوئرا» ملقب به «ال‌چاپو» بزرگترین قاچاقچی مواد مخدر در جهان را به این کشور تحویل دهد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که زمان دقیق استرداد این مجرم باسابقه به آمریکا هنوز مشخص نشده است اما نماینده کل دادگستری مکزیک تلاش می‌کند هرچه سریعتر مقدمات این اقدام را فراهم سازد؛ پیش‌بینی می‌شود که استرداد «گوسمان» به آمریکا تا اواسط سال جاری انجام شود.

استرداد «ال‌چاپو» به آمریکا می‌تواند هراس فرار دوباره وی از زندان «سینالوآ» مکزیک را از بین ببرد؛ فراری که در دفعات پیشین با رشوه دادن به مسئولان زندان برای این قاچاقچی قدرتمند مکزیکی میسر شده بود.

«گوسمان» در آمریکا به اتهام جرائمی نظیر اقدام علیه سلامت عمومی، مشارکت‌های مجرمانه، جرائم سازمان‌دهی شده، پولشویی، قتل و مالکیت سلاح‌های جنگی مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

بزرگترین قاچاقچی مواد مخدر در جهان که چندی پیش از زندان «سینالوآ» در مکزیک فرار کرده بود، روز جمعه طی عملیاتی مشترک با همکاری ارتش مکزیک و آژانس فدرال مبارزه با مواد مخدر آمریکا دستگیر شد؛ این عملیات که در سپیده دم روز جمعه در شهر «موچیس» آغاز شده بود، در ساعت 4:30 دقیقه به وقت محلی با دستگیری «ال‌چاپو» و برخی از همدستان وی به پایان رسید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار