بازدید 5861

سردارسلامی: قطع رابطه عربستان بی‌منطق بود

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: اگر آل سعود مسیر خود را اصلاح نکند به زودی در معرض زوال کامل قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۵۵۹۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷ 07 January 2016
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: اگر آل سعود مسیر خود را اصلاح نکند به زودی در معرض زوال کامل قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، سردار حسین سلامی در حاشیه مراسم بزرگداشت شیخ نمر که صبح امروزدر مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد با اشاره به پیامدهای شهادت شیخ نمر برای آل سعود گفت:‌ مسیری که رژیم آل سعود می‌رود همان مسیری است که رژیم صدام در دهه‌های 60 و 70 طی و به ایران حمله و روحانیون برجسته را اعدام کرد.

وی ادامه داد: رژیم آل سعود مانند پناهجویان سیاسی عمل می‌کند و در واقع پناهنده سیاسی برای آمریکایی‌ها محسوب می‌شود، اما سیاست‌هایی که امروز در پیش گرفته مانند دومینوی فشار و بهمن سیاسی است که رژیم آل سعود را زیر این آوارها دفع خواهد کرد.

سلامی خاطر نشان کرد:‌در طول یک سال گذشته چیزی جز بی کفایتی سیاسی و سوء مدیریت از آل سعود ندیده‌ایم. آنها با این اقدامات به ایجاد تفرقه‌های خونینی دست زده‌اند و گروه‌های تروریستی را شارژ و حمایت مالی کردند و با کمک دادن به آنها این تفرقه‌ها را به وجود آوردند.آوارگی امروز ملت سوریه ناشی از سیاست‌های تفرقه انگیز رژیم آل سعود است.

وی اظهار کرد:‌حملات کور و ددمنشانه روزانه به خانه‌های مردم یمن و دفن شدن خانواده‌ها در زیر خروارها آوار ناشی از سیاست‌های رژیم آل سعود است. همچنین اعدام شیخ شیخ نمر و همه این مسائل نشان دهنده یک تصویر نفرت انگیز و خشونت طلبانه از این رژیم است.

وی با اشاره به تلاش عربستان برای کاهش قیمت نفت برای ضربه زدن اقتصادی به نظام جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد:‌ این مساله باعث شده ماهانه ده میلیارد دلار از ذخیره ارزی خود برداشت کند و با 100 میلیارد دلار کسری بودجه مواجه شود.

جانشیتژن فرمانده کل سپاه همچنین خاطرنشان کرد:همچنین قطع رابطه عربستان با ایران عجولانه و بی منطق و شتابزده بود. تحریک دنیای عرب برای ایجاد یک شکاف بیشتر سیاسی بین جهان اسلام به منظور قطع ارتباط با ایران نشان دهنده‌ی این است که رژیم آل سعود از یک سیاست فاقد منطق تبعیت می‌کند.

سلامی در پایان خاطرنشان کرد: چشم‌اندازهای مبهمی بر سر راه مسیری که آل سعود طی کرده وجود دارد اگر آل سعود این مسیر را اصلاح نکند به زودی در سالهای آینده در معرض یک فروپاشی و زوال کامل قرار می‌گیرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر