بازدید 4775
روحانی در دیدار ابراهیم جعفری:

تصمیمات‌عجولانه‌موجب‌افزایش‌تنش‌ها‌خواهد‌شد

رییس‌ جمهوری با اشاره به اینکه تقویت وحدت ملی، حفظ تمامیت ارضی و توسعه و آبادانی عراق به عنوان کشور دوست و همسایه ایران برای ایران حائز اهمیت است، بر توسعه و تحکیم همه جانبه مناسبات میان دو کشور تأکید کرد.
کد خبر: ۵۵۹۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۲ 06 January 2016
رییس‌ جمهوری با اشاره به اینکه تقویت وحدت ملی، حفظ تمامیت ارضی و توسعه و آبادانی عراق به عنوان کشور دوست و همسایه ایران برای ایران حائز اهمیت است، بر توسعه و تحکیم همه جانبه مناسبات میان دو کشور تأکید کرد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر چهارشنبه در دیدار "ابراهیم جعفری" وزیر امور خارجه عراق، ضمن ابراز خرسندی از ادامه موفقیت‌های مردم، دولت و ارتش عراق در مقابله با تروریست‌ها در این کشور، گفت: هرچقدر امنیت و دوستی در عراق بیشتر باشد، موجب خوشحالی دولت و ملت ایران خواهد بود.

رییس‌ جمهوری با تقدیر از دولت عراق در برقراری امنیت مراسم اربعین حسینی و پذیرایی شایسته ملت عراق از زائران امام حسین(ع) در این ایام، این مراسم را نشان از قدرت مدیریت دولت عراق و امنیت بالای در این کشور دانست.

روحانی مواضع و اقدامات اخیر عربستان سعودی و اعدام عالم دینی شیخ نمر را در مسیر تشدید اختلاف و شکاف‌ها در منطقه عنوان کرد و افزود: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بر پایه ایجاد روابط خوب با همسایگان و تحکیم ثبات و همکاری‌های منطقه‌ای بنا نهاده شده و مسئولان ایران همواره در این راستا گام برداشته‌اند.

رییس‌ جمهوری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچگاه به دنبال تشدید اختلافات و تنش‌ها در منطقه نبوده و همواره در مسیر تحکیم و افزایش دوستی‌ها و روابط میان کشورهای منطقه تلاش کرده است، گفت: امروز در شرایطی که در منطقه برای مبارزه با تروریسم به وحدت و اتحاد میان کشورها بیش از گذشته نیاز داریم، تصمیمات غیرخردمندانه، عجولانه و تحریک‌آمیز مطمئناً موجب افزایش تنش‌ها و به ضرر کشورهای منطقه خواهد بود.

روحانی با بیان اینکه اراده جمهوری اسلامی ایران کاستن از اختلافات در جهان اسلام و افزایش انسجام و وحدت میان مسلمانان است، خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه اقدامی علیه منافع هیچ کشوری در منطقه انجام نداده و همواره با منطق، استدلال و برادری توسعه همکاری‌ها و تأمین منافع عمومی جهان اسلام و ملت‌های منطقه و همچنین ثبات منطقه را پیگیری نموده است.

ابراهیم جعفری وزیر امور خارجه عراق نیز در این دیدار با اشاره به ضرورت توسعه مناسبات همه جانبه تهران – بغداد بر تلاش مسئولان دو کشور در جهت تقویت هر چه بیشتر همکاری‌ها و روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی ایران و عراق تأکید کرد.

وزیر امور خارجه عراق با بیان اینکه سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان همواره همراه با تدبیر و حکمت بوده، اظهار داشت: سیاست و دیپلماسی نیرومند ایران که با صبر و شجاعت توام بوده تحسین‌برانگیز است.

وی هرگونه افزایش اختلافات و تنش‌ها میان کشورهای منطقه را موجب خدشه دار شدن انسجام و وحدت کشورهای مسلمان برشمرد و با اشاره به اجلاس یکشنبه آینده وزرای خارجه کشورهای عربی اظهار امیدواری کرد تا مسوولان و مقامات کشورهای منطقه با همفکری و تعامل در راستای تقویت مناسبات و کاهش تنش‌ها و اختلافات تلاش کنند.

جعفری با اشاره به اینکه ایجاد بحران، اختلاف و هرگونه تحریک افکار عمومی باعث بروز مشکلات اساسی برای کل منطقه می شود، افزود: ما خواستار برقراری صلح و امنیت در همه کشورهای منطقه هستیم و نباید اجازه دهیم دشمنان اسلام در راستای اهداف خود منطقه را با تنش‌های بیشتر مواجه کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان