بازدید 6133
حسن روحانی در جمع میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی؛

۹ دی، روز دفاع ملت از نظام، قانون ، ولایت فقیه و ولی فقیه بود+ویدیو

امنیت امروز جمهوری اسلامی ایران در سایه برنامه ها و تدابیر رهبر معظم انقلاب تأمین شده است و شکر این نعمت با وحدت بیشتر و کمک به دنیای اسلام برای نجات کشورها از تروریسم و دخالت بیگانگان میسر خواهد بود.
کد خبر: ۵۵۷۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۹ 29 December 2015
۹ دی، روز دفاع ملت ایران از خاندان رسالت، دفاع از نظام، قانون و دفاع از ولایت فقیه و ولی فقیه بود.

به گزارش «تابناک»، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور، این جمله را امروز در حسینیه امام خمینی (ره) بیان کرد.

بنا بر این گزارش، رئیس جمهور که پیش از بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی،  سخن می گفت، با تبریک میلاد نبی مکرم اسلام (ص) و حضرت امام صادق (ع)، پیامبر اسلام را اسوه اخلاق و پاکدامنی خواند و افزود: حضرت محمد (ص) درس وحدت، اتحاد و برادری را برای جهان به ارمغان آورد.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند پیروی از نبی مکرم اسلام هستیم، گفت: با وحدت ملت و هدایت رهبر بزرگمان در برابر قدرت های جهان به پیروزی رسیدیم و راه این پیروزی ادامه خواهد داشت.

 روحانی در ادامه سخنانش به بیان مشکلات این روزهای منطقه و جهان اسلام پرداخت و با بیان اینکه دشمنان، جهان اسلام را به جان یکدیگر انداخته اند، گفت: اگر کشورهای بزرگ اسلامی در کنار یکدیگر به فکر مسائل عامه مسلمین بودند، به راحتی مشکلات منطقه حل و فصل می شد.

وی با بیان اینکه برخی کشورهای اسلامی به جای تعامل فرهنگی و اقتصادی با یکدیگر، با قدرتهای بیرون منطقه تعامل می کنند، افزود: جای تاسف است که کشوری از پیروزی یک ملت در عرصه سیاسی ناراحت باشد و سرمایه سیاسی جهان اسلام را به ثمن بخس در اختیار قدرتهای بیگانه قرار دهد.

 رئیس جمهور اضافه کرد: کشوری که بیشترین نقش را در کاهش قیمت نفت داشت، اکنون بودجه سال آینده خود را با کسری صد میلیارد دلاری بسته که این نشان می دهد، کسی که چاه برای دیگران می کَند اول خود در آن خواهد افتاد. شاید این سخن روحانی اشاره‌ای به عربستان باشد. کشوری که کارشناسان انرژی و رسانه‌های مستقل جهان، ارزان شدن قیمت نفت را به آن نسبت می دهند؛ اما حالا مجبور شده بودجه سال آینده خود را با تدابیر ریاضتی تهیه کند.

رئیس جمهور در ادامه سخنانش به بیان برخی از مسائل داخلی پرداخت و گفت: امنیت امروز جمهوری اسلامی ایران در سایه برنامه ها و تدابیر رهبر معظم انقلاب تامین شده است و شکر این نعمت با وحدت بیشتر و کمک به دنیای اسلام برای نجات کشورها از تروریسم و دخالت بیگانگان میسر خواهد بود.

اینجا بود که آقای رئیس جمهور از 9 دی سخن به میان آورد و همان جمله‌ای را بیان کرد که در ابتدای خبر آمد.

وی با اشاره به در پیش بودن دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، این انتخابات‌ها را آزمون عظمت جهانی کشور دانست و افزود: همه باید به فکر پیروزی نظام اسلامی و کشور در این انتخابات باشیم.

ویدیو سخنان رئیس جمهور در جمع میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی را در «تابناک» ببینید:

تعداد بازدید : 17
دانلود
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر