بازدید 3148

تاجگردون: تنظیم قیمت‌ها از کنترل دولت خارج شده است

کد خبر: ۵۰۷۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۵ 10 June 2015
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس،با بیان اینکه دولت باید قبل از اجرای قانون درخصوص حذف سهمیه سوخت به آثار تورمی آن می اندیشید،گفت: به نظر می رسد تنظیم قیمت‌ها از کنترل دولت خارج شده است.

غلامرضا تاجگردون درگفت وگو با خانه ملت،بابیان اینکه دولت باید قبل از اجرای قانون درخصوص حذف سهمیه سوخت به آثار تورمی آن می اندیشید،گفت:هیچ کسی منکر رشد تورم درکشور درنتیجه حذف سهمیه سوخت نیست،اما دولت باید قبل ازاقدام به این کار،سازوکارهای مناسب جهت کاهش اثرات آن را دنبال می کرد.

نماینده مردم گچساران درمجلس شورای اسلامی،با اشاره به اختلاف نظرهای موجود درحین بررسی بودجه،افزود:در زمان بررسی بودجه برخی از نمایندگان که درحال حاضر نیز اعتراض به حذف سهمیه سوخت دارند،پیشنهاد افزایش نرخ سوخت و رسیدن آن به فوب خلیج فارس را داشتند که با مخالفت مجلس و همراهی دولت با آن مواجه شد.

 

دولت درحذف سهمیه سوخت دیرتر از موعد عمل کرد

وی ادامه داد:رشد دوباره نرخ سوخت ازاختیارات قانونی دولت است که متناسب با فضای اقتصادی و نرخ تورم پیشنهادات منطقی را عملیاتی کند.

تاجگردون با بیان اینکه دولت باید همزمان با آغاز سال جدید نرخ سوخت را افزایش می داد تا شوک قیمتی دوباره به بازار وارد نشود، تصریح کرد: دولت درحذف سهمیه سوخت دیرتر از موعد عمل کرد که این خود به رشد تورم دامن زد.

 

شتاب قیمتی نتیجه حذف سهمیه سوخت باید رفع شود

این نماینده مردم درمجلس نهم، با تاکید براینکه دولت بازهم مجاز به افزایش نرخ سوخت است، افزود: مجلس می تواند متناسب با درآمدها نرخ مصوب سوخت را جهت جلوگیری از شتاب قیمتی اصلاح کند.

وی با بیان اینکه شتاب قیمتی نتیجه حذف سهمیه سوخت باید رفع شود، گفت: با جلوگیری از افزایش سایر قیمت‌ها باید جلوی تورم ناشی از این اقدام گرفته شود.

رئیس کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه دولت باید کنترل جدی بر قیمت‌ها داشته باشد،تصریح کرد: به نظر می رسد تنظیم قیمت‌ها از کنترل دولت خارج شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی