بازدید 3009
اسلامیان:

انتشار قرارداد کی‌روش ضعف فدراسیون نبود

کار کی‌روش با تیم ملی فوتبال ایران ادامه می یابد و این مساله تمام شده است. بنابراین باید به سمت و سوی درستی حرکت کنیم و تا حد ممکن از پرداختن به حواشی بپرهیزیم.
کد خبر: ۴۹۲۷۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰ 19 April 2015
سرپرست نایب رییس اول فدراسیون فوتبال معتقد است انتشار پیش نویس قرارداد سرمربی تیم ملی ایران ارتباطی به ضعف فدراسیون نداشته و با افرادی که این کار را کرده‌اند باید برخورد شود.

محمود اسلامیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به حاشیه سازی‌های اخیر در فوتبال ایران که بخش مهمی از آن مربوط به تیم ملی و فدراسیون فوتبال است، اظهار کرد: این مسائل جز به عقب راندن فوتبال ثمری ندارد. من از سرمربی تیم ملی درخواست کردم که مدیریت لازم را با توجه به شرایط فنی بالایی که دارد مدنظر قرار دهد.

وی ادامه داد: شاید برخی از این حاشیه سازی‌ها برای عده‌ای دارای جذابیت‌های فراوانی باشد اما در مجموع به ضرر فوتبال کشور ماست و نباید آن‌قدر خودمان را درگیر حواشی کنیم.

سرپرست نایب رییس اول فدراسیون فوتبال با بیان این که به هر حال کارلوس کی‌روش در تیم ملی فوتبال ایران ماندنی شده است، گفت: کار کی‌روش با تیم ملی فوتبال ایران ادامه می یابد و این مساله تمام شده است. بنابراین باید به سمت و سوی درستی حرکت کنیم و تا حد ممکن از پرداختن به حواشی بپرهیزیم.

اسلامیان درباره انتشار پیش نویس قرارداد کی‌روش در حالی که این اتفاق در بحبوحه قطع همکاری او در تیم ملی رخ داد، تصریح کرد: نمی‌دانم از نظر فدراسیون جهانی فوتبال فیفا این اتفاق دارای اشکال حقوقی است یا خیر؟ اما به هر حال با افرادی که این کار را کرده‌اند باید برخورد شود.

وی ادامه داد: به صورت کلی انتشار قرارداد مهم نیست، مهم‌ترین اسناد هم ممکن است روزی پیدا شده و افشا شوند. چنین اتفاقاتی امکان وقوع دارد.

اسلامیان همچنین در پاسخ به این سوال که برخی این موضوع را ضعف فدراسیون فوتبال تلقی کرده‌اند، ادامه داد: این مساله به عنوان ضعفی که از سوی فدراسیون فوتبال مطرح شود نیست، بلکه ممکن است این مساله از طریق افرادی رخ داده باشد که این کار را انجام داده‌اند و باید با آن‌ها برخورد شود.

سرپرست نایب رییس اول فدراسیون فوتبال همچنین درباره نزدیک شدن به زمان سومین مزایده واگذاری سرخابی‌های پایتخت نیز، خاطر نشان کرد: من در قالب یک طرح نظراتم را داده‌ام، در همه کشورهای دنیا 60 درصد درآمد باشگاه‌ها از محل حق پخش تلویزیونی حاصل می‌شود، اما ما در ایران در این زمینه ضعف داریم و تا زمانی که پیش زمینه اقتصادی خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس فراهم نشود، این اتفاق یک رویا است.

اسلامیان ادامه داد: تا زمانی که مسئولان سازمان صدا و سیما حق فوتبال را پرداخت نکنند خصوصی سازی این دو باشگاه یک رویا است.

وی با طرح این پرسش که چرا خصوصی سازی باشگاه‌هایی هم‌چون راه‌آهن ، داماش و ... موفق نبوده است؟ تصریح کرد: نباید با سرنوشت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس این گونه برخورد شود. در فوتبالی که 60 درصد منابعش پرداخت نمی‌شود چگونه انتظار داریم خصوصی سازی صورت گیرد. به این ترتیب چنین مساله‌ای امکان پذیر نیست.

سرپرست نایب رییس اول فدراسیون فوتبال ادامه داد: برای پرسپولیس و استقلال سه گزینه پیش‌رو داریم. ابتدا این که وضع فعلی را ادامه دهیم. دوم این که این دو باشگاه را به اشخاصی بدهیم و یا این که این دو باشگاه را به شرکت‌های بزرگ وابسته به دولت واگذار شوند که مطمئنا دو گزینه اول شرایط مساعدی را فراهم نخواهد کرد.

اسلامیان اضافه کرد: باید این دو باشگاه را به دو شرکت بزرگ صنعتی برای دوره‌های پنج یا شش ساله واگذار کنیم. عدم ثبات مشکل اصلی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال است. ما با خصوصی سازی موافق هستیم اما نباید با این روند در دستور کار قرار گیرد. دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هم باید همچون ذوب آهن، فولاد و سپاهان به شرکت‌های بزرگ صنعتی وابسته به دولت واگذار شوند و هر زمانی که مقدمات کار فراهم شد به طور کامل به بخش خصوصی واگذار شوند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر