بازدید 11426

وضعیت بخش شمالي خط 3 مترو

احداث 17 كيلومتر از بخش شمالي خط سه مترو در شرايط عادي به چهار سال زمان نياز داشت كه اين ميزان با حركت جهادي به يك سال تقليل مي يابد.
کد خبر: ۴۵۷۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۶ 13 December 2014
مديرعامل شركت راه آهن شهري تهران و حومه(مترو) گفت: احداث 17 كيلومتر از بخش شمالي خط سه مترو در شرايط عادي به چهار سال زمان نياز داشت كه اين ميزان با حركت جهادي به يك سال تقليل مي يابد.

به گزارش مهر، هابيل درويشي در بازديد قائم مقام شهردار و معاون حمل و نقل ترافيك شهرداري از روند عمليات ساخت و ريل گذاري بخش شمالي خط 3 مترو تهران حدفاصل خيابان شهيد بهشتي تا شهرك قائم(ازگل) طي گزارشي اظهار داشت: بخش جنوبي خط سه حدفاصل چهارراه ولي عصر(عج) تا بزرگراه آزادگان به خاطر گذر از مناطق فرسوده شهري و ريزش هاي متعدد جزو پيچيده ترين و سخت ترين پروژه هاي مترو تهران بود كه ارديبهشت امسال با موفقيت بهره برداري شد اما بخش شمالي اين خط نيز از جهاتي ديگر منجمله برخورد با دو قنات بزرگ و توده سنگ نيم كيلومتري روند كار را با مشكل مواجه كرده بود كه به اتكاي دانش مهندسي بومي و حركت جهادي مهندسين اين شركت، پيمانكاران و مشاوران همه موانع برطرف شده و مسير 17 كيلومتري كه در شرايط معمولي در كمتر از 4 سال امكان بهره برداري نمي داشت تا پايان سال براي جابجايي مسافر آماده خواهد شد.

وي موفقيت شركت مترو در ثبت ركوردهاي مختلف در ساخت اين مسير از جمله لاينينگ بيش از 400 متر در ظرف يك هفته و پيشبرد همزمان مراحل عمراني و نصب تجهيزات را در پرتو مديريت جهادي و پشتيباني همه جانبه شهرداري و شوراي اسلامي شهر تهران دانست.

درويشي با اعلام اين كه فرايند اين پروژه عظيم شهري مطابق با برنامه زمانبندي پيش مي رود به قائم مقام شهردار و معاونان شهرداري تهران اطمينان داد كه با حمايت و توجه ويژه مديريت شهري در تامين مالي طرح، بخش شمالي خط سه مترو تهران تا پايان سال آماده بهره برداري خواهد شد.

بر پايه اين گزارش دكتر عيسي شريفي قائم مقام شهردار تهران هم پس از بازديد از بخش هاي مختلف اين پروژه بزرگ در جلسه كارگاهي با تقدير از همه دست اندركاران طرح گفت: اين پروژه پيشرفت بسيار خوبي داشته است و اميدواريم با همت جهادي همه معاونان و مديران شهرداري، شركت مترو و پيمانكاران و مشاوران پايان سال شاهد افتتاح پروژه باشيم.
وي تاكيد كرد: بر اين باوريم كه با تدبير و به لطف حمايت هاي همه جانبه شهردار تهران ، بخش شمالي خط سه مطابق برنامه تا پايان سال تكميل خواهد شد.

شريفي همچنين تاكيد كرد كه براي خدمات رساني هر چه مطلوب تر به شهروندان مي بايست از طريق شهرك قائم به عنوان نقطه انتهايي خط سه،شبكه مترو به نياوران و تجريش نيز متصل شود.

قائم مقام شهردار تهران با اشاره به اين كه طبق برنامه قرار است خط مترو فرودگاه مهرآباد نيز تا پايان سال به بهره برداري برسد گفت:بايد با هماهنگي با مسئولان فرودگاه طوري برنامه ريزي شود تا مسافران از طريق سالن هاي ترانزيت وارد مترو شوند و به هيچ عنوان اين پذيرفتني نيست كه مسافران از طريق پاركينگ هاي فرودگاهي به شبكه مترو هدايت شوند.

سید جعفر هاشمی تشكری معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران هم در اين جلسه كارگاهي از تلاش همه دست اندركاران پروژه تشكر كرد و گفت: طبق برنامه زمانبندی تلاش می شود بدون تاخیر تا پایان امسال بخش شمالی خط 3 مترو به بهره برداری برسد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار