بازدید 8564
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام اعلام کرد ;

امن‌ترین مرز خاکی کشور با عراق

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام گفت: متاسفانه عراقی‌ها بدون هماهنگی با ما در بعضی از مواقع مرز را می‌بندند که اگر ما سردخانه و تجهیزات لازم در مرز داشته باشیم از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری می‌شود و زیان تجار ما به حداقل می‌رسد.
کد خبر: ۴۵۲۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۷ 26 November 2014
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام گفت: متاسفانه عراقی‌ها بدون هماهنگی با ما در بعضی از مواقع مرز را می‌بندند که اگر ما سردخانه و تجهیزات لازم در مرز داشته باشیم از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری می‌شود و زیان تجار ما به حداقل می‌رسد.

به گزارش ایسنا، منطقه ایلام، شعبان فروتن در مراسم گرامیداشت روز ملی صادرات اظهارکرد: توجه و توسعه زیرساخت‌های مرز بین‌المللی مهران می‌تواند سهم بسزایی در توسعه استان و رفع مشکلات فعالان اقتصادی و تجار داشته باشد.

وی با بیان اینکه بی‌نظمی‌های موجود در این مرز بین‌المللی مربوط به طرف عراقی است، افزود: یکی از مشکلاتی که تجار و فعالان این مرز با آن مواجه هستند بحث تردد و کارت‌های رفت و آمد این افراد است که هر دستگاهی که در مرز فعالیت دارد کارت تردد خاص خود را می‌خواهد این در حالی است که کارت بازرگانی تجار ما بیان کننده هویت هر فرد است.

فروتن نبود انبارهای مکانیزه و سردخانه را از جمله کمبودهای مرز مهران برشمرد و اضافه کرد: منطقه ویژه اقتصادی برای استان مصوب شده و منطقه آزاد نیز در دست بررسی است که امیدواریم به هدف برسد چراکه تحولی بزرگ در اقتصاد استان را به همراه دارد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام ادامه داد: متاسفانه عراقی‌ها بدون هماهنگی با ما در بعضی از مواقع مرز را می‌بندند که اگر ما سردخانه و تجهیزات لازم در مرز داشته باشیم از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری می‌شود و زیان تجار ما به حداقل می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه استان ما فاقد سرمایه‌گذار بخش خصوصی خارج از استان است، عنوان کرد: یکی از مشکلات دیگر که تجار ما با آن دست و پنجه نرم می‌کنند عدم اعطای تسهیلات تجاری از سوی بانک‌های عامل است و بعضاً دیده شده که برخی از بانک‌ها برای تجار ما مانع تراشی می‌کنند.

فروتن مرز مهران را امن‌ترین مرز خاکی کشور با عراق دانست و گفت: مشوق‌های صادراتی که از سال 89 به هر دلیل متوقف شدند باید مجدداً فعال شوند چون تجار و فعال اقتصادی ما با وجود این مشوق‌ها می‌توانند بیشتر کار کنند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام به نبود دفتر کنسولگری عراق در ایلام اشاره و تاکید کرد: تجار ما برای دریافت ویزای تجاری مجبورند به تهران یا کرمانشاه بروند که اگر این دفتر در ایلام باشد بخشی از مشکلات ما حل خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: با توجه به معافیت بخش صادرات از پرداخت مالیات ولی تجار ما هنوز مالیات صادرات را می‌پردازند که همین امر مشکل بزرگ بخش صادرات استان است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل