بازدید 7508

اقتباس جدید از رمان «1984»

«پل گرین‌گرس» کارگردان معروف انگلیسی قصد دارد فیلمی را براساس رمان «1984» شاهکار معروف «جورج اورول» بسازد.
کد خبر: ۴۵۱۲۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۴ 21 November 2014
«پل گرین‌گرس» کارگردان معروف انگلیسی قصد دارد فیلمی را براساس رمان «1984» شاهکار معروف «جورج اورول» بسازد.

به گزارش ایسنا ، رمان «1984» اثر مشهور جورج اورول توسط پل گرین‌گرس سازنده‌ فیلم «کاپیتان فیلیپس» بار دیگر روی پرده نقره‌یی روایت می‌شود.

این اثر از سوی کمپانی «سونی» تولید می‌شود و متن فیلمنامه‌ آن را «جیمز گراهام» به نگارش درمی‌آورد. رمان سال 1949 اورول تاکنون دوبار مورد اقتباس سینمایی قرار گرفته است.

به گزارش گاردین‌، گرین‌گرس که ساخت دو قسمت از چندگانه «بورن» را برعهده داشته، اخیرا اعلام کرد بار دیگر در قسمت بعدی این مجموعه از «مت دیمن» بازی می‌گیرد.

جورج اورول

اولین نسخه از «1984» که یکی از تاثیرگذارترین رمان‌های قرن بیستم به حساب می‌آید، در دو جلد قرمز و سبز در تیراژ 25 هزار نسخه در سال 1949 به چاپ رسید که نسخه‌ قرمزرنگ آن بسیار کمیاب است. این رمان تاکنون دوبار در هالیوود مورد اقتباس سینمایی قرار گرفته است که معروف‌ترین آن در سال 1956 به کارگردانی «مایکل ردفورد» ساخته شد که در جشنواره‌ فیلم استانبول جایزه‌ بهترین فیلم را کسب کرد و در جشنواره‌ وایادولید اسپانیا جایزه‌ بهترین بازیگر مرد را برای «جان هارت» به همراه آورد.

جورج اورول سال 1903 با نام اصلی «اریک بلر» در بوتیهاری هند که در نزدیکی مرز نپال واقع است، متولد شد. این داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، منتقد ادبی و شاعر انگلیسی با دو کتاب پرفروشش و نیز با نقدهای پرشماری که بر کتاب‌ها می‌نوشت، یکی از بهترین وقایع‌نگاران فرهنگ و ادب انگلیسی قرن بیستم محسوب می‌شود.

اورول چند سال اول زندگی‌ را در هند سپری کرد و در دوران کودکی همراه خانواده‌اش به انگلستان رفت. او از سال ۱۹۲۲ تا ۱۹۲۷ در کشور برمه در خدمت نیروهای پلیس بود. زندگی در محیطی طبقاتی در هند و انگلیس باعث نگاه ویژه او به پدیده فقر شد؛ موضوعی که مهمترین عنصر آثار او را تشکیل می‌دهد. اورول نیز همچون بسیاری از نویسندگان و روشنفکران اروپایی هم‌عصر خود، در دهه ۱۹۳۰ به اسپانیا رفت تا علیه ارتش فاشیست ژنرال فرانکو مبارزه کند. او در این جنگ مجروح شد و هرگز کاملاً بهبود نیافت و همین جراحت در سال 1950 او را به کام مرگ کشاند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل