بازدید 7663

بازداشت ۳تروریست داعشی در فرودگاه کوالالامپور

پلیس مالزی سه تروریست این کشور که قصد پیوستن به گروه داعش داشتند را در فرودگاه بین المللی کوالالامپور دستگیر کرد.
کد خبر: ۴۳۷۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۴ 26 September 2014
پلیس مالزی سه تروریست این کشور که قصد پیوستن به گروه داعش داشتند را در فرودگاه بین المللی کوالالامپور دستگیر کرد.

به گزارش ایرنا، روزنامه استار مالزی روز جمعه اعلام کرد این سه تن شامل یک معمار، یک تکنسین و یک مغازه دار بودند که قصد داشتند با پرواز به ترکیه از آنجا عازم سوریه برای پیوستن به تروریست های داعش شوند.

دولت مالزی که مدت ها در قبال فعالیت تروریست های این کشور سکوت کرده بود اخیرا داعش را به عنوان یک گروه تروریستی معرفی کرد.

تروریست معمار 26 ساله از پاهانگ و تکنسین تروریست نیز با 26 سال از پرلیس مالزی قصد پیوستن به تروریست ها را داشتند.

فرد مغازه دار مالزیایی نیز با 42 سال سن از کلانتان عازم ترکیه و سپس سوریه برای همکاری با تروریست های داعش بود.

شورای امنیت سازمان ملل روز چهارشنبه به اتفاق آرا قطعنامه پیشنهادی 'باراک اوباما' رییس جمهور آمریکا را برای مقابله با حضور افراطیون خارجی در کشورهای دیگر و جلوگیری از پیوستن آنها به درگیری ها در نقاط مختلف جهان تصویب کرد.

براساس قطعنامه 2178 شورای امنیت سازمان ملل، مسافرت به خارج از کشور به منظور جنگیدن برای گروه های افراطی و نیز استخدام چنین افرادی یا تهیه منابع مالی برای آنها جرم است.

عنیفه امان، وزیر امور خارجه مالزی که در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در نیویورک حضور داشت، گفت که مالزی بدنبال تقویت قوانین و قابلیت های ضد تروریسم است.

از سوی دیگر تحقیقات پلیس مالزی از 28 متهم حمایت از فعالیت های تروریستی نشان می دهد این افراد به منظور فرار از دام پلیس از روش های سنتی برای نقل و انتقال وجوه مالی و کمک به گروه های تروریستی استفاده می کنند.

این 28 متهم تروریستی شامل 20 تروریست مالزیایی و هشت تروریست خارجی وابسته به گروه های تروریستی داعش، القاعده، جماعت اسلامی اندونزی و ببرهای تامیل ، گروه های وابسته به سیک ها و گروه صباح دارالاسلام هستند که از اول سال جاری تاکنون در مالزی دستگیر شده اند.

حضور تعدادی از مالزیایی ها در گروه تروریستی و تکفیری داعش در عراق و سوریه به مساله ای حساس در سیاست های مالزی تبدیل شده و مقامات سیاسی پوتراجایا از چند ماه گذشته تاکنون با مروری به سیاست خود در مبارزه با فعالیت های تروریستی به نوع عملکردشان در این زمینه پی برده اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر