بازدید 11462
۱

استراتژی‌های گوگلی مایکروسافت و اپل برای دزدیدن مشتریان!

رقابت‌های اپل و مایکروسافت در سال ۲۰۱۴ به اوج خود می‌ر‌سد و این موضوع که پس از انتشار نسخه Surface ۳ مایکروسافت در مقابل iPad Air اپل شروع شده، اکنون پس از انتشار نسخه ۶ آیفون اوج گرفته است. نکته جالب ‌اینجاست که این هر دو شرکت از استراتژی گوگل برای این رقابت بهره می‌برند.
کد خبر: ۴۳۵۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰ 20 September 2014
استراتژی های گوگلی مایکروسافت و اپل برای دزدیدن مشتریان!
رقابت‌های اپل و مایکروسافت در سال ۲۰۱۴ به اوج خود می‌ر‌سد و این موضوع که پس از انتشار نسخه Surface ۳ مایکروسافت در مقابل iPad Air اپل شروع شده، اکنون پس از انتشار نسخه ۶ آیفون اوج گرفته است. نکته جالب ‌اینجاست که این هر دو شرکت از استراتژی گوگل برای این رقابت بهره می‌برند.

به گزارش «تابناک» قطعا نگاهی به اخبار منتشره از سوی شرکت اپل و مایکروسافت به ویژه در یک ماه اخیر به خوبی نشان می‌دهد ‌این دو رقابتی شدید را برای جذب مشتریان آغاز کرده‌اند و در نتیجه این امر ارائه خدمات متفاوتی شده ‌که این شرکت‌ها در حال ارائه آن‌ها به مشتریان خود هستند.

اما این رقابت دقیقا در حوزه خدمات است. دلیل این امر نیز آن است که هم مایکروسافت و هم اپل به خوبی در‌یافته‌اند که در حوزه سخت‌افزار همچون گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها از یک سو و در حوزه سیستم عامل تقریبا دیگر بعید است که بتوانند برتری خود را به دیگری تحمیل کنند، به ویژه پس از آنکه مایکروسافت اقدام به خرید شرکت نوکیا و یک حضور قدرتمند در بازار گوشی‌های هوشمند با واسطه ترقی خوب سیستم عامل موبایل خود یعنی ویندوز فون کرده است.

حال هم مایکروسافت و هم اپل توجه خود را بیش از همه معطوف به حوزه خدمات پیرامون فناوری کرده‌اند، یعنی آنچه گوگل از آغاز به دنبال آن بوده ‌و جالب آنکه رقابت اپل و مایکروسافت در حوزه خدمات دست و پای گوگل را هم تا حدی بسته یا خواهد بست.
استراتژی های گوگلی مایکروسافت و اپل برای دزدیدن مشتریان!
تنها نگاهی به اخباری که امروز و روزهای گذشته از این دو شرکت منتشر شده، نشان دهنده این امر است. حتما به گوش شما نیز رسیده ‌که آیفون نسخه ۶ رکورد پیش خرید را در بین همه گوشی‌های هوشمندی که تا کنون تولید شده‌اند، زده است. آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس، مجموعا ۴ میلیون پیش خرید را در کل دنیا و تنها در ۲۴ ساعت نخست داشتند تا این رکورد را از دست شرکت سامسونگ و Galaxy به در‌آورد.

همین امر برای مایکروسافت، ‌زنگ خطر بزرگی بود تا به سرعت به صرافت افتاده و دست به کار شود؛ اما اقدام مایکروسافت جالب توجه و زیرکانه بود‌. این شرکت از رسوایی که چندی پیش برای اپل و iCloud رخ داد و طی آن یک هک جزیی، منجر به سرقت و انتشار تصاویر شخصی و خصوصی بسیاری از مشاهیر هالیوودی شد، برای ضربه زدن به اپل استفاده کرد.

به این ترتیب که مایکروسافت که طی یک سال گذشته به سرعت به دنبال ترقی و بهبود فن‌آوری Cloud خود با نام OneDrive بوده است، روز گذشته اعلام کرد که ضمن افزایش محدودیت آپلود فایل تا ۱۰ گیگابایت در این سرویس، میزان فضای رایگان در اختیار کاربران را نیز از ۱۵ گیگابایت به ۳۰ گیگابایت افزایش داده است!

این موضوع بیش از همه در رابطه با نگرانی‌های کاربران محصولات اپل از اتفاق اخیر در iCloud است که منجر به آن شد که کار‌شناسان حوزه فن‌آوری، نقدهای اساسی به شرکت اپل وارد کنند. البته هرچند اپل پس از آن تلاش‌های بسیاری برای افزایش ضریب امنیتی iCloud کرد، این موضوع به هیچ وجه منجر به آن نشده که نگرانی‌ها در خصوص این سرویس پایان یابد.

اکنون مایکروسافت در نظر ‌که با کشاندن کاربران اپل به استفاده از خدمات Cloud خود یعنی OneDrive، بخش مهمی از سود شرکت اپل در فروش هوشمند‌های خود را به نام خود ذخیره کند! یک ترفند بسیار زیرکانه و بجا از ما‌ترک بیل گیتس!

‌«داگلاس پیرس» از مقامات شرکت مایکروسافت امروز در پستی که در وبلاگ OneDrive منتشر کرده است – اینجا – اشاره کرده: پیش از این خیلی خوب تفاسیر و مباحث پیرامون میزان حافظه بر روی گوشی جدید آیفون را که به تازگی منتشر شده است، دنبال می‌کردیم و از هم‌اکنون می‌خواهیم که میزان حافظه بیشتری را در اختیار کاربران گذاریم. ما فکر می‌کنیم ‌شما از داشتن یک حافظه رایگان بیشتر برای آیفون خود و ‌به‌روزرسانی به iOS ۸ خوشحال خواهید بود. این یک پیشنهاد با مدت زمان محدود است. در نتیجه زود‌تر ‌برنامه OneDrive را ‌روی آیفون خود نصب کنید!
استراتژی های گوگلی مایکروسافت و اپل برای دزدیدن مشتریان!
همان گونه که در متن این گزارش نیز آمده، ‌این پیشنهاد یک زمان محدود دارد و کافی است ‌کاربران آیفون اقدام به نصب برنامه OneDrive بر روی گوشی خود و آپلود کردن فایل‌ها بر روی این سرویس کنند. البته هنوز مدت زمان آن تعیین نشده است.

اما از آن سوی بشنوید از اقدام متقابل اپل در این باره، زیرا این شرکت نیز گویا چندان بیکار نبوده است. روز چهارشنبه اپل نسخه ۸ از سیستم عامل موبایل خود یعنی iOS ۸ را منتشر کرد که بنا بر گزارش‌های بزرگ‌ترین به‌روز‌رسانی این سیستم عامل است، ولی بخش مهمی از امکانات آن تا ماه اکتبر برای کاربران در دسترس نخواهد بود.

یکی از مهم‌ترین آن‌ها خدمات جدید iCloud Drive است که برای کاربران MAC تا زمان انتشار نهایی نسخه OS X Yosemite یعنی سیستم عامل جدید دسکتاپ این شرکت، قابل دسترس نخواهد بود. این سرویس جدید در واقع جایگرینی برای OneDrive مایکروسافت و Dropbox است که به کاربران اجازه می‌دهد با سهولت هر چه بیشتر اطلاعات را در بین چندین دستگاه همگام سازی یا Sync نمایند.

اما جالب آنجاست که هرچند این امکان تا ماه اکتبر برای کاربران MAC قابل دسترس نیست، اما اپل اقدام به انتشار یک بروز‌رسانی کرده ‌که کاربران ویندوز را قادر می‌کند تا از هم اکنون این امکانات را‌ داشته باشند. پس از نصب این ابزار و داخل شدن به حساب کاربری iCloud کاربران می‌توانند که از طریق یک پوشه با نام iCloud تمامی اطلاعات خود را ‌روی این سرویس دیده و نسبت به مدیریت آن‌ها اقدام کنند.

استراتژی های گوگلی مایکروسافت و اپل برای دزدیدن مشتریان!

این کارها به خوبی نشان می‌دهد، ‌این شرکت‌ها چگونه مشتریان یکدیگر را هدف قرار داده‌اند و در صدد هستند تا با ‌خدمات بهتر و بهینه‌تر برای کاربران و استفاده از نقاط ضعف یکدیگر در این خصوص، مشتریان بیشتری را جذب کنند.

اما گوگل به عنوان شرکتی که از آغاز همه ‌محصولات خود را رایگان در اختیار کاربران گذارده، ‌تا تنها از خدمات پیرامون آن‌ها کسب در‌آمد کند، در این میان می‌بیند ‌استراتژی‌اش چگونه از سوی این دو شرکت که اساس مبتنی بر تولید و نه خدمات هستند، به کار گرفته می‌شود.

جالب آنکه رقابت این دو با استفاده از استراتژی گوگل، منجر به آن می‌شود که خود گوگل در این میان اگر دیر بجنبد، به سرعت عقب افتاده و بخش مهمی از بازار خود را به ویژه در خدمات Cloud از دست بدهد. اکنون باید منتظر ماند و دید تا پایان سال جاری که سالی سخت در رقابت برای همه این شرکت‌ها بوده است، چه اتفاقات عجیب دیگری در راه است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱
اونجا رقابت سر خدمات بیشتر به مشتریه اونوقت اینجا ما حداقل حقمونو از شرکت های اینترنت و اپراتورها میخوایم میگن همینی که هس ناراحتی استفاده نکن!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل