بازدید 3908

استقبال رییس‎پارلمان‌عراق ازگسترش‌روابط با ایران

رییس پارلمان عراق با استقبال از گسترش سطح پارلمانی روابط ایران و عراق گفت: ما قصد داریم پس از تکمیل روند سیاسی عراق، روابط دو جانبه با ایران را افزایش دهیم.
کد خبر: ۴۲۸۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۱ 25 August 2014
رییس پارلمان عراق با استقبال از گسترش سطح پارلمانی روابط ایران و عراق گفت: ما قصد داریم پس از تکمیل روند سیاسی عراق، روابط دو جانبه با ایران را افزایش دهیم.

به گزارش ایرنا، سلیم الجبوری در دیدار با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که صبح امروز به منظور دیدار با مقامات این کشور سفر کرده است، افزود: ما از جدیت همسایه خود ایران برای گسترش روابط با عراق با خبریم و قصد داریم پس از تکمیل روند سیاسی عراق، مناسبات خود با ایران را گسترده تر کنیم.

وی افزود: در کربلا و اقلیم کردستان، شیعیان و کردها پذیرای آوارگان مناطق اشغال شده هستند که این نشان از همبستگی عراقی ها دارد اما این اسکان دادن و کمک به آوارگان یه راه حل موقت است.

رییس پارلمان عراق تاکید کرد: باید شرایطی فراهم شود که تروریسم سرکوب و آوارگان به خانه های خود بازگردند.

ظریف نیز در این دیدار با یادآوری توفیقاتی که در رسیدن به راه حل سیاسی از سوی عراقی ها بدست آمده خاطرنشان کرد: بهترین راهکار حل مشکلات امنیتی عراق استفاده از همین روش است.

وی عنوان کرد: خطری که امروز عراق و مردم این کشور را تهدید می کند محدود به این کشور نیست و همه منطقه و کل جهان این تهدید را احساس می کنند.

محمد جواد ظریف صبح روز یکشنبه به منظور دیدار با مقامات شیعه، سنی و اقلیم کردستان وارد بغداد شد. سفر وی سه روزه خواهد بود. وزیر امور خارجه کشورمان با آیت الله سیستانی دیدار می کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل