بازدید 4021

احتمال بروز ناآرامی‌ها در شهرهای دیگر آمریکا

بسیاری از شهروندان امریکایی پنجشنبه شب در شهر های فرگوسون و نیویورک تظاهرات کردند.
کد خبر: ۴۲۵۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۸ 15 August 2014
بسیاری از شهروندان امریکایی پنجشنبه شب در شهر های فرگوسون و نیویورک تظاهرات کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در ادامه اعتراضات مردمی به کشته شدن یک نوجوان سیاهپوست به دست پلیسی سفید پوست در ایالت میسوری، صدها نفر از مردم پنجشنبه شب به خیابانهای فرگوسون - در ایالت میسوری - آمده و تظاهراتی آرام به راه انداختند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، پس از آن که روز شنبه گذشته، یکی از ماموران پلیس سفید پوست شهر فرگوسون نوجوانی سیاه پوست را به نام مایکل براون مضروب کرده و کشت، موجی از اعتراضات علیه نژاد پرستی در این شهر به راه افتاد.

بر اساس این گزارش، سروان رون جانسون، مسئول جدید نیروهای انتظامی فرگوسون نیز در صفوف اول تظاهرات پنجشنبه شب حضور داشت.

وی، که پلیسی سیاه پوست است، دلیل شرکت کردن در تظاهرات را ابراز ناراحتی از کشته شدن یک نوجوان توصیف کرد.

در حمایت از نوجوان کشته شده، تظاهرات دیگری نیز در شهر نیویورک برگزار شد. صدها نفر با شرکت در این تظاهرات، از خشونت ماموران پلیس امریکا انتقاد کردند.

ناآرامی‌هایی که در فرگوسن آغاز شده می‌تواند در شهرهای دیگر آمریکا روی دهد


در این حال، یک روزنامه آمریکایی نوشت علتی که باعث بروز خشونت‌ها و ناآرامی‌ها در شهر فرگوسن آمریکا گردیده می‌تواند در بسیاری از شهرهای دیگر آمریکا نیز روی دهد.

به گزارش تسنیم، روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» طی گزارشی نوشت آن چیزی که باعث بروز خشونت‌ها و ناآرامی‌ها در شهر فرگوسن ایالت میسوری آمریکا گردید، می‌تواند در بسیاری از شهرهای دیگر آمریکا نیز روی دهد.

این روزنامه در گزارش خود تاکید کرد که پلیس آمریکا باید رویکرد خود با جوامع فقیر و سیاه را تغییر دهد.

تظاهرات‌ها در فرگوسن در اعتراض به اقدام روز شنبه یک پلیس است که «مایکل براون» یک نواجوان سیاهپوست 18 ساله غیرمسلح را با ضربات گلوله کشت.

اعتراضات در شهر فرگوسن ایالت "میسوری" آمریکا در حالی وارد پنجمین روز خود شد که وضعیت کنونی خیابان‌های این شهر آمریکا همانند شهرهای جنگی در آمده است.

این در حالی است که یکی از نظامیان سابق آمریکا گفت که تاکتیک‌هایی که برای خاموش کردن اعتراضات در فرگوسن به کار گرفته شده اشتباه بوده و فقط باعث تشدید اوضاع در این منطقه می‌شود.

روزنامه واشنگتن پست در گزارش خود به وضعیت شهر فرگوسن آمریکا اشاره کرد و نوشت که 65 درصد جمعیت این شهر را سیاه‌پوستان تشکیل می‌دهند در حالی که 94 درصد از پلیس این شهر از سفید پوستان هستند.

بر اساس گزارش‌ها 22 درصد از ساکنان فرگوسن فقیر هستند که در مقایسه با سال 2000 دو برابر شده است.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها