بازدید 12026

ترفند پیچیده برای سرقت از مشتریان بانک‌ها

پلیس در تعقیب دو مرد است که مشتریان بانک‌ها را با صحنه‌سازی فریب می‌دهند و از آنها با فروش ساعت‌های تقلبی سرقت می‌کنند.
کد خبر: ۴۲۴۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۶ 10 August 2014
پلیس در تعقیب دو مرد است که مشتریان بانک‌ها را با صحنه‌سازی فریب می‌دهند و از آنها با فروش ساعت‌های تقلبی سرقت می‌کنند.

به گزارش شرق، فردی اسفند سال گذشته با مراجعه به کلانتری فلسطین به ماموران خبر داد پس از خروج از شعبه بانک به شیوه «بدل‌اندازی» مورد سرقت مبلغ 10‌میلیون‌تومان قرار گرفته است. مالباخته پس از معرفی به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «روز حادثه مبلغ 10‌میلیون‌تومان را از بانک دریافت کردم و به سمت شرکت محل کار خود در حرکت بودم که مردی جلو مرا گرفت و در حالی‌که با لهجه‌ای خاص صحبت می‌کرد، گفت قصد دارد ساعت مچی گرانقیمتش را بفروشد. به او جواب دادم قصد ندارم ساعت بخرم. در همین حین فرد دیگری از پشت‌سر به ما دونفر نزدیک شد و پرسید: «آیا این ساعت فروشی است؟» که فروشنده به وی پاسخ داد: «ساعت را به شما نمی‌فروشم چون شما دلال هستید.» در حالی‌که قصد ترک محل و دورشدن از آن دونفر را داشتم، فردی که خودش را خریدار ساعت جا زده بود مرا به گوشه‌ای در پیاده‌رو کشاند و گفت: «این ساعت را برای من بخر. در ازای آن مبلغ 500هزارتومان به شما سود خواهم داد.» بعد از شنیدن این حرف برای گرفتن سود 500‌هزار‌تومانی، به سمت فروشنده ساعت رفتم و عنوان کردم ساعت را می‌خرم. فروشنده پس از تحویل‌دادن ساعت مچی، مبلغ 10‌میلیون‌تومان را از من گرفت و بلافاصله از محل دور شد. در حالی‌که قصد داشتم ساعت را به نفر بعدی تحویل بدهم و 500‌هزار‌تومان سود را دریافت کنم، متوجه شدم آن شخص در حال فرار است. آن زمان بود که فهمیدم آن دونفر با یکدیگر همدست هستند و با این ترفند ساعتی تقلبی را به من فروخته‌اند.»

کارآگاهان پس از آغاز رسیدگی به این شکایت و بررسی پرونده‌های مشابه، موفق شدند تعداد دیگری از مالباختگان را شناسایی کنند که دقیقا به همین شیوه و شگرد و همگی پس از خروج از شعب بانکی مناطق مختلف مورد سرقت قرار گرفته و چند‌میلیون‌تومان از دست داده بودند. ماموران در گام بعدی رسیدگی به این پرونده با توجه به اطلاعات به‌دست‌آمده از اظهارات شکات، به شعب مختلف بانکی رفتند و به بررسی تصاویر به‌دست‌آمده از دوربین‌های مداربسته پرداختند.

آنها در این مرحله موفق به شناسایی تصویر فردی شدند که به گفته مالباختگان، با تغییر لهجه سعی داشت خود را از اتباع کشورهای اروپایی معرفی و به این شیوه و شگرد زمینه اولیه برای بدل‌اندازی را فراهم کند. به این ترتیب پلیس یک گام به دستگیری متهمان نزدیک شد اما از آن زمان به‌بعد سرنخ تازه‌ای به دست نیامد و دو مرد ناشناس همچنان فراری هستند.

سرهنگ صفدر جان‌پرور، رییس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تایید این خبر گفت: «با توجه به ادامه رسیدگی به پرونده در پایگاه سوم پلیس آگاهی و به منظور شناسایی و دستگیری متهمان، مجوز انتشار تصویر به‌دست‌آمده یکی از متهمان توسط مقام قضایی صادر شده است و از شهروندانی که موفق به شناسایی متهم شده‌اند درخواست می‌شود هرگونه اطلاعات درخصوص هویت، مخفیگاه، محل‌های تردد و... این شخص را از طریق شماره تماس 21865610 در اختیار کارآگاهان این پایگاه قرار دهند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۰
انتشار یافته: ۱۸
نقشه خیلی ساده لوحانه ای بود. مگر آدم عاقل در گوشه خیابان ساعت ده میلیونی معامله می کند؟
امان از طمع.امان از دغل بازی
خیلی قدیمی بود و اصلا پیچیده نبود فقط یک آدم ساده لوح لازم داشتن
اونوقت بگید آی کیو ایرانی ها بالاست
حقش چرا اينقدر سود اضافي كسي كه ده ميلون پول همراه دارد شركت هم دارد چرا دلالي كند خدا ميشه ماهم روزي ده ميلون داشته باشيم
عزت ز قناعت است و خواری ز طمع
با عزت خود بساز و خواری مطلب
من هم اسير همين نوع كلاهبرداري شدم اما با سوژه دوربين فيلمبرداري بجاي ساعت مچي .وقتي به پليس مراجعه كردم فرمودند اين كه جرم نيست تو با رضايت از آنها خريد كرده اي.
امان از طمع
واقعا شیوه های جدید سرقتی نیاز به دوره های پیشرفته دارد
هر روز روشی جدید

به خدا این ها دانشگاه دارند
عجب ترفند پیچیده ای!!!!
اين مالباخته ديدني نيست عزيز!
غمنامه ي او شنيدني نيست عزيز!
هر قدر كه گريه مي كند باز پر است
دندان طمع كشيدني نيست عزيز!
نوش جونشون
تا زمانی که آدمهایی به این سادگی وجود داره ، پول درآوردن کار سختی نیست
سلام
درست 40 سال گذشته این ترفند وقتیه به شهر مشهد رفته بودم به سرم آمد . البته آن موقع ساعت نبود یک دست کت و شلوار بود . فرشنده ای اسرار می کرد این کت و شلوار از من بخر بنده قصد خرید کت و شلوار نداشتم ولی یک نگاهی به کت و شولر داشتم . فردی در کنار دستفروش گفت من این کت و شلوار می خواهم ولی نمی خواهم با او هم کلام شوم شما بخرید من از شما می گیریم . بعد از خرید متوجه شدم هم فروشنده و هم خریدار از محل گریخته اند. این ترفند از 40 سال گذشته درذهن من است هیچوقت پاک نمی شود. الان بعد از 50 سال هر کسی به هر شکلی در خیابان از من طلب پولی یا وعده ای یا درخواست پول کند . در خواست آن را رد یا بی خیال از ماجرا می گذرم .
ما هیچوقت نباید از به ظاهر دستفروش هایی که ساعت تقلبی می فروشند و قصد دزدی از ما با همکاری رفیقشان را دارند ساعت بخریم.
خب مرد حسابی تو که می خواستی ساعت رو واسه یکی دیگه بگیری اول از طرف پولش رو می گرفتی نه با پول خودت!
آدم اینقدر ساده لوحححححححححححححححح!!!!!!!!!!!!!
عجب دزدای دندون گردی بودن 10 ملیون؟؟
طمع سرمنشا بسیاری از مشکلات انسان است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر