بازدید 15244

افشای «پارتی بازی» در استخدام‌های دولت‌ قبل

جنابعالی خطاب به استاندار وقت استان البرز نوشته‌اید: «٢ سهمیه استخدامی برای استخدام نامبردگان به آن استانداری تخصیص می‌یابد، دستور فرمایید، برای بکارگیری افراد موصوف اقدام شود.»
کد خبر: ۴۲۱۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۰ 03 August 2014
پس از آن‌که لطف‌الله فروزنده معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی دولت دهم در مصاحبه‌ای با تسنیم نسبت به اقدامات دولت یازدهم در نظام اداری انتقاد و از عملکرد دولت‌های نهم و دهم دفاع کرد، معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی دولت یازدهم در جوابیه‌ای مستند و مستدل به احکام قانونی به ادعاهای وی پاسخ گفت و از وجود هزاران مورد پارتی‌بازی استخدامی در دولت گذشته پرده برداشت.

به گزارش ایرنا، در این جوابیه معاونت سرمایه انسانی دولت یازدهم خطاب به فروزنده اعلام کرده است: جنابعالی در اظهارات خود بیان داشته‌اید در دولت دهم حدود ٢٤‌درصد کارکنان رسمی و پیمانی کاهش یافته است. این درحالی است که تعداد مجوزهای صادره برای استخدام در طول ٨‌سال گذشته با احتساب طرح مهرآفرین بیش از یک‌میلیون و ٥٠‌هزار نفر است.

همچنین برخلاف اظهارات جنابعالی، مجموع تعداد کارکنان دستگاه‌های اجرایی از‌ سال ١٣٨٤ تا ابتدای دولت یازدهم ١٢‌درصد افزایش یافته است و چنانچه مجوزهای غیرقانونی صادره از طرف دولت دهم در قالب طرح مهرآفرین عملی می‌شد، تعداد کارکنان دولت حدود ٣٠‌درصد افزایش می‌یافت. 

جنابعالی بهتر از هر کسی مطلع هستید که استخدام‌ها فقط به این موارد (تبدیل وضع کارکنان شرکت‌های خصوصی که در مصاحبه به آن تأکید نموده‌اید) ختم نمی‌شود و سوابق مکاتبات شما در این مورد شامل هزاران نامه در بایگانی این معاونت موجود است که به‌رغم وظیفه قانونی‌تان براساس توصیه‌های مکتوب رئیس دفتر وقت رئیس‌جمهوری یا دیگران، نامه‌هایی را برای دستگاه‌ها ارسال کرده و توصیه کرده‌اید که افراد خاصی را استخدام کنند. مکاتباتی از شما موجود است که در آنها نوشته‌اید:  «فلانی می‌آید ایشان را به اتفاق خواهرشان استخدام کنید!» و حتی در مقابل پرسش و اعتراض دستگاه‌ها، اصرار بر این امر داشته‌اید که بدون ضابطه و امتحان و رعایت عدالت (که شعار محوری دولت‌های نهم و دهم بود) استخدام افراد خاص انجام شود.  برای مثال نامه مربوط به خانم «ک. ح» با امضای رئیس دفتر رئیس‌جمهوری با موضوع «درخواست اشتغال به کار دختران ایشان» حاوی پی‌نوشت رئیس‌جمهور، جنابعالی خطاب به استاندار وقت استان البرز نوشته‌اید: «٢ سهمیه استخدامی برای استخدام نامبردگان به آن استانداری تخصیص می‌یابد، دستور فرمایید، برای بکارگیری افراد موصوف اقدام شود.»  همچنین نامه به امضای جنابعالی برای وزیر محترم آموزش و پرورش وقت که مرقوم داشته‌اید:«درخصوص نامه دفتر رئیس‌جمهوری مبنی بر درخواست آقای...، دستور فرمایید نسبت به بکارگیری نامبرده به صورت قرارداد انجام کار معین در اداره آموزش و پرورش شهر ری، فورا اقدام کنید.» 

نمونه دیگر نامه موضوع آقای «ح. ع» درخصوص «درخواست اشتغال به کار دخترانشان در بیمارستان...» است که با پی نوشت رئیس‌جمهوری به دست شما رسیده و جنابعالی خطاب به استاندار وقت مازندران نوشته‌اید:«استاندار محترم مازندران، نسبت به بکارگیری ایشان اقدام و نتیجه را گزارش کنید.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان