بازدید 20627
۹

احتمال ممنوع‌الکاری مسافران برزیل در تلویزیون

حتی با حذف ایران در دوره اول این بازی‌ها و برگشتن مسافران هم این حاشیه‌ها تمام نشد، به تازگی خبر ممنوع‌الکاری و ممنوع‌الورودی ۶-۵ نفر از مسافران برزیل در سازمان صدا و سیما به گوش رسیده است.
کد خبر: ۴۱۵۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۹ 13 July 2014
چند ماه بعد از صعود تیم‌ملی فوتبال ایران به جام‌جهانی ۲۰۱۴ پروژه «یار دوازدهم» مطرح شد. بنا بود تعدادی از هنرمندان ایرانی برای حمایت و پشتیبانی به برزیل سفر کنند.  در ابتدای راه اسامی کسانی چون الناز شاکردوست‌، محسن تنابنده‌، مهناز افشار‌، بهاره رهنما،‌ پیمان قاسم‌خانی‌، لاله اسکندری‌، مرتضی پاشایی، بهنوش طباطبایِی‌، امید زندگانی، بهنوش بختیاری‌، کامبیز دیرباز‌، مهدی پاکدل‌، امین حیایی‌، برزو ارجمند،‌ سیامک انصاری‌، سیدجواد رضویان‌، رامبد جوان‌ و... به میان آمد. 

به گزارش شهروند، حتی عکاسی از برخی از این چهره‌ها هم انجام شد و نشست خبری این پروژه با حضور محمدرضا گلزار و...  برگزار و رسانه‌ای شد. اما هرچه به زمان برگزاری جام‌جهانی نزدیک‌تر شدیم، ستاره‌ها یک به یک و به گفته خودشان به دلایل شخصی از سفر به برزیل منصرف شدند، آن هم ستاره‌هایی که قرار بود «یار دوازدهم» تیم‌ملی و سفیران فرهنگی باشند و عجیب‌تر آن‌که هیچ توضیح رسمی نیز از طرف گروه سازنده درخصوص این انصراف‌ها داده نمی‌‌شود؛ انصرافی که معمولا بعد از جلسه با مدیر آژانس مسافرتی که مسئولیت این سفر را از میانه‌ کار برعهده گرفته بود، پیش می‌آمد.

بنا بود از حضور این ستاره‌ها در برزیل محصولی برای شبکه نمایش خانگی به تهیه‌کنندگی سیدجواد ‌هاشمی و کارگردانی محمدحسین لطیفی ساخته شود و جالب این‌جاست که لطیفی هم از این سفر منصرف شد.

درنهایت خردادماه چهره‌هایی نظیر محمدرضا شریفی‌نیا، مهراب قاسم‌خانی، محسن تنابنده، رضا یزدانی، سام درخشانی، پژمان جمشیدی، لیندا کیانی، نرگس محمدی، امیرحسین صدیق و...  با سرپرستی جواد‌ هاشمی راهی برزیل شدند و از همان روزهای اول عکس‌هایی از خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند؛ عکس‌هایی که صدای اعتراض بخشی از افراد را بلند کرد که «نماینده‌های فرهنگی ایران نباید اینچنین باشند و لباس‌های راحتی مثل شلوارک و تیشرت بپوشند و عکس یادگاری بگیرند. افرادی که مدام درحال چرخیدن در شهر و عکاسی و خرید هستند، دقیقا چه نقشی در حمایت از تیم‌ملی فوتبال دارند.»

البته برخی اشتباهات این چهره‌ها مانند جا‌به‌جا کشیدن رنگ‌های پرچم ایران و عکس ‌فانتزی که از شریفی‌نیا منتشر شد به این اعتراض‌ها دامن زد.  پاسخ مسافران برزیل هم این بود که ما نماینده فرهنگی ایران نیستیم و با پول تو جیب خودمان به سفر آمدیم و رنگ‌های پرچم هم اشتباهی سهوی بود که همان لحظه اصلاح شد.  آش آن‌قدر شور شد که صدای علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد هم درآمد که اولا وزارت ارشاد هیچ پشتیبانی مالی از این پروژه نکرده است و درثانی طبیعی است کسی که برای تماشای مسابقات جام‌جهانی به برزیل رفته، لباس راحت و ورزشی بپوشد. 

حتی با حذف ایران در دوره اول این بازی‌ها و برگشتن مسافران هم این حاشیه‌ها تمام نشد، به تازگی خبر ممنوع‌الکاری و ممنوع‌الورودی ۶-۵ نفر از مسافران برزیل در سازمان صدا و سیما به گوش رسیده است.

سرپرست هنرمندان اعزامی به برزیل درباره ممنوع‌الکار شدن برخی هنرمندان در تلویزیون گفت: واقعا اگر ما این‌قدر بیچاره شده‌ایم که سازمان صداوسیما هم از ما حمایت نکند پس بگویند تا برویم سراغ صنف گوشت‌فروش‌ها تا از آنها بخواهیم از ما حمایت کنند. اگر این خبر درست باشد، واقعا متاسفم که بابت پوشیدن شلوارک هنرمندان ما باید در تلویزیون ممنوع‌الکار شوند. احتمالا این هنرمندان قتل انجام داده‌اند که چنین حکمی برایشان صادر شده وگرنه ما همه با هم در برزیل بودیم و خلافی از کسی سر نزده است.

هاشمی با تأکید براینکه صداوسیما باید از ما حمایت کند، گفت:  پیامکی به آقای ضرغامی و رئیس دفتر او فرستادم و در آن گلایه‌هایم را بدون تعارف عنوان کردم و امیدوارم باتوجه به این‌که ما در یک کشور اسلامی زندگی کنیم جواب من را بدهند. البته جواد‌ هاشمی به نقل از مهدی فرجی مدیر شبکه یک گفت هیچ‌کسی از هنرمندان به برزیل رفته در تلویزیون ممنوع‌الکار نیستند. اما خود هاشمي مثال نقض گفته‌هاي‌ فرجی است که با توجه به اصرار تهیه‌کننده «شب‌های شیدایی» برای اجرای‌ هاشمی در این برنامه، تلویزیون با این تصمیم مخالفت می‌کند.

باید منتظر ماند و دید پس‌لرزه‌های این سفر جنجالی تا کجا ادامه دارد و هنرمندانی که احتمالا برای ادامه کار خود دچار مشکل شده‌اند چه واکنشی به این تصمیم احساسی سازمان صداوسیما نشان می‌دهند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹۹
انتشار یافته: ۹
احسنت
ممنوع‌الکار شدن برخی هنرمندنماها در تلویزیو ن یک فکر عاقلانه ومنطقی است ومورد حمایت ما
تابناک جان: ممنـــوع الکـــار؟ کلمه فارسی رو با عربی ترکیب می کنی؟
خوب پس ديگه ستايش هم پخش نميشه. شريفي نيا روهم كه حذف كنيم ديگه هيچ سريالي پخش نميشه. با حاله نه...
چرا نوشتید تصمیم احساسی صداو سیما؟ هنرمندان چه بخواهند و چه نخواهند الگوی تعدادی از جوانان ما هستند و گردش آنان با آن وضعیت باعث دوگانگی بسیاری از جوانهای ما می شود.
راهی که میرویم به ناکجا آباد است....متاسفم برای همه کسانی که به این موارد ایراد میگیرن.بنده ازهمه این هنرمندان وکسانی که برای تشویق تیم ملی رفتن سپاسگزاری میکنم.امیدوارم خوشیهاشون نوش جانشون باشه
ممنوع کار بشن که چی بشه
اقتصاد و ناهنجاری جامعه بر طرف میشه
ترو بخدا به فکر اصل باشید
بیکاری، فقر، اعتیاد، طلاق، اقتصاد و ...
فقط چسبیدید به حاشیه
تابناک خواهش می کنم نظر من رو بذار توی سایتت
ببین سر جونم شرط میبندم که نمیشن واقعا متاسفم که بابت پوشیدن شلوارک هنرمندان ما باید در تلویزیون ممنوع‌الکار شوند.
آی خوب شدا......
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان