بازدید 4334

ورود ناظران‌اروپایی به موضوع تقلب در افغانستان

هیئت ناظران اتحادیه اروپایی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ضمن ابراز نگرانی از وضعیت جاری در این کشور، بررسی جدی ادعاهای مطرح شده در مورد تقلب انتخاباتی را خواستار شدند.
کد خبر: ۴۱۳۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۳ 03 July 2014
هیئت ناظران اتحادیه اروپایی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ضمن ابراز نگرانی از وضعیت جاری در این کشور، بررسی جدی ادعاهای مطرح شده در مورد تقلب انتخاباتی را خواستار شدند.

به گزارش فارس از کابل، «تایس برمن» رئیس هیئت ناظران اتحادیه اروپا امروز در یک نشست خبری در کابل گفت : ادعاهای مطرح شده در مورد تقلب در دور دوم انتخابات ریاست جمهور افغانستان باید بصورت جدی مورد بررسی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: ادعاهای مطرح شده از سوی تیم انتخاباتی اصلاحات و همگرایی به رهبری «عبدالله عبدالله» و اطلاعاتی درز کرده از کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، نشان می‌دهد که در 6 هزار محل رای‌گیری مشکلاتی بوجود آمده است.

اتحادیه اروپا در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی افغانستان  15 هزار ناظر در ولایت‎های کابل، بلخ و هرات داشت.

وی افزود: نمایندگان اتحادیه اروپا برای حل جنجال‎های پیش آمده در روند انتخابات افغانستان دیدارهایی نیز با «حامد کرزی» رئیس جمهور این کشور داشته‌اند.

پس از برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، عبدالله عبدالله یکی از کاندیداهای این دور مدعی شد که نهادهای برگزار کننده انتخابات در تقلب گسترده و سازمان یافته به نفع رقیب وی «اشرف غنی احمدزی» نقش داشته‌اند.

با این حال هر چند احمدزی و کمیسیون‎های انتخاباتی این ادعاها را رد کردند اما عبدالله تمام روابط خود را با کمیسیون‎های انتخاباتی قطع کرد و ادامه فعالیت‌های آنان را غیرمشروع دانست.

رئیس هیئت ناظران اتحادیه اروپا در ادامه با استقبال از تأخیر در اعلام نتایج ابتدایی انتخابات افغانستان گفت: این هیئت در انتخابات افغانستان بی طرف است.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان روز گذشته (11 تیر) قرار بود نتایج ابتدایی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور را اعلام کند اما آن را تا 16 تیر به تاخیر انداخت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان