بازدید 8537

واردات نخستين فيلتر دوده به ايران

نخستين فيلتر دوده براي حذف آلاينده‌هاي خودروهاي ديزلي وارد ايران شد.
کد خبر: ۴۱۲۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۳ 02 July 2014
نخستين فيلتر دوده براي حذف آلاينده‌هاي خودروهاي ديزلي وارد ايران شد.

به گزارش ایسنا، مديرعامل شركت كنترل كيفيت هواي تهران مي‌گويد: اين فيلترها كه تكنولوژي پيشرفت و قابليت خود پالايي دارند روي اتوبوس‌هاي پايتخت نصب مي‌شوند.

وحيد حسيني، مديرعامل شركت كنترل كيفيت هوا از واردات فيلترهاي دوده به ايران خبر مي‌دهد و مي‌گويد: اين فيلترها كه از سال 1998 در كشورهاي اروپايي براي كنترل و كاهش آلاينده‌هاي هوا به كار گرفته مي‌شوند تاكنون وارد ايران نشده بود و اين نخستين‌بار است كه قرار است براي كاهش آلودگي هواي پايتخت از اين فيلترها براي كنترل و كاهش آلاينده‌هاي ناشي از احتراق سوخت در خودروهاي ديزلي استفاده شود.

به گفته مديرعامل شركت كنترل كيفيت هوا، ويژگي ديگر فيلترها دوده «قدرت خود پالايي» آنهاست و اين فيلترها نيازمند تعويض نيستند. او ادامه داد: فيلترهاي دوده‌يي كه الان وارد ايران شده نياز به تعويض ندارند و به عبارتي عمرشان بي‌پايان است و تا زماني كه وسيله نقليه عمر مفيد دارد اين فيلترها نياز به تعويض ندارند.

حسيني در مورد ورود شهرداري تهران درباره نصب فيلترهاي دوده روي خودروهاي ديزلي شهرداري گفت: بر اساس قانون اين فيلترها از ابتداي سال 94 بايد روي خودروهاي ديزلي نصب شود اما شهرداري تهران با توجه به وضعيت آلودگي هوا و برنامه‌هايي كه در راستاي كاهش آلاينده‌ها دنبال مي‌كند به طور داوطلبانه واردات و نصب فيلترهاي دوده را آغاز كرده البته سازمان محيط زيست هم از اين اقدام شهرداري استقبال كرده و مسوولان آن گفته‌اند نصب فيلترهاي دوده روي ساير خودروهاي ديزلي را از ابتداي سال 94 آغاز مي‌كنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار