بازدید 6389

سه بزرگداشت متفاوت براي هفتم تير

يكي از نايب‌رييسان مجلس به مراسمي رفت كه احمدي‌نژادي‌ها در آن حضور داشتند و ديگري به مراسمي رفت كه باني‌اش علي‌اكبر ناطق نوري بود. بهانه‌ها يكي بود اما مراسم‌ها مختلف بود و تنوع داشت
کد خبر: ۴۱۱۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۷ 28 June 2014
هفتم تير هم متفاوت با سال‌هاي ديگر بود. سه مراسم در سه نقطه مختلف تهران از سوي گرايش‌هاي مختلف براي گراميداشت ياد شهداي هفتم تير برگزار شد.

به گزارش اعتماد، كتابخانه ملي پس از شش سال شاهد برگزاري چنين مراسمي بود، احمدي‌نژادي‌ها به مركز فرهنگي سرچشمه رفتند و دولتي‌ها و بيت امام به لواسان رفتند تا در مراسم بزرگداشت شهيد عباسعلي ناطق نوري حضور پيدا كنند.

يكي از نايب‌رييسان مجلس به مراسمي رفت كه احمدي‌نژادي‌ها در آن حضور داشتند و ديگري به مراسمي رفت كه باني‌اش علي‌اكبر ناطق نوري بود. بهانه‌ها يكي بود اما مراسم‌ها مختلف بود و تنوع داشت تا ياد شهدايي كه 33 سال پيش به شهادت رسيده بودند را گرامي بدارند. يكي از پرشورترين مراسم‌ها در حوزه علميه امام حسن مجتبي در لواسان برگزار شد. چهره‌هاي دولتي و يادگار امام ترجيح دادند به اين مراسم بروند كه باني اصلي‌اش علي اكبر ناطق نوري برادر يكي از شهداي هفتم تير بود. فرزندان شهيد بهشتي به كتابخانه ملي رفتند تا فرصتي را كه پس از شش سال پيش آمده بود قدر بدانند.

حضور شخصيت‌هاي كشوري در لواسان

حوزه علميه امام حسن مجتبي روز پنجشنبه در ترافيك شخصيت‌ها به سر مي‌برد. به گزارش خبرآنلاين، در اين مراسم كه در سالگرد شهادت شهيد عباسعلي ناطق نوري و با حضور حجت‌الاسلام علي اكبر ناطق نوري در حوزه علميه امام حسن مجتبي لواسانات برگزار شد، جمعي از اقشار مردم و شخصيت‌هاي كشوري حضور يافتند.

حجت‌الاسلام معزي، عضو جامعه روحانيت تهران نيز در اين مراسم سخنراني كرد. برخي از وزراي دولت از جمله علي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد، محمود واعظي وزير ارتباطات وفناوري اطلاعات، همچنين محمدرضا باهنر نايب رييس مجلس از شركت‌كنندگان در اين مراسم بودند.

آيت‌الله موسوي بجنوردي، حجت‌الاسلام سيدحسن خميني، حجت‌الاسلام موسوي لاري وزيركشور دولت اصلاحات، حجت‌الاسلام قدرت‌الله عليخاني مشاور پارلماني رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، آيت‌الله جلالي خميني، حجت‌الاسلام عباس اميري‌فر رييس سابق شوراي فرهنگي نهاد رياست‌جمهوري وحميد درخشان مربي فوتبال، محمد رويانيان مديرعامل سابق باشگاه پرسپوليس و سيدمحمد جهرمي وزير كار دولت نهم از ديگر حاضران در اين مراسم بودند.

كتابخانه ملي مراسمي پس از 6 سال

كتابخانه ملي نيز آن گونه كه «فصل اعتدال» گزارش كرده است، پس از يك وقفه شش ساله سي و سومين سالروز شهداي هفتم تير را برگزار كرد. مراسم بزرگداشت شهيد بهشتي مدت‌ها بود كه به دليل شرايط امنيتي امكان برگزاري نداشت اما امسال با بهبود فضا دوباره برگزاري اين مراسم از سر گرفته شد.

در مراسمي كه در سازمان اسناد و كتابخانه ملي برگزار شد علاوه بر فرزندان شهيد بهشتي، صالحي‌اميري رييس كتابخانه ملي و حجت‌الاسلام دعايي مديرمسوول روزنامه اطلاعات و تعدادي از جانبازان و خانواده‌هاي شهداي هفتم تير حضور داشتند. در اين مراسم صالحي‌اميري رييس كتابخانه ملي نيز تاكيد كرد: مبدع كرسي آزادانديشي در كشور هم شهيد بهشتي است، چرا كه او كسي بود كه در مصدر عالي‌ترين اركان قدرت بدون اينكه از قدرتش هيچ استفاده‌اي كند و صرفا به عنوان يك انديشمند در مقابل مخالفينش نشست و با عالي‌ترين سطوح مخالفين و ماركسيست‌ها مناظره كرد؛ مناظره‌اي علني و بدون سانسور. پيام اين حركت براي ما اين بود كه اسلام آنچنان به لحاظ انديشه‌اي استحكام دارد كه هيچ واهمه‌اي براي رودررويي با انديشه‌هاي ديگر ندارد. اما متاسفانه اين انديشه مغفول ماند.

صالحي‌اميري، رييس كتابخانه ملي با بيان اينكه شهيد بهشتي مبدع مدل حكومتي «جمهوري اسلامي» بود، اظهار داشت: دكتر روحاني خاطره‌اي را براي من نقل كردند كه ايشان در يكي از سفرهايي كه براي سخنراني در ميان دانشجويان به خارج از كشور رفته بودند به پاريس مي‌روند و از آنجا مدتي را به نوفل‌لوشاتو مي‌روند. در آنجا مي‌بيند كه بلافاصله بعد از خواندن نماز مغرب شهيد بهشتي و شهيد مطهري و حضرت امام به اتاق مي‌رفتند و دست‌كم تا دو ساعت هيچ كس را نمي‌پذيرفتند و جلسه طول مي‌كشيد. اين جلسات تا 10 شب ديگر هم ادامه پيدا كرده بود. آقاي روحاني مي‌گفت براي ما سوال شد كه امام چه چيزي را در اين جلسات دنبال مي‌كنند كه احمد آقا جواب دادند مدل آينده ساختار سياسي كشور مورد بحث است. بعد از حدود 10 شب جمع‌بندي‌ها به نظام جمهوري اسلامي مي‌رسد كه نقل مي‌شد مبدع اين مدل شهيد بهشتي است. مبدع از اين جهت كه قالب اين نظام را از مدل غربي گرفته و محتواي آن را اسلامي كرده بودند.

وي ادامه داد: اين مدل شهيد بهشتي مترقي‌تر از مدل علامه ناييني در مشروطه است، چرا كه در مدل علامه ناييني سه ركن شاه، پارلمان و مردم ديده شده بود. وقتي به علامه گفتند چرا با اينكه انقلاب شده شاه را از اركان نظام برنمي‌داري ايشان گفته بود اين مردم 2500 سال به سلطنت عادت كرده‌اند و نمي‌شود يك‌باره شاه را از آنها گرفت. بنابراين مثل بريتانيا شاه را تشريفاتي مي‌كنيم ولي قدرت بين مردم و پارلمان خواهد بود. اما اشكال اين مدل اين بود كه شش سال بيشتر طول نكشيد كه حاشيه بر متن غلبه كرد و سلطنت قدرت را در دست گرفت. اما مدل شهيد بهشتي اين مشكل را ندارد.

اجتماع احمدي‌نژادي‌ها در سرچشمه

مركز فرهنگي سرچشمه نيز شاهد رفت و آمد احمدي‌نژادي‌ها براي بزرگداشت سالروز شهادت شهداي هفتم تير بود.

به گزارش فارس، محمود احمدي‌نژاد رييس دولت پيشين نيز به همراه غلامحسين الهام در اين مراسم حضور يافت، به جمع خبرنگاران آمد و تنها از هفتم تير گفت و سوالات ديگر بي‌پاسخ ماند.

او در اين مراسم با بيان اينكه هفتم تير نقطه عطفي در تاريخ انقلاب اسلامي است، اظهار داشت: در واقع هفتم تير خط سير انقلاب در مسيري الهي و متكي بر فطرت انساني است كه از خط كساني كه دچار استكبار و تسلط بر مردم هستند جدا مي‌شود. وي اظهار داشت: هفتم تير خطي الهي است و متكي بر فطرت انساني است كه از خط كساني كه دچار استكبار و تسلط بر مردم هستند جدا مي‌شود. جمعي از بهترين‌هاي ملت ايران شهيد شدند. اين خط براي هميشه براي ملت ايران روشن و شفاف خواهد بود.

وي افزود: من بار ديگر شهادت شهداي هفتم تير را تسليت مي‌گويم، آنها رفتند و به نقطه مطلوب خود رسيدند ان‌شاءالله كه راه‌شان ادامه خواهد داشت. احمدي‌نژاد در پاسخ به سوالي مبني براينكه آيا شما مجددا قصد خدمت داريد يا خير، پاسخ داد: احوال شما چطور است مدتي است كه شما را نديده‌ام. دلم براي شما تنگ شده است. وي در اصرار مكرر مجددا پاسخ داد: خدمت هميشه ادامه دارد. محمدحسن ابوترابي‌فرد نايب‌رييس مجلس و اسدالله بادامچيان عضو ارشد حزب موتلفه نيز در اين مراسم حضور داشتند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان