بازدید 7531

یک محکوم به اعدام در زاهدان از چوبه‌دار رهید

یک محکوم به اعدام در ساعاتی مانده به اجرای حکم مورد عفو و بخشش خانواده مقتول قرار گرفت.
کد خبر: ۴۰۴۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۶ 31 May 2014
یک محکوم به قصاص نفس با پا درمیانی اعضای شورای حل اختلاف و تعامل ریش سفیدان و معتمدان از حکم اعدام رهایی یافت و مورد بخشش قرار گرفت.

به گزارش مهر، با همکاری اعضای شورای حل اختلاف شماره 21 زاهدان و تعدادی از سران طوایف و معتمدان استان، یک محکوم به اعدام در ساعاتی مانده به اجرای حکم مورد عفو و بخشش خانواده مقتول قرار گرفت.

رییس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان روز شنبه در این رابطه به خبرنگاران گفت: در پی قتل عمدی فردی به نام احمد گرگیچ که بر اثر ضربات چاقو توسط فردی به نام (ن.س) حدود 10 سال قبل به قتل رسیده بود پرونده ای در دادگاه کیفری استان سیستان و بلوچستان مورد رسیدگی قرار گرفت که منتج به صدور حکم اعدام شد.

محمدرضا طاهری بیان داشت: در همین راستا قاتل به موجب حکم مراجع قضایی گناهکار شناخته شد و با رای دادگاه به قصاص نفس توسط اولیای دم مقتول محکوم و دادنامه صادره توسط دیوان عالی کشور به تایید رسید.

وی گفت: به همین منظور پس از طی تشریفات استیذان دستور اجرای حکم توسط  دادسرای عمومی و انقلاب زاهدان صادر شد که با تلاش مستمر اعضای شورای حل اختلاف شماره 21 و همکاری بزرگان و ریش سفیدان با موافقت دادستان محترم اجرای حکم به تعویق افتاد.

وی گفت: به منظور جلب رضایت خانواده مقتول جلسه‌ای به همین منظور با حضور سران طوایف و مقامات قضایی استان برگزار شد که خوشبختانه این تلاش مستمر در نهایت تنها چند ساعت مانده به اجرای حکم به صلح انجامید و قاتل مورد عفو و بخشش قرار گرفت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر