بازدید 4625

دولت نمی‌تواند از استقلال و پرسپولیس دل بکند

البته در حال حاضر دولت برای خصوصی سازی ورزش کشور یک گام جلوتر آمده و اقدامات خوبی در چند ماه اخیر صورت گرفته است.
کد خبر: ۴۰۴۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۸ 30 May 2014
قهرمان سابق تکواندو و عضو شورای شهر تهران می گوید: «حلقه مفقوده ورزش کشور آموزش و پرورش است.»

به گزارش خبرآنلاین، نشست بررسی مسائل راهبردی ارتقای جایگاه ورزش کشور عصر پنجشنبه به میزبانی دکتر علی اکبر ولایتی در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد. در این نشست که جمعی از پیشکسوتان و صاحب نظران ورزشی حضور داشتند،

هادی ساعی گفت: «به نظر من که یکی از قهرمانان ورزشی کشور هستم، مشکل بزرگ ورزش ما بیش از حد دولتی بودن آن است. متاسفانه دولت همه جا می خواهد حضور داشته باشد که یکی از آنها ورزش است. به عنوان مثال مسئولان دولتی نمی توانند از دو باشگاه بزرگ استقلال و پرسپولیس دل بکنند با اینکه سالهاست بحث واگذاری این دو باشگاه به بخش خصوصی مطرح شده است.»

او ادامه داد: «البته در حال حاضر دولت برای خصوصی سازی ورزش کشور یک گام جلوتر آمده و اقدامات خوبی در چند ماه اخیر صورت گرفته است. با این حال اگر روزی صنایع کشور نخواهند در ورزش تیمداری کنند با توجه به شرایط فعلی ورزش کشور تعطیل خواهد شد.»

دارنده مدال طلای المپیک آتن و پکن در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: «مشکل دیگر ورزش ما این است که خودمان نمی دانیم از آن چه می خواهیم. آیا به دنبال ورزش قهرمانی هستیم یا می خواهیم ورزش همگانی را گسترش دهیم. به هر حال امکانات کشور ما چنین نیست که هر دو را به نحو احسن و در یک زمان داشته باشیم. خیلی از کشورهایی که ساختار آنها برای ورزش قهرمانی نیست، در مسابقاتی مثل المپیک به جایگاهی بهتر از ما می رسند، علت آن این است که تکلیفشان را با خودشان روشن کرده اند و مثلا گفته اند ما فقط ورزش همگانی را می خواهیم. در چنین کشورهایی ورزش را جزئی از سبد کالای زندگی مردم کرده اند.»

ساعی با بیان اینکه ورزش ایران از بخش آموزشی فاصله دارد، گفت: «در همه جای دنیا بیش از هفتاد درصد قهرمانان ورزشی در دانشگاه ها رشد می کنند اما خیلی جالب است که در ایران ورزشکاران بعد از رسیدن به قهرمانی و کسب مدال، تازه وارد دانشگاه می شوند. نمونه اش خود من. حلقه مفقوده ورزش ما آموزش و پرورش است که متاسفانه کشورمان در این بخش بسیار ضعیف است.»

عضو شورای شهر تهران راهکار خود را اینگونه بیان کرد: «ما زمانی می توانیم ورزش خوبی داشته باشیم که باشگاه های خوبی داشته باشیم اما الان تعداد باشگاه های حرفه ای ما به تعداد انگشتان دست است.»

ساعی در پایان در مورد مسابقات آسیایی اینچئون هم گفت: «چند ماه دیگر بازی های آسیایی آغاز خواهد شد و به نظر من به سختی می توانیم جایگاه چهارمی خود را حفظ کنیم.»
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها