بازدید 47611
۴

نظارت دیوان قبل و بعد از انجام هزینه است

کد خبر: ۴۰۲۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴ 24 May 2014
دادستان دیوان محاسبات کشور گفت: دیوان محاسبات مصداق بارز دستگاههای نظارتی است و قبل و بعد از انجام هزینه باید نظارت هایش را اعمال کند.

فیاض شجاعی در نخستین هم اندیشی معاونان و مدیران حقوقی دستگاههای اجرایی با دیوان محاسبات که در شنبه 3 خرداد سال 93 برگزار شد گفت: در قانون جایگاه دیوان محاسبات از ممیزی صرف به جایگاه نظارت مستمر ارتقا یافته است.

دادستان دیوان محاسبات کشورادامه داد: برخی فکر می‌کنند دیوان محاسبات بعد از هزینه کردن دستگاهها باید به مسائل بروز کند این درحالی است که نظارت دیوان قبل و بعد از انجام هزینه ها باید اعمال شود.

وی گفت: مصداق بیت المال ، توسعه پایدار است و هدف دیوان محاسبات توسعه  متوازن کشور است.

فیاض شجاعی افزود: نظام برای محقق شدن توسعه متوازن شکل گرفته است که این موضوع نیازمند قوانین توسعه‌ای مطلوب است.

وی ادامه داد: در برنامه پنجم توسعه کشور اولویت های علمی ، فن آوری، سیاسی به سایر اولویت های توسعه ای افزوده شده بنابراین مجلس به عنوان قوه متفکر باید تمامی اهداف و ابزار را برای توسعه فراهم کند.

دادستان دیوان محاسبات کشور تصریح کرد: ضلع دوم توسعه ، قوه مجریه است که باید برنامه های مجلس را با ابزاری که در اختیار دارد محقق کند.

فیاض شجاعی افزود: ضلع سوم توسعه نظارت است و دیوان محاسبات مصداق بارز دستگاههای نظارتی کشور می‌باشد البته رویکرد نظارتی باید مبتنی بر تعامل باشد نه تقابل.

دادستان دیوان محاسبات کشور یادآور شد: باید توجه داشت ناظر مقابل مجری قوانین نیست بلکه در کنار او است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۴
1
1
1
1
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر